Har et lite spm før kveldens økt. Skal trene skuldre og har lyst å prøve forskjellige øvelser fra det jeg gjør nå.
Hvilke øvelser må jeg gjøre for å trene skulderene bra både foran og bakside?
Har et lite spm før kveldens økt. Skal trene skuldre og har lyst å prøve forskjellige øvelser fra det jeg gjør nå.
Hvilke øvelser må jeg gjøre for å trene skulderene bra både foran og bakside?
“Having a pump is like having sex. I train two, sometimes three times a day. Each time I get a pump. It’s great. I feel like I’m coming all day...”
- Arnold Schwarzenegger
Takk for det, men tenkte mer på eksempler på feks 2-3 øvelser jeg kan gjøre for å få trent HELE skuldra, hvis du skjønner![]()
Militærpress er jo alltid en sikker vinner.
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Sammen med militærpress passer vel face-pulls godt inn, for å få tatt baksiden?
You ran a marathon? That's cute …
press, sidehev og fronthev med hantler er en vinner hos mine skuldre
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Sittende skråbenk med ganske spiss vinkel (rundt 80grader) har gjort godt for mine skuldre. Også ellers sittende skulderpress med hantler og fronthev.![]()

Tja, jeg er helt enig i at de øvelsene også er veldig gode for forsiden av skuldrene, men de fremhever ikke definisjonen og muskelsenene (hvis det er det det heter) på samme måte som det fronthev gjør. Hvert fall ikke hos meg! Streker/muskelsener kan ses tydelig nedover på forsiden av skuldrene etter jeg har tatt litt fronthev, men benkpress/skulderpress føler jeg ikke at jeg har den samme pumpen på forsiden.Men det er jo bare slik jeg opplever det da, vet ikke om det er flere som kan si seg enig ?!
Militærpress(er vel det som er sittende press bak over hodet) med stang og hendene i skulderbredde. Bør være varm før du gjør denne, men den er gulle god og vond.
Kul igjen..