Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Søvn

Tim
    Tim er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem Tim sin avatar
    Ble medlem
    05-2003

Søvn

Lurte på hva som er gunstig i forbindelse med trening og søvn ? Jeg sover ca. 6-6,5 timer hver natt i ukene, og er redd det kan være i minste laget. Dette er selvfølgelig individuelt, men er det slik at jo mer jo bedre med tanke på å ville vekse?

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    det kan hende du vokser bedre på 10timer søvn enn 6-6,5timer...

Tim
    Tim er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem Tim sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    det kan hende du vokser bedre på 10timer søvn enn 6-6,5timer...
    kanskje det, men for å sette det på spissen; hva vil være aller mest gunstig i forhold til søvn? Å søve f.eks 2 timer rett etter trening, våken 2, sove 2 osv., eller er det beste en lang natts søvn?

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Klarer du deg med 6t søvn så er det ikke noe poeng å ligge i sengen 4t ekstra hver natt. Det er ikke søvnen i seg selv som er viktig, men at du slapper av. Forøvrig bør du sove "i-ett", evt en liten middagslur i tillegg.

Bronse Member D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cera
    Klarer du deg med 6t søvn så er det ikke noe poeng å ligge i sengen 4t ekstra hver natt. Det er ikke søvnen i seg selv som er viktig, men at du slapper av. Forøvrig bør du sove "i-ett", evt en liten middagslur i tillegg.
    Hvordan kan en vite om en klarer seg med de timene en har? Det må nesten prøves og feiles..
    Uansett er det søvn som er viktig, ikke hvile! Middagsluren er ikke annet enn en uvane..

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Det er ikke sånn at jo mer søvn jo bedre heller. Husk det. hvis jeg ikke husker helt feil så er vel anbefalt søvn for gutter/menn ca7,5 time. Men det varierer jo veldig. Føler du deg skikkelig uthvilt og ikke slapp eller spesielt trøtt når du står opp sover du akkurat passe lenge!

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    er for tiden arbeidsledig og trener et 4 splitts program. kjenner jeg blir så sliten at jeg lett sover 10 timer + ... sover jeg mindre føler jeg meg ikke opplagd :P
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av D.O.G.
    Hvordan kan en vite om en klarer seg med de timene en har? Det må nesten prøves og feiles..
    Uansett er det søvn som er viktig, ikke hvile! Middagsluren er ikke annet enn en uvane..

Fungerer en ikke i hverdagen med de timene søvn en har så sover en for lite, det er ikke vanskeligere enn det. Folk som sover for lite sovner ofte under filmer, og i verste fall under bilkjøring.

Medlem Geir sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Best at nattens søvn er uten oppvåkning og mellom 6-8 timer. Yngre trenger mer søvn enn eldre.
    Sist endret av Geir; 29-05-04 kl 11:48
    Mindre er mer!! "got it"

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Geir

De som trener veldig hardt(men med få sett) trenger mer vile 2-3 min++, og vil derfor ha mer fremgang (fordi de trener hardere).

Pfffffffffffffff bullshit ! det der er så individuelt som du kan få det!!!
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    kroppen forteller deg noenlunde når du har fått din dose. viss du våkner av deg selv etter si en 8 timer søvn så er det en grunn. men er det på grunn av at moren din kommer inn for å vekke deg for å sjekke om du sover(føler noen ganger at det er slik) så legg øret nedpå og prøv en gang til. kroppen har ett visst biologisk ur, akkurat som med kvinnfolk og unger(bare det virker mer tvilsomt)
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Bronse Member D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cera
    Fungerer en ikke i hverdagen med de timene søvn en har så sover en for lite, det er ikke vanskeligere enn det. Folk som sover for lite sovner ofte under filmer, og i verste fall under bilkjøring.
    Jo, du har nok et poeng der..

Lignende tråder

1. Søvn tilskudd
    By Tivoli-kroppen in forum Kosttilskudd
    Svar: 40
    Nyeste innlegg: 28-11-07, 18:38
  2. Søvn!
    By waille in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 02-07-03, 19:12
  3. Søvn
    By L in forum Trening