Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: Slanking/trening og overflødig hud

Kliss nytt medlem tspec sin avatar
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    24

Slanking/trening og overflødig hud

Hei!

Jeg har vært for lite iniativrik med tanke på å holde kroppen min i form i mange år, og latt meg sjøl vokse overvektig og fått dårlig kondisjon. Dette skal jeg nå gjøre noe med. Men det er noe jeg lurer på med dette. Ei gang i blant ser jeg folk på TV som har overflødig hud etter de har tatt av seg. Er dette fordi de har kjørt på noe grassat slik at ikke huden har klart å følge med i slanke/treningsprosessen?

Jeg ser for meg at det er forskjell fra kropp til kropp, men om jeg ønsker å ta av meg en del på kort tid, har dere noen tips til hvordan jeg kan unngå å få overflødig hud? Vitaminer? Treningsmetoder? Hva er det jeg må tenke på? Jeg har ikke peiling.

Jeg vil primært gå ned i vekt og få generelt bedre helse, kondisjon og styrke, og finere kropp kommer jo med på kjøpet. Jeg veier en plass rundt ca 118kg nå, og kunne tenkt meg ned til 90-tallet. Det er ikke vekta mi i seg sjøl som bekymrer meg, men hva som gjør at jeg veier så mye. Og det er jo overflødig fett, ikke ekstra muskler. Uff.

På forhånd takk for svar
    Hmm

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Hvor høy er du?

Jeg tror du bør utsette bekymringene om overflødig hud, til du ser hvordan den tilpasser seg en slankere kropp. Mye går seg til helt av seg selv, hvis man bare klarer å gå ned i vekt og bli der. Det finner du mye nyttig om her på forumet!

Velkommen hit, forresten!
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Ble medlem
    03-2006
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av tjeh
    Hvor høy er du?
    Er 1.80! Og jeg følger tydeligvis ikke med: veier visst 118kg. Veide meg akkurat. :\

Jeg tror du bør utsette bekymringene om overflødig hud, til du ser hvordan den tilpasser seg en slankere kropp. Mye går seg til helt av seg selv, hvis man bare klarer å gå ned i vekt og bli der. Det finner du mye nyttig om her på forumet!
    Ja, det er godt mulig jeg overbekymrer meg for akkurat dette. Vet ikke. Kanskje jeg bare skal begynne og se hva som skjer, og eventuelt søke råd dersom noe uønska skjer. Bare det at de eksemplene jeg har sett ser så forferdelig uattraktive ut.

Velkommen hit, forresten!
    Thanks
    Hmm

Superior newbie Hard_gainer sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    De skrekkeksemplene du ser i Se & Hør har nok veid betydelig mer enn deg. 118 kg er altfor mye for en på 180 cm og liten muskulatur. 1 kg vektnedgang i uka er et greit og realistisk mål. Lag en tråd på kostholdsforumet så kan folk hjelpe deg med kostholdet!
    This is war, take no prisoners (D.Yates)

Ble medlem
    03-2006
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hard_gainer
    De skrekkeksemplene du ser i Se & Hør har nok veid betydelig mer enn deg. 118 kg er altfor mye for en på 180 cm og liten muskulatur. 1 kg vektnedgang i uka er et greit og realistisk mål. Lag en tråd på kostholdsforumet så kan folk hjelpe deg med kostholdet!
    Yes

Regna just ut BMI'n min. 36.4
    Hmm

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Vel - det er bare å gå igang. 1 kilo per uke høres ut som en god vei å gå. Tror det er lurt å få opp aktiviteten, samtidig som junkfood blir kuttet til fordel for nok sunn mat. Les runt, og spør!
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Ble medlem
    03-2006
    Alder
    24
    Yes Det virker tålig greit dette forumet så gleder meg til å bruke det fremover
    Hmm

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2006
    Alder
    33
    Hvorvidt huden vil trekke seg tilbake kommer ann på mange faktorer, alder, gener, nåværende vekt og ønskelig vekt...

Ble medlem
    03-2006
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hard_gainer
    Takk for svar
    Og angående muskulatur, så sa jeg det kanskje for overdrevet i stad om fettet mitt. Er masse, men alt er nok ikke bare ekstra fett. Jeg ser ikke ut som en sumobryter, men er alikevel en god del overvektig. Jeg mener sjøl du kan ikke se på meg påkledd (sjøl med litt trange klær) og tippe godt hva jeg veier eller hvordan jeg egentlig ser ut i full utfoldelse eller hva jeg skal kalle det. Armene er heller ikke bare reint flesk. Dersom jeg strekker armene ut og bøyer dem innover ser du tydelig muskler f eks. Vet ikke om dette er noe godt eksempel pga jeg er ikke erfaren med disse tingene. Men de ihvertfall ikke reine spekefettskinker. Jeg vet ikke hvor mye fettprosent og hvor stor muskulatur jeg egentlig har, sjøl om jeg i oppveksten har blitt fortalt at jeg er litt "sterkt bygd". Burde jeg gå på treningssenter eller til lege forå finne disse to tingene ut ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Guttenfralagos
    Hvorvidt huden vil trekke seg tilbake kommer ann på mange faktorer, alder, gener, nåværende vekt og ønskelig vekt...
    okei Kan du si noe utover det da? Dersom du vet at alderen min er 18 år - er gutt - 118kg og 180cm. Ønskelig vekt - tja. 90kg kanskje. Er vel egentlig vanskelig å si. Vet jo ikke åssen gener jeg har, og du kan heller ikke se hvordan mine egentlig kroppsformer er.
    Hmm

