Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Skulderøvelser

Chelsea F.C <3 Vegard2k sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    28

Skulderøvelser

Har et lite spm før kveldens økt. Skal trene skuldre og har lyst å prøve forskjellige øvelser fra det jeg gjør nå.

Hvilke øvelser må jeg gjøre for å trene skulderene bra både foran og bakside?

Satyr blah sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    “Having a pump is like having sex. I train two, sometimes three times a day. Each time I get a pump. It’s great. I feel like I’m coming all day...”

- Arnold Schwarzenegger

Chelsea F.C <3 Vegard2k sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    28
    Takk for det, men tenkte mer på eksempler på feks 2-3 øvelser jeg kan gjøre for å få trent HELE skuldra, hvis du skjønner

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Milit&#230;rpress er jo alltid en sikker vinner.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sammen med milit&#230;rpress passer vel face-pulls godt inn, for &#229; f&#229; tatt baksiden?
    You ran a marathon? That's cute …

Superior newbie
    Ble medlem
    02-2005
    press, sidehev og fronthev med hantler er en vinner hos mine skuldre

Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Sammen med militærpress passer vel face-pulls godt inn, for å få tatt baksiden?
    Ja, facepulls og/eller diverse ro-varianter burde vel dekke baksiden greit. Ifølge exrx kan man jo vurdere å legge til upright rows og sidehev, i tillegg til øvelser som går på den fremre delen.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Platinum Member
    Ble medlem
    05-2007
    Sittende skråbenk med ganske spiss vinkel (rundt 80grader) har gjort godt for mine skuldre. Også ellers sittende skulderpress med hantler og fronthev.

Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92 Vis post
    Sittende skråbenk med ganske spiss vinkel (rundt 80grader) har gjort godt for mine skuldre. Også ellers sittende skulderpress med hantler og fronthev.
    Fronthev er en øvelse jeg aldri har skjønt helt nytteverdien av. Er ikke øvelser som benkpress i forskjellige varianter, hantelbenk, skulderpress, militærpress osv bedre?

Platinum Member
    Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Fronthev er en øvelse jeg aldri har skjønt helt nytteverdien av. Er ikke øvelser som benkpress i forskjellige varianter, hantelbenk, skulderpress, militærpress osv bedre?
    Tja, jeg er helt enig i at de øvelsene også er veldig gode for forsiden av skuldrene, men de fremhever ikke definisjonen og muskelsenene (hvis det er det det heter) på samme måte som det fronthev gjør. Hvert fall ikke hos meg! Streker/muskelsener kan ses tydelig nedover på forsiden av skuldrene etter jeg har tatt litt fronthev, men benkpress/skulderpress føler jeg ikke at jeg har den samme pumpen på forsiden. Men det er jo bare slik jeg opplever det da, vet ikke om det er flere som kan si seg enig ?!

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92 Vis post
    Tja, jeg er helt enig i at de øvelsene også er veldig gode for forsiden av skuldrene, men de fremhever ikke definisjonen og muskelsenene (hvis det er det det heter) på samme måte som det fronthev gjør. Hvert fall ikke hos meg! Streker/muskelsener kan ses tydelig nedover på forsiden av skuldrene etter jeg har tatt litt fronthev, men benkpress/skulderpress føler jeg ikke at jeg har den samme pumpen på forsiden. Men det er jo bare slik jeg opplever det da, vet ikke om det er flere som kan si seg enig ?!
    LOOOOOOOOOOOOOOOL på deg!

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Milit&#230;rpress(er vel det som er sittende press bak over hodet) med stang og hendene i skulderbredde. B&#248;r v&#230;re varm f&#248;r du gj&#248;r denne, men den er gulle god og vond.
    Kul igjen..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.