Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Smerter i albuer v/triceptrening

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    24

Unhappy Smerter i albuer v/triceptrening

Hei!

Når jeg trener triceps, hovedsaklig extension og pushdowns, så får jeg så vondt i albuene at jeg nesten må avbryte. Er det noen spesiell grunn til dette? har jeg for stor belastning eller for lite oppvarming eller noe? ganske frustrende når jeg digger å trene triceps..!

takker for alle tips!

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Har du trent lenge? Hvor nøyaktig gjør det vondt og når i bevegelsen? Hvor ofte trener du triceps?

Om du har trent kort tid kan det bare være at du trenger litt tid for at sener og ligament skal klare å holde følge med muskelstyrken. Musklene styrkes fortere enn bindevev.
    Om du har trent en stund kan det være tegn på overbelastning. Dette kan skyldes treningen, men kan også forsterkes av belastninger fra skole/jobb (musearm/tennisalbue eller liknende).

I det første tilfellet bør du bare redusere intensiteten i treningen litt. For eksempel lettere vekter, færre set og eventuelt også lengre tid mellom hver gang du trener triceps. Men du kan faktisk godt bruke flere reps.
    For det andre tilfellet kan det være at du trengerv hvile, for deretter å trene deg opp igjen for å bli kvitt problemet. Her er oppskriften veldig lette vekter og mange reps.

Husk også at albuene får en del juling i andre øvelser også. Dette må du kanskje også ta hensyn til.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    24
    Har trent i ett halvt år nå, har vært slapp med tricepstrening (siden biceps vokste mest i starten) så det kan jo være det. I extension øvelsen gjør det vondt akkurat når jeg har senka vekta og skal heve den opp igjen, pushdowns skjer det akkurat når jeg belaster albuen. Trener biceps 1-2 ganger i uken, driver med ett hardgainer-program.

Medlem Pondus sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    28
    Hvilke øvelser kjører du?

Det er lett å skade albuene når du kjører franskpress dersom du ikke
    gjør øvelsen rett..
    Albuene skal peke oppover hele tiden, ikke skli ut mot siden når det blir tungt..

Er det bare når du trener triceps du har smerter?
    Spinkle armer, tynne bein og en diger mage... Det tar tid å bygge opp en slik kropp!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    24
    Ja, kun ved Extensions og pushdown, men ikke kickback med hantler. dette er de tre øvelsene jeg bruker nå for jeg blei litt skremt når jeg dreiv med franskpress

Gjør kun vondt når jeg trener triceps, alle andre øvelser går greit.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2005
    jeg har noe av det samme problemet.

når jeg skal senke vekta på franskpress'n får jeg utrolig vondt i albuene men etter det første eller andre settet går det som regel greit.
    kan dette ha med dårlig oppvarming og gjøre?

kjenner ikke noe i albuene på andre øvelser.

sorry for at jeg stjeler tråden din litt men vi ser ut til å ha samme problemet så tenkte du ikke kom til å ta det så tungt

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Enkleste er at du bytter vekk alle øvelser som gir deg smerte. Bytt ut med smallbenk eller dips

TEAM BODYTECH

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jeg slet også med smerter i albue... spessielt på franskpress!!!
    er som big boy sier, bytt på øvelser og rett og slett finn ut hva som passer deg best!
    slik som pushdowns om du må holde smalt eller brett osv....

rett og slett prøv deg frem!

lykke til
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Lignende tråder

1. smerter i rygg
    By Zenox in forum Skader
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 06-06-05, 20:45
  2. Smerter i håndleddet
    By Cera in forum Skader
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 29-06-03, 15:43
  3. smerter i midten av ryggraden
    By bjarnebanan in forum Skader
    Svar: 1