Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Sliten i underarm ved benk

Medlem
    Ble medlem
    03-2003

Sliten i underarm ved benk

Jeg har et problem med at jeg blir sliten i underarmen før jeg blir sliten i brystet når jeg trener benk.
    Det er ganske frustrerende, spesielt når jeg skal trene litt tungt med få rep. problemet er ikke så stort når jeg kjører menge rep, en det er der da også.

Kan det være at jeg rett og slett er for svak i underarmene?

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

hmmm

Det kan rett og slett være at du holder for hardt rundt stanga, jeg gjorde det samme før og det endte med skikkelige senebetennelser.
    Vet ikke hvordan du holder stanga når du løfter, men prøv å legge tommelen bak og bruk heller håndleddsbeskyttere om du skjønner hva jeg mener. Poenget at du ikke griper rundt stanga, men presser den rett opp med tommelen bak og ikke rundt (nesten som flat hånd). Det kan være litt vanskelig med balansen om man ikke har gjort det før og jeg har greid å rulle 160 kg ut av hendene mine før jeg fikk inn teknikken på dette. Underarmene vil vokse ettersom du ikke trener ryggøvelser og grepsøvelser med dragreimer, ikke nødvendig å trene underarmene separat spør du meg.

Massasje kan også hjelpe mot smerter i underarmene

Medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Har prøv å holde å holde tommelen bak. Gjør det nå, men det har ikke hjulpet med tanke på underarmene.

Trener ikke underarmer separat, men bruker ingen dragreimer.

Det gjør ikke skikkelig vondt. Er mer som om jeg er utslitt i underarmen. Det går over med en gang jeg legger fra meg vekta.

Veit ikke hva dette kommer av. Treningspartneren mon tar 120 i maksbenk, mens jeg klarer bare 105kg. Men på pec dec klarer jeg 6-7 rep på 160kg (apparat) og han klarer bare 3-4

Problemet mitt er at jeg ikke blir sliten i brystet av å trene benk.
    Burde jeg da droppe benk fra treningen min? eller er det noe jeg kan gjøre så jeg ikke blir så sliten i underarmen når jeg har mer energi i brystet :??:

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    TS: Hva skjedde når de 160kg rulla ut av hendene på deg da? Jeg har ikke turt å trene benk på den måten da jeg er redd for og miste stanga. Men har hørt man blir litt sterkere i benken da...?
    Fuck the world! - John Rambo

Pump-A-Holic Viper[o] sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    steroid80: det kan stemme tror jeg... hvis du ser på hvordan du holdere stanga...fordi man bruker vel littegrann kraft på å holde håndleddene i balanse når man griper rundt, mens man bare stiver av når man legger tommelen bak slik at stanga hviler på håndleddet... da ligger stanga på en måte proporsjonalt med underarmen...
    push harder - lift more

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    en tanke kunne jo være å kjøre med "tommeltrikset" i smithen, ...
    :)

Medlem
    Ble medlem
    05-2002
    Skjønner ikke hvordan noen får til å miste stanga når de kjører benk "thumbless"presset ligger jo ned hele tia uansett.
    Har du beina godt planta i bakken og skulderbladene sammen burde det ikke være noe problem.Synes selv man får mer pressfølelse av å kjøre thumbless.

-=Thunder=-
    "Time flows like a river.In Tolaria we practice the art of building dams"

-Barrin,master wizard

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

hvordan miste stanga

Thunder; Jeg mistet ikke stanga pga feil teknikk, jeg har faktisk trent styrke og kroppsbygging i 9 år nå og mange av disse årene sammen med styrkeløftere i Norges og verdenseliten, så løfteteknikk kan jeg (ref; benkstevne i Svinesund, 150 kg med stopp godkjent). Grunnen til at jeg mistet stanga var at endene på stanga ikke var festet skikkelig til stanga og når jeg klemte stangen av stativet rullet vektene og hele stanga vrei seg ut av hendene, det er ikke lett å holde igjen 160 kg som vil ut av hendene uansett om skulderbladene dine er i synk og teknikken er perfekt. Det som skjedde var at stangen traff brystet og jeg fikk hjelp til å løfte den av og grunnen til at jeg ikke skadet meg særlig var at jeg var allerede i riktig spenn og derfor tålte jeg vekten da stanga kom ned.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2002
    Når man legger tommelen "bak" stanga(kalles også "falskt grep"), utelukker man muligheten for å kontrahere underarmen. Mener av egen erfaring at dette er bedre både for armene og teknikken. Som ts skriver, unngå mest mulig å bruke reimer for rygg-øvelser - sånn sett får underarmene bra nok stimulans...

Medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Jeg får en helt annen pump når jeg kjører flyes eller pec dec enn når jeg kjører benk. Er det bare meg som får det?

De jeg har snakka med der jeg trener skjønner ikke at jeg kan bli sliten i underarmen av å trene benk. Skjønner det faktisk ikke selv, men sånn er det.
    Hjelper ikke å kjøre med hantler heller, er akkurat samme problem da.

Medlem Retroboy sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    45
    Jeg har også litt vondt (eller holder på å få vondt) i skuldrene når jeg kjører benk press, som igjen gjør at jeg ikke kan legge på like mye.

Har lært meg å kjøre strikt og holde armer, skuldre og bryst i spenn når jeg kjører benkpress, dette hjelper men jeg skulle helst sett at jeg kunne legge på.

Noen som har hatt eller har samme problem??
    "Pain Is Temorary, Glory Is Forever"
    Kreatin/Protein/ALA kalkulator klikk her!

Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Dere er en gjeng med kjerringer alle sammen!

Vondt i underarmene etter en benkøkt???? Aldri hørt på maken! I tilegg miste stanga???? Hva er det dere driver med!

Medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Siden du mener jeg er kjerring kan jo du kanskje forklare meg hvorfor jeg blir sliten i underarmen av å trene benk bowler.

Har hatt god fremgang, men føler at underarmene holder meg igjen når det gjelder benk.

dessuten har jeg ikke klaget over smerte.

Bronse Member Pensjonert bruker.. sin avatar
    Ble medlem
    02-2003

Re: hvordan miste stanga

Sitat Opprinnelig skrevet av ts
    Thunder; Jeg mistet ikke stanga pga feil teknikk, jeg har faktisk trent styrke og kroppsbygging i 9 år nå og mange av disse årene sammen med styrkeløftere i Norges og verdenseliten, så løfteteknikk kan jeg (ref; benkstevne i Svinesund, 150 kg med stopp godkjent). Grunnen til at jeg mistet stanga var at endene på stanga ikke var festet skikkelig til stanga og når jeg klemte stangen av stativet rullet vektene og hele stanga vrei seg ut av hendene, det er ikke lett å holde igjen 160 kg som vil ut av hendene uansett om skulderbladene dine er i synk og teknikken er perfekt. Det som skjedde var at stangen traff brystet og jeg fikk hjelp til å løfte den av og grunnen til at jeg ikke skadet meg særlig var at jeg var allerede i riktig spenn og derfor tålte jeg vekten da stanga kom ned.
    Auuuu! Bra det gikk som det gikk .....hørtes ikke reint godt ut....

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    jeg har det problemet at høyre armen min er mye svakere i benk merker det spesielt med manualer hva kan jeg gjøre med det ? bare trene som normalt og ta tiden med ro ? vist jeg får litt ubalansen og at jeg kjører armen i litt større bue fra brystet ar det en tendens til å komme kjappere på at den armen ikke vill mere.

Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Hehehe, du må ikke ta sånn på vei lars! :P

Grunnen til at du har vondt i underarma vet jeg ikke, men jeg kan komme med noen forslag.

Tøy underarmer godt under trening og etterpå. Tøy også biceps og triceps, også på dager du ikke har armtrening.

Før benkøkta tøyer du underarmer. Bruk håndleddsbind konsekvent. Tren med lettere vekt de første 4-5 treningene i benkpress, og ta deg heller ut på peck deck e.l. der du isolerer brystmusklene og ikke bruker underarmer så mye.
    Hold vanlig grep.

Regner med at dette er bra igjen etter en 2-3 uker hvis du prøver dette. Du har antageligvis fått en liten betennelse i ett muskelfeste. Kjører du tunge knebøy? Det kan være en årsak, da mange har en tendens til å holde for smalt og får en unormal vinkel på armen!

Lykke til

Medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Sorry bowler

Skal prøve å ta meg ut på pec dec eller liknende før jeg kjører benk en stund.
    Tror rett og slett at jeg er svak i underarmene, for det er ikke det at det gjør vondt. Det er heller som om det knyter seg. Jeg klarer rett og slett ikke løfte mer samtidig som jeg ikke er sliten i brystet men er sliten i underarmene.

Det samme gjelder til en viss grad på nedtrekk og romaskin

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    En på gymet der jeg går lar stangen ligge løst i handflaten er kansje farlig men prøv det!

TEAM BODYTECH

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.