Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Søvn før trening.

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30

Søvn før trening.

Har sovet 7 timer fra søndag til mandag og igjen 7 timer fra mandag til tirsdag. Fra Tirsdag til onsdag(i dag når jeg skriver dette) sov jeg 4 dårlige timer på nattbussen.

Bryst, skulder og tricep treninga gikk dårlig i dag denne onsdagen, kan dette skyles dårlig psykisk overskudd pga lite søvn og dårlig hvile pga lite søvn? Håper på at dette bare er dårlig dagsform pga lite og dårlig søvn.
    Hva mener dere?

Treninga i går(på tirsdagen) gikk veldig fint og hadde fin fremgang der. Trente rygg,bein,mage og bicep da.
    Er litt bekymra, for jeg satser på et mål i benken om 1 1/2 uke, for å greie det satser jeg på fremgang helt til det siste, ikke reel tilbakegang. Så jeg håper jeg bare er trøtt og ikke har mista noen egentlig styrke.
    Hva er tenkelig?
    Sist endret av Choctaw_; 27-10-04 kl 09:23
    Mvh,

Choctaw :cool:

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Lite søvn/dårlig søvn kombinert med stress er ekstremt katabolt.Det forhøyer kortisol nivåene i kroppen,og kan gi dårlig mental og fysisk helse.
    Om dette er grunnen til dine dårlige økter er ikke sikkert.Dårlig væskebalanse i kroppen gir samme symptomer:nedsatt styrke,slapphet etc etc.
    Selv sover jeg sjelden mer enn 7 timer pr natt,normalt sett 6 timer.Det er forskjell fra person til person hvor mye hvile man trenger,og de anbefalte 8 timene med søvn stemmer ikke for alle.
    Jay Cutler sover maks 6 timer hver natt,men sover da 30 min-1 time på dagen,bare for å ta et eksempel.

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb
    Lite søvn/dårlig søvn kombinert med stress er ekstremt katabolt.Det forhøyer kortisol nivåene i kroppen,og kan gi dårlig mental og fysisk helse.
    Om dette er grunnen til dine dårlige økter er ikke sikkert.Dårlig væskebalanse i kroppen gir samme symptomer:nedsatt styrke,slapphet etc etc.
    Selv sover jeg sjelden mer enn 7 timer pr natt,normalt sett 6 timer.Det er forskjell fra person til person hvor mye hvile man trenger,og de anbefalte 8 timene med søvn stemmer ikke for alle.
    Jay Cutler sover maks 6 timer hver natt,men sover da 30 min-1 time på dagen,bare for å ta et eksempel.

Vil la oss si 4 timers elendig søvn kunne resultere å sette treninga 1-2 uker bak i tid permanent? Så katabolsk? Var bare den ene treninga etter den søvnløse natten som var dårlig, de treningene før den natten var gode.
    Mvh,

Choctaw :cool:

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    1 eller 2 med dårlig søvn har ingenting å si.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    spise + trene + spise+ vile/såve

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Dårlig med søvn/hvile over lengre tid vil være skadelig,men om man har noen dårlige netter engang iblandt har ingenting å si på sikt.
    I`m to old for this shit!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    væskebalansen er nøkkelen. jeg har hatt gode ekstremt styrkeøkende økter etter å ha flydd ute på byen på stack2 og vann i baren, ingen alkohol altså. sålenge væskebalansen er i orden skal det gå greit. men som gutta sier, ikke gjør 1 natt til gjenntagelse

dette er en grunn til at jeg holder meg hjemme i romjula mens alle vennene drar til hemsedal på 1ukers fyll.. jeg vet med meg selv at 1uke gjenntagelse skaper MASSE trøbbel i hele januar, men 1-2netter gjør ingenting

Lignende tråder

1. Rett mat før trening
    By admin in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 28-04-10, 11:12
  2. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  3. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13