Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Smerte i albueleddene / Knebøy osv

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30

Smerte i albueleddene / Knebøy osv

Etter fredagens rygg/biceps trening ble jeg litt støl i biceps, særlig i ablueledda. Hvis dere skjønner hva jeg mener, ble ikke akkurat bedre av og bryte handbak sikkert 15 ganger iløpet av helgen (Dumt , ja vet det!) Så når jeg skulle trene bryst og triceps idag , måtte jeg bare trekke meg etter 3 settet på benk og kjørte på med 2 lette sett skrå flyes så dro jeg hjem. Fikk så vondt i albueleddene (på oversiden, ikke under). Når jeg kom hjem tok jeg 2 brexidol , tenkte og ta 1stk av den i et par dager nå. Men skal jeg bare trene igjen og se om det går bra? Kanskje kutte biceps økta på fredag , eventuelt ha band rund albueledda, hjelper det?

Og angående knebøy: Burde jeg kjøpe knebånd for ikke og ødelegge knærne når jeg kjører litt tung knebøy. Jeg går ikke lengre ned enn 90 grader og trener den i smithen (da det ikke finnes orntlig stativ for knebøy der jeg trener)?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2002

Re: Smerte i albueleddene / Knebøy osv

Sitat Opprinnelig skrevet av steroid80
    Etter fredagens rygg/biceps trening ble jeg litt støl i biceps, særlig i ablueledda. Hvis dere skjønner hva jeg mener, ble ikke akkurat bedre av og bryte handbak sikkert 15 ganger iløpet av helgen (Dumt , ja vet det!) Så når jeg skulle trene bryst og triceps idag , måtte jeg bare trekke meg etter 3 settet på benk og kjørte på med 2 lette sett skrå flyes så dro jeg hjem. Fikk så vondt i albueleddene (på oversiden, ikke under). Når jeg kom hjem tok jeg 2 brexidol , tenkte og ta 1stk av den i et par dager nå. Men skal jeg bare trene igjen og se om det går bra? Kanskje kutte biceps økta på fredag , eventuelt ha band rund albueledda, hjelper det?

Og angående knebøy: Burde jeg kjøpe knebånd for ikke og ødelegge knærne når jeg kjører litt tung knebøy. Jeg går ikke lengre ned enn 90 grader og trener den i smithen (da det ikke finnes orntlig stativ for knebøy der jeg trener)?

Hei Steroid 80

Når det gjelder biceps problematikken så høres du ut som at du kjører for strikt og kanskje også for tungt.
    Du må huske på at du aldri skal stå helt stivt med overkroppen. Start øvelsen med litt momentum så du får fart på armene. Vet dette høres lite logisk ut iforhold til hva du sikkert har lest, men dette har hjulpet meg fram til større og sterkere armer uten skader. Titt litt på denne linken:

http://www.ast-ss.com/training/exercises/arms/straight_bar_curls.asp

Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Charlie du har så absolutt ikke skjønt det....

Tren strikt og tungt, men kutt ut håndbak i fylla!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av bowler
    Charlie du har så absolutt ikke skjønt det....

Tren strikt og tungt, men kutt ut håndbak i fylla!
    Enig at han bør kutte ut Håndbak i fylla.

Sier absolutt ikke at man skal kjøre veldig ustrikt. Men folk overdriver ofte dette med strikt utførelse. Ser ofte folk kjører curls med ryggen inntil veggen, noe som skaper skader mer en muskler. Bare en liten tanke altså. Fungerer glimrende for min del og jeg hadde store problemer med albueleddene generellt..

Tren derfor med en biologisk riktig form. Dette øker også overbelastningen på bicepsene og ikke leddene ...

Lykke til

Charlie

Medlem Embraced sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    bowler du har så absolutt ikke skjønt det.. uhm.. :-?

Har du sitt mange av de store byggerne? vel, de fleste av dem trener ikke totalt strikt, men de har full kontroll over vekta for det. Gjelder å finne et kompromiss her..
    Les hva som står der da, makes sense..

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Embraced
    bowler du har så absolutt ikke skjønt det.. uhm.. :-?

Har du sitt mange av de store byggerne? vel, de fleste av dem trener ikke totalt strikt, men de har full kontroll over vekta for det. Gjelder å finne et kompromiss her..
    Les hva som står der da, makes sense..
    Takk Embraced

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.