Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Spensthopp, får man lår av det?

Medlem
    Ble medlem
    08-2003

Spensthopp, får man lår av det?

Hei.

Har ikke akkurat så mye penger for tida og har ikke råd til studio. Lurer på hva slags øvelser som kan gi meg større lår. Hjelper det med spensthopp?

Hvor blir man sterk i kroppen av å hoppe tau?

PS! Jeg er ikke noe kropsbygger akkurat, og er ganske ny innen for det med å trene styrke. Har vært mest kardio på denne karen

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Spensthopp kan jo virke. Den øvelsen treffer Gastrocemius (leggens bakside), Quadriceps (lårets forside) og Glateus (rumpen). For å bygge volum, burde du ligge på rundt 8 til 12 reppetisjoner. Med andre ord så må du hoppe 8 til 12 ganger. Og du må ikke kunne klare et eneste hopp til. Det kan derfror bli litt vanskelig å legge på seg noe serlig med masse, da du sikkert vil klare mye mer enn bare 12 reppetisjoner. Trikset kan da være å ha på deg en sekk med noe tungt i (f.eks. stener), for så å hoppe!

Hoppetau blir en vel ikke så veldig sterk av, men jeg tror det kan hjelpe litt på kondisjon, kordinering, utholdenhet mm.

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Du kan enkelt og greit bare gjøre vanlige knebøy, hold deg under 20 reps, klarer du me rkan du jo bare finne noe morsomt å ha på ryggen, kanskje har dere en sånn gammeldags "vannhenterbærer" en stang man kan ha to bøtter i på hver side...hehe.

Silver Member Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    tror nok spensthopp blir en styrkeøvelse, som igjenn fører til bra spenst.
    You are hotter than 92% of men on this site!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2003
    har du en liten bror eller søster så sleng han eller hun bak på ryggen så har du motstand på knebøy!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.