Hva er beste oppsett med tanke på solarium, dvs bygge mest mulig brunfarge.. Pyramide, høy intensitet, eller volum?
Noen som har noe erfaring med dette? Hørt at noen bruker å smøre på seg brunfarge, er det det samme som synthol?
Hva er beste oppsett med tanke på solarium, dvs bygge mest mulig brunfarge.. Pyramide, høy intensitet, eller volum?
Noen som har noe erfaring med dette? Hørt at noen bruker å smøre på seg brunfarge, er det det samme som synthol?
http://www.idrettsforumet.no/viewtopic.php?t=4859
Hmmmm, tenker jeg prøver et pyramide oppsett jeg da...
Mandag: 15min
Tirsdag: 20min
Onsdag: 25min
Torsdag: 20min
Fredag: 15min
Lørdag: 40min
Søndag: 60min
Kjører maxsoling i helgen! Det samme som maxløft.. Smører meg inn med synthol!! Dyr olje da.
Hvor lenge bør jeg sole meg?
Svar:
Riktig soletid varierer fra kunde til kunde og det er ikke alltid like lett for oss å vurdere dette for hver enkelt. Ta hensyn til solvanene dine ellers. Blir du lett solbrent ute eller tåler du mye sol? Er det lenge siden du solte deg sist, osv?
Vi råder de fleste kunder til å starte med ca. 15 min. og øke derifra. En kan som regel øke soletiden med ca. 10% for hver gang, uten å bli solbrent. Men dette er som sagt lettere for kundene å vite enn oss, da de er vant med sin egen hud. For å være på den sikre siden er det alltid best å starte med litt for kort soletid, enn for lang.
Spørsmål 3:
Hvor ofte bør jeg sole meg?
Svar:
Hvis ønsket er å oppnå mest mulig farge på kortest mulig tid, anbefaler vi at du soler deg annenhver dag og øker soletiden jevnt etter hvor mye du tåler (ca. 10% økning pr. gang). Når ønsket farge er oppnådd er det tilstrekkelig med 1-2 ganger i uken for å holde fargen ved like.
Ønsker du bare litt frisk farge uten å bli så veldig brun, kan du sole deg ca. 1-2 ganger pr. uke, og da trenger du vanligvis ikke lenger soletid enn ca. 20 min (etter oppherding).
Hmmm, burde kanskje velge en annen variant jeg da...
Jeg har aldri prøvd solarium før, og lurer på: Hvis jeg ligger der i 15 min vil jeg da bli no brun? Eller må man ta det flere ganger? [har ingen planer om å bli helt neger liksom]
Eat BIG Train BIG Sleep BIG
Sett opp intensiteten et par hakk til!!!
har kjøpt meg ett solarium og tar sol 2-3 ganger i uka 15-20 min. Kjempefornøyd jegmusklene viser mye bedre!!
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!