http://www.youtube.com/watch?v=utQpX6kFZ50
Denne tror jeg definitivt jeg skal kaste inn i programmet mitt etterhvert. Så veldig bra ut. Kjøre den med rolig negativ, full stopp i bunn, og eksplosiv positiv bevegelse.
http://www.youtube.com/watch?v=utQpX6kFZ50
Denne tror jeg definitivt jeg skal kaste inn i programmet mitt etterhvert. Så veldig bra ut. Kjøre den med rolig negativ, full stopp i bunn, og eksplosiv positiv bevegelse.
Har kjørt denne i to blaster nå.
Fantastisk øvelse
(Her er også en annen video, med Jason Wojo)
184 cm
91 kg
20 år
er ikke det en slags variant av franskpress? kortere bane, uten strekk i bunnen. Legger man ned vekta lenge nok mister man vel også spenning i triceps?
hva er fordelene? man kan kjøre tyngre enn franskpress. flere?
Dette så ut som en god øvelse så den må prøves til mandag (-;
Du kan løfte tyngre altså? Interessant, jeg så for meg det motsatte siden du avspenner triceps mellom hver reps.
Ja, men franskpressen jeg kjørte tidligere var med lite bevegelse i overarmene under utførelsen - og jeg senket vekten ned til pannen.
Denne bevelelsen (med stopp på gulvet) blir litt mer pulloverlignende (i forhold til min tidligere franskpress).
184 cm
91 kg
20 år
men den videoen som mr.m la ut. synes det var veldig mye 'juksing' i den.
nesten halve løftebanen hans ble jo ikke utført av triceps...
video nr 2 derimot virket jævla bra...
Pissa og legga seg
men om du sammenligner de to videoene... ser du ikke hva eg mener?
Pissa og legga seg
Er med på hva du mener. Men jeg ville allikavel ikke dømt han ned og hjem. Du kan gå innpå hvilke som helst gym og se folk kjøre mye styggere teknikk på franskpress en det der. Men han fikk ihvertfall meg til å ville prøve den. Kanskje det blir noe krutt i tricepsen av den.
Et eksperiment:
Ta på tyngre vekter enn du pleier på franskpress, juks som faen (dvs. blanding av pullover og franskpress). Jeg garanterer at triceps lange hode blir stølt i en uke etterpå. Bevegelse i skulderleddet er, i min mening, ikke "feil" når man kjører franskpress.
Dersom vi tar utgangspunkt i skolebøkene … Skal ikke Franskpress i utgangspunktet utføres med albuene stående i samme posisjon under hele øvelsen, og kun bevege underarmene?
Er prinsippet med ekstra masse på vektstangen og «juksing» brukt med vilje «godkjent» også i andre øvelser?
You ran a marathon? That's cute …
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Jeg følger Max-OT sine prinsipper, som innebærer at jeg senker vekten bak hodet og litt nedenfor, for så å eksplodere opp vekten til utganspunktet med strake armer. For meg funker det også bedre med mer vekt, og mindre strikt utførelse. Tar godt den her!
Prøvde ut denne øvelsen forrige trening. Fy faen som den tok! Isolerte fullstendig og jeg er rævstøl i triceps enda. Kommer nok til å bytte ut vanlig franskpress med denne fremover
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Denne testes i mårraer vell lurt å kjøre den som 2 øvelse og starte med noe som varmer godt opp feks pushdown med tau!
La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)
Fin øvelse dette, prøvde den på gymmet en stund før jul. Skal bytte den ut med vanlig franskpress fra nå av.
kjører den varianten selv. Den er digg![]()