Hvor bredt skal grepet være når du tar smalbenk?
Hvor bredt skal grepet være når du tar smalbenk?
smalere en vanlig benkpress, kjører litt smalere en skulderbredde, og selv det blir bredt![]()
"Eat more women!! They are high in protein :) "
Elsker, elsker ikke, elsker, elsker ikke, elsker... Jupp. Jeg elsker denne øvelsen.
Craq - Jeg holder mitt grep parralelt med skulderene mine. Slik at armene står rett opp. Omvendt grep er jo toppen av lykke, men da trenger jeg noen til å spotte!
Hightower - Det finnes jo logiske grunner til at det fort blir litt bredt når du tar det i skulderbredden! (-:
Bruker vel 20cm her.. inntil den innerste delen
:)
Prøv å hold albuene inntil laten så tar du strake ned..
Er det ikke lett og skade håndleddene viss du har alt for smalt feks. helt inntil hverandres. Jeg får hvertfall ondt da.
Tar først å finner skulderbredde. Så tar jeg å kutter ei halv hand på hver side![]()
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
Rundt 15 cm her. Er den øvelsen jeg liker best. Gleder meg til hver gang jeg har triceps. Mmmm!![]()
Hvor smalt du kan kjøre regulerer jo seg selv, kjører du for smalt så får du jo ikke stange helt ned. Så da er det jo bare å teste.
It`s time to put some hussle behind this muscle.
Hva insinuerer du? at jeg ikke tar stanga helt ned? :P I dag streika tricepsen på smalbenken, så det problemet hadde jeg ihvertfall ikke![]()
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Kjører jeg for smalt kommer kroppen i veien og da får jeg den ikke helt ned, kjører bittelitt smalere enn skulderbredde.. ca en halv hånd på hver side slik som hardwayen...
er det bare jeg som går plutselig tom for krefter i smalbenk?
i andre pressøvelser klarer jeg og tyne ut litt, men i smal detter stanga bare rett ned, klarer ikke å holde igjen noe!

Værste øvelsen å tyne seg ut på synes nå jeg... sitter mye i hodet, psyke deg opp før du kjører den + masse energi.. slik at den varer helt til endt triceps del..Opprinnelig skrevet av Polarman