Vis resultat av spørreundersøkelsen: Bør man utestenge idrettsutøvere for bruk av f.eks narko

Antall stemmer
30. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen
  • Nei selvsagt ikke om det ikke er prestasjonsfremmende

17 56,67%
  • Ja selvsagt , de er forbilder og skal holde seg 100%rene fra alt

8 26,67%
  • Ikke utesteng noen , hva hadde idretten vært uten dopingprestasjoner.

5 16,67%
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Spiller det noen rolle hva en idrettsutøver blir tatt for ?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Spiller det noen rolle hva en idrettsutøver blir tatt for ?

Eksempelsak

Idrettsutøvere blir noen ganger tatt for IKKEprestasjonsfremmende stoffer når de blir dopingtestet , bør dette være grunn til utestengelse eller bør dette håndteres av øvrige myndigheter som politi osv ?

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Utover de sportene hvor det på grunn av sikkerhet ikke spiller noen rolle om man tar ikke prestasjonsfremmende narkotiske eller andre stoffer så burde det ikke være noe som regnes som doping. Unntaket for rusmidler er selvsakt luftsport, bilsport og andre sporter hvor man på grunn av egen og andres sikkerhet bør være klar i hodet.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    men det hele vill vel føre til utestengelse uansett hvem som behandler saken...

jeg mener at det hele ang doping midler har gått for langt...

3 kopper kaffe er jo nesten doping i mot dagens lov verk
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Superior newbie Liquid sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Så lenge det dreier seg om stoffer som ikke har prestasjonsfremmende egenskaper i den aktuelle idrett, bør det være opp til politi/myndigheter å fastslå en bot/straff dersom inntak av aktuellt stoff bryter med norsk lovgivning. Personen har jo ikke på noen måte prøvd å ta noen snarveier til bedre resultater og dermed hatt en fordel fremfor konkurrenter, så syns ikke jeg at det er noen sak antidopingfolka skal bry seg med.
    JA, det skal gjøre vondt...!!!

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Det kommer selvfølgelig litt ann på idretten, men ta f.eks. fotball da som er min sport nr. 1.

Der mener jeg at man skal kunne straffe for både prestasjonsfremmende og ikke-prestasjonsfremmende middler, om middelet er forbudt i norge ved lov.

En ting er forbildefaktoren, en annen er det at idrett skal være rusfritt i mine øyne, og det er bra at noen tester spillerne både for deres egen trygghet, og for å gjøre de mer skjerpet på det at de faktisk er (topp)idrettsutdøvere.

Dopingjegerne skal ikke bare passe på at utdøvere bruker prestasjonsfremmende midler, men også gjøre spillerne mer skjerpet på hva de har i seg, noe som øker sikkerheten til spillerne.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    prestasjonsfremmende bør straffes helt klart.. Men da mener jeg også skikkelige prestasjonsfremmende midler.. 10 kopper kaffe er en ting, steroider er en annen ting.. Hvis det blir tillatt så tvinges nesten de "rene" til å dope seg hvis de vil holde samme nivå (satt litt på spissen)

Lignende tråder

1. Hva slags kampsport er mest nyttig innenfor selvforsvar?
    By ^The0ne^ in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 430
    Nyeste innlegg: 22-05-11, 11:04
  2. Svar: 49
    Nyeste innlegg: 14-05-10, 05:41
  3. Hvordan huke kvinne
    By Tjalala in forum OT
    Svar: 561
    Nyeste innlegg: 13-03-10, 12:06
  4. Fem uker til bedre form!
    By admin in forum Artikler
    Svar: 0