Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: Smerter i kneet og leggen

Bronse Member Sol-Angelica sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29

Smerter i kneet og leggen

Den siste mnd har jeg ved trening fått smerter i kneet og ned over leggen, er ikke så vondt men det kjennes mer ut som voksesmerter egentlig og det kjennes ut som det beinet er skikkelig sliten. Det starter litt over kneet, vondest i kneet og veldig ubehagelig nedover leggen. Noen som har peiling på om dette vil gå over eller er det noe jeg må ha meg til legen med? Har denne uken hatt 4 dager pause mellom joggingen og ble noe bedre da, gikk greit å løpe i går men i dag var det værre. Jeg klarer å springe, men når jeg stopper litt opp å går er det vondt, så er det litt vondt å starte på springingen igjen men blir litt bedre etter hvert.
    FTK fosen !hantelpre

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321205

jeg er på langt nær ingen ekspert, men kan høres ut som beinhinnebetennelse i kneskålen.

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    For mye løping over lengre tid er absolutt ikke sunt, fører lett til overbelastning i knær, ankler og rygg.
    Ville anbefalt deg og variere treningen så mye som mulig, med sykling, step maskiner (og andre type kondisjonsmaskiner), svømming, osv, osv...

Ser ingen grunn til å løpe så mye hvis ikke målet ditt er å bli god til å løpe da.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    Det er den eneste muligheten jeg har til å trene når jeg lever i den situasjonen som jeg gjør nå. Borte store deler av døgnet og når jeg er hjemme så må jeg være mamma å har ett hus å ta vare på, samt å lese til eksamen. Ikke stor sjangse til å komme seg ut. Å ikke vil jeg sitte iro heller
    FTK fosen !hantelpre

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    vet jeg har en skjevhet i hoften slik at jeg er litt kortere i ene foten, ikke synelig eller noe og tok 22 år før det ble oppdaget, mulig det har noe med saken å gjøre.
    FTK fosen !hantelpre

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sol-Angelica Vis post
    vet jeg har en skjevhet i hoften slik at jeg er litt kortere i ene foten, ikke synelig eller noe og tok 22 år før det ble oppdaget, mulig det har noe med saken å gjøre.
    På meg så hørest det ut som om en av musklene i leggen din er såppas stramme at de "napper" i muskelfestet( kneet ditt denne situasjonen) .. Har hatt noe liknende selv, mye kan gjøres ved å tøye, massere evt behandle med akupunktur..
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    Har vel kanskje ikke vært så flink med å tøye, har gjort det den siste tiden pga. smertene da. Og masserer litt i leggen og under kneet. Har vært greit de siste 5 timene, men kom tilbake nå igjen etter å ha kjørt bil.
    FTK fosen !hantelpre

Ble medlem
    07-2005
    Har vel kanskje ikke vært så flink med å tøye, har gjort det den siste tiden pga. smertene da. Og masserer litt i leggen og under kneet. Har vært greit de siste 5 timene, men kom tilbake nå igjen etter å ha kjørt bil.
    masser oppover.. men gå til fysio.. de har så bra peil

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    Takk for tipset. Bør jeg dra til legen da for å få henvisning eller? Regner med det blir billigere hvertfall. Men må sikkert vente, flytter til trondheim om 12 dager, så da er det bedre å ta det når vi er kommet dit.
    FTK fosen !hantelpre

Ble medlem
    07-2005
    Takk for tipset. Bør jeg dra til legen da for å få henvisning eller? Regner med det blir billigere hvertfall. Men må sikkert vente, flytter til trondheim om 12 dager, så da er det bedre å ta det når vi er kommet dit.
    er ikke sakk om mange kronene i grunn,men det kan lønne seg til en viss grad

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Mulig du er sterkere i plantarfleksorene (gastrocnemius og soleus) enn i dorsalfleksorene (tibialis anterior). Ikke godt å si. Ligg på ryggen med beina rett ut, og se om tærne peker rett opp mot taket. Peker de nedover, er du i konstant plantarfleksjon, iallefall om natten mens du sover. Tren dorsalfleksjon med en manual mellom føttene.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Mulig du er sterkere i plantarfleksorene (gastrocnemius og soleus) enn i dorsalfleksorene (tibialis anterior). Ikke godt å si. Ligg på ryggen med beina rett ut, og se om tærne peker rett opp mot taket. Peker de nedover, er du i konstant plantarfleksjon, iallefall om natten mens du sover. Tren dorsalfleksjon med en manual mellom føttene.
    Skal sjekke det når jeg kommer hjem
    FTK fosen !hantelpre

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    Det har værtfall blitt værre, sovnet ikke før 4 i natt pga smerter (hadde ikke smertestillende) å var vondt i dag tidlig også, litt bedre nå.
    FTK fosen !hantelpre

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    nå begynner jeg å bli nervøs, smertene kommer å går. fra lysken og ned hele benet.Det gjør vondt på øvre side av kneskålen. Å i kveld merket jeg at følelsen i huden på hele benet er nedsatt får jo ikke sove, er mega redd for alt som finnes nå (tror jeg har hatt litt for mye sykdomslære på skolen)...får ringe legekontoret i morgen.
    FTK fosen !hantelpre

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    IKke bra angelica, du får komme på treningsstudioet så kan jeg massere deg frisk
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    mm..leter meg ihjel på nettet nå for å finne noe om dette men nei da..blir ikke mye søvn på meg nå er kjempe ekkelt å kjenne beinet slik.
    FTK fosen !hantelpre

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    Ble noen timer med søvn i natt, er like vondt enda også. Ser fram til at legesenteret åpner sin tlf om 30 min. gud dette er vondt
    FTK fosen !hantelpre

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    da har jeg fått time kl 10. Håper ikke det er noe alvorlig da
    FTK fosen !hantelpre

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Jeg mister følelsen nedover det ene beinet dersom jeg går lenge på hardt underlag. I mitt tilfelle er nok problemet ekstremt kort hamstring og gluteus medius-muskulatur etter å ha tilbrakt 12 timer (i knefleksjon og transversalabduksjon) foran min trofaste Amiga1200 hver dag fra jeg var 14-18. Masse knebøy og lårcurl har ikke akkurat gjort saken noe bedre. Blir nødt til å sette opp et mobilitetsprogram til meg selv nå.

Lykke til forresten. Det går nok bra
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    Takk Får håpe legen kan gi en liten pekepinn på hva det kan være i dag da Så glad for at jeg slipper å vente på å komme inn, hadde blitt en kjedelig helg å ligge å tenkte på om det kan gå ille snart hvis det var trombose.
    FTK fosen !hantelpre

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    29
    Da er timen over og det var heldigvis ikke noe alvorlig. Musklene å ledd kjentes bra ut, noe nedsatt følelse enkelte plasser på låret og leggen. Muligens en liten nærve i klem. Kunne godt bare trene for å få tankene over på noe annet (??) jaja. Kommer ikke til å trene før det blir bra fordi det er jo så himmla vondt. Om det ikke ble bedre så kunne jeg bli henvist til nevrolog. FIkk tilbud om antiepeleptika...men ble enig om å la det vente. Ellers så fant legen også ut at jeg hadde stor forskjell i høgden på hoftene..flere cm.
    FTK fosen !hantelpre

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.