Opprinnelig skrevet av
tricepsman Jeg har en fetter som heter Gunnar - er det deg Gunnar??
Hvis fetteren din bor i Trondheim og driver Kaliber Gym, så er det meg ja, men jeg tror ikke jeg har noen fetter i Buskerud...

Opprinnelig skrevet av
tricepsman 
Opprinnelig skrevet av
Gunnar Bygger muskler. Jo mer protein du spiser, jo mer muskler blir det. Det er min oppfatning..
Jepp - og det er vel i grunn det eneste stedet vi er uenige...... men hvor mye mer muskler får du ved å spise 3,5 kontra 2 g proteiner pr kilo kroppsvekt - det er det springende punktet........
Jeg mener det er STOR forskjell. Og jeg tror at du er en easy-gainer (ikke for å påstå at du ikke har jobbet hardt for resultatene dine, men ut fra bildene vil jeg tro du har helt andre gener enn majoriteten her), og dermed blir din måte å gjøre tingene på omtrent like interessant for folk flest som Newtons måte å studere matematikk på. Enkelte ting kommer enkelt for noen, og da kan man gjøre ting på de utroligste måter og likevel få resultater, men FLERTALLET må følge den brede sti.

Opprinnelig skrevet av
tricepsman Hadde jo vært artig å sett den dokumentasjonen du åpenbart sitter med i hodet....., deriblandt hvor mange av utøverne du har coachet fram til scenen som er reellt frie for "stuff"!
Jeg ønsker ikke å uttale meg om hva utøverne mine gjør her, men jeg kan jo nevne at Jon Morten Thomassen som trener på gymmet mitt har vunnet NM mens han var helt ren. Men igjen, han er et genetisk vidunder, av typen som kan la være å trene beina i 6 uker og likevel ta rotta på alle de andre på gymmet, eller leve på 1 grillpølse om dagen i 14 dager uten å gå ned i vekt, etc.
Å anbefale hans metoder til andre ville være like idiotisk som å si at det er trygt å hoppe ut vinduet fra 5.etasje bare fordi det finnes en eller annen heldig faen som har gjort det en gang og overlevd.

Opprinnelig skrevet av
tricepsman Ren??? Jeg driter vel i om folk doper seg til det pipler ut av porene på dem, mitt poeng er at det er en nokså viktig forutsetning for å kunne utnytte såpass abnorme proteinmengder på sikt.
Bruker man AS, kan man utnytte LANGT mer enn de 3.5g per kg kroppsvekt som jeg nevnte! Jeg skal love deg at hovedforskjellen i livsstil på deg, meg og alle andre wanna-be's, kontra de fleste topp-byggere, ligger i proteininntaket. Mye annet kan være likt, men hovedforskjellen ligger i at de propper i seg 6-800 g protein per dag, dag ut og dag inn, mens vi vanlige dødelige de fleste dager sliter med å få i oss 400 gram, og kanskje går dagesvis eller ukevis der vi bare orker å spise et par hundre gram om dagen.
-Gunnar
http://www.kalibergym.no