Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Smerter etter Markløft

Bronse Member Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24

Smerter etter Markløft

jeg trtente markløft i går... pga at det va så mange som var der å masrte og spurte og dilla og dulla så ble jeg litt ukonsentrert... dette gikk ut over markløft teknikken.... trente greit med 80kg i mark (er ny med den) og kjente ikeknoe til smertene før jeg gikk hem... smertene ligger heeeelt nede ved halebeinet, rett over det.... kjenner ikek så mye til det når jeg går eller hopper eller slikt, men når jeg sitter så kjenner jeg det godt... er dette noe jeg må være obs på å få sjekket? eller er dette en "vanlig" ting som vil gå over?? litt viktig for meg å få svar på det, helst før knebøyen jeg skal ha i morgen....

noen som har noen råd eller erfaringeR??
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    har vært borte i noe av det samme

tror det skyldes dårlig teknikk i form av at man krummer ryggen. Det skal man være jævlig forsiktig med! Enten får du være veldig nøye med å ha rett rygg\svaie den litt eller så får du kutte ut markløft.

Hos meg forsvant smertene etter en drøy uke.

Bronse Member Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24
    tror det kanskje er en strekk.... kammerat hadde samme symptomene... vet det med at jeg må være jævlig forsiktig... har noia no.... skal ringe til fysio/lege/kiropraktor no i dag, å spørre om jeg får en time... hvilken bør jeg ringe til???
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    Hvis det er muskelstrekk så er det vel fysio`en som har mest peil, men mulig du må innom lege for å få henvisning først. Da blir det uansett billigere... (tror jeg)?

Riktig som guggen sier, du må IKKE krumme ryggen. Jeg anbefaler deg å heller kjøre markløft med hantler i stedet, da dette er mye mer skånsomt for korsryggen. ELLER hvis gymmet du trener på har en Trap Bar, så kan du bruke det. (En stang som er laget slik at du kan stå "inne" i stanga å løfte).

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Går det ikke over av seg selv så er det bare å stikke innom en naprapat å få fikset det.

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Nyeste innlegg: 22-09-03, 18:24
  2. Kne smerter
    By L in forum Skader
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 07-05-03, 12:51
  3. Raske karbs etter trening og forbrenning
    By LittleM in forum Kosthold
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 25-01-03, 08:45
  4. split og markløft