Silver Member Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Hvis du ikke har trent styrke og rett og slett ikke gjort noe mye fysisk aktivitet de siste årene så er det tvilsomt at du har mye muskelmasse. dette med overflødig hud er ikke et problem hvis du går ned noe rundt 1 kg i uken.
    og hvis du er er 180 høy og veier 118 kg så ser man nok at du er overvektig.
    men dette er det mulig å gjøre noe med bare litt motivasjon og rette tips så er du nok på rett vei.. det er masse poster på dette forumet når det gjelder diett og du finner omtrent ut alt du lurer på ved å bare bruke søkefunksjonen på forumet.

Spis sundt, men ikke for mye. vær mye i aktivitet feks gå turer i raskt tempo, sykle, svømme. og meld deg inn på et treningsstudio.

Kliss nytt medlem Yawa sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    24

"Trening med mening" "abilica"

Sitat Opprinnelig skrevet av tspec
    Hei!

Jeg har vært for lite iniativrik med tanke på å holde kroppen min i form i mange år, og latt meg sjøl vokse overvektig og fått dårlig kondisjon. Dette skal jeg nå gjøre noe med. Men det er noe jeg lurer på med dette. Ei gang i blant ser jeg folk på TV som har overflødig hud etter de har tatt av seg. Er dette fordi de har kjørt på noe grassat slik at ikke huden har klart å følge med i slanke/treningsprosessen?

Jeg ser for meg at det er forskjell fra kropp til kropp, men om jeg ønsker å ta av meg en del på kort tid, har dere noen tips til hvordan jeg kan unngå å få overflødig hud? Vitaminer? Treningsmetoder? Hva er det jeg må tenke på? Jeg har ikke peiling.

Jeg vil primært gå ned i vekt og få generelt bedre helse, kondisjon og styrke, og finere kropp kommer jo med på kjøpet. Jeg veier en plass rundt ca 118kg nå, og kunne tenkt meg ned til 90-tallet. Det er ikke vekta mi i seg sjøl som bekymrer meg, men hva som gjør at jeg veier så mye. Og det er jo overflødig fett, ikke ekstra muskler. Uff.

På forhånd takk for svar
    Hei heisann, Vel, ser det at en person på 180cm og 118kg med "lite" musklatur ikke er noen god ting å trakte på, men en persom på din str. (etter logisk tenking) vil jeg påstå at du har mer musklemasse enn du tror. Men vi legger dette til side foreløpig. Jeg vil IKKE anbefale deg å begynne med å trene styrketrening med en gang nå. For det Første fordi (hvis) du ikke har trent før vil ikke dette hjelpe deg mot overflødig hud og heller ikke noe særlig på vekta og fett %'en din Sorry. Men hva du bør starte med er å sette deg et mål. Et mål du selv, ikke tror, men VET at du er i stand til å oppnå.

Noen tips:

€ Ta deg en spasertur hver morgen FØR du spiser frokost og eventuelt en før du går å legger deg, dette hjelper kroppen å forbrenne bedre om dagen, hvis kroppen har fått litt mosjon hjelper det til at ikke "fett" setter seg på kroppen når du spiser (med andre ord øker du forbrenningen). Om kvelden hjelper det pga. når du sover er kroppen i ro, og da kan det være en fordel at kroppen har vert i mosjon igjen så kroppen hjelper deg med å ikke legge på deg da, for å si det på den måten. Hjelper også motivasjonen for å ta en tur igjen dagen derpå.

Også det å ansaffe seg sånne gåstaver er ikke en dum idé, dette øker mosjonen hver gang du er ute og går.

Etter en stund kan du prøve å jogge og bla bla bla. dette vet du sikkert.

Hovedgrunnen til at jeg anbefaler deg dette er for at du skal kunne klare å holde ut en hel treningsøkt senere, slik at du ikke blir en "quiter". Forebyggende bare. (egen erfaring)

PS! Trening er ikke noe andre kan fortelle deg hvordan du skal gjøre ting, trening er noe du selv må klare å tilpasse selv etter dine behov. Ingen kjenner kroppen bedre enn deg selv, uansett hva man sier.

Ha tro på deg selv og aldri, ALDRI gi opp, det er noe av det dummeste du kan gjøre.

Lykke til med treningen videre, husk at trening ikke skal være et slit, det skal heller ikke være direkte moro, men sånn midt imellom.

MVH
    Thomas

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    altså. prøv å konsumer like mye mat og hold deg i like stor aktivitet som da du sist var fornøyd med kroppen din. og etter hvert vil den se lik ut igjen. (-:

Kliss nytt medlem Yawa sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    24

Vel

Vel, vil ikke påstå at det er så lett som det, dette er ikke noe som kommer over natta. Men sett deg noen mål og se hvordan det fungerer.

Hold deg i større aktivitet enn matinntaket og spis midre og oftere.

Det tar ikke lang tid før du merker forandring.

Lykke til

MVH
    Thomas

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.