Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: spiltt på beina?

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31

spiltt på beina?

Ser at flere rundt forbi deler opp beina på to dager- forside og bakside. Synes selv at ei beintrening kan bli i det tyngste laget og at det kanskje hadde vært en idee å prøve å dele opp beina...noen som har noen kommentarer til det? Synes kanskje det er litt vanskelig å dele opp beina i forhold til øvelser og at det fort kan bli for mye og. Noen erfaringer?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg ville delt opp beina slik

Quadriceps/gluteus
    Hamstring/legger

Men visst man deler opp beina så kan man trygt lempe inn flere muskelgrupper på samme dagen. Så da kan et Push/Pull program være gunstig. Det ville sett slik ut da.

Bryst/skuldre/triceps/quadriceps/gluteus
    Rygg/biceps/hamstring/legger

f.eks

Bronse Member
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    26
    Du burde absolutt dele. Jeg syntes det var så forferdelig tungt før, da jeg hadde alt på en dag. Ble så vannvittig stiv og støl hele uka. Nå har jeg bakside og legger sammen, og forsiden på en dag og da blir det ikke så tungt

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Personlig så mener jeg at skal man kjøre tunge gode beinøvelser så vil man bruke alt som er av muskler uansett, så det å dele det opp vil etter min mening forlenge resititusjonstiden. og dermed bare lage trøbbel, men folk er forskjellig. Men kan ikek forestille meg å komme inn å skulle ta dype knebøy og være støl i hamstringen, det må være vondt.

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ida Eline
    Du burde absolutt dele. Jeg syntes det var så forferdelig tungt før, da jeg hadde alt på en dag. Ble så vannvittig stiv og støl hele uka. Nå har jeg bakside og legger sammen, og forsiden på en dag og da blir det ikke så tungt
    Hva slags øvelser kjører du da? Jeg er blitt avhengig av øvelser som dype knebøy og strake mark, Har du med basis øvelse som knebøy begge dagene eller bare den ene, evt vanlige ene dagen og dype andre dagen? og hvor mange dager har du mellom hver bein trening?

Bronse Member
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    26
    Har baksiden på mandager med strake mark, og forsiden på onsdag hvor jeg eeegentlig skal ha knebøy, men jeg har så vondt i hoftene så har droppet det en stund. Jeg ville ikke hatt knebøy begge dager, siden det er en så tung øvelse, men det kommer jo sikkert helt ann på.

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Er litt vanskelig å dele det opp nogen lunde greit.....vil heller beholde dype knebøy enn å gå over til vanlige for å ta forsiden.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Tren beina hardt istedenfor &#229; leke med splitt p&#229; fremside vs. bakside.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Bronse Member
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    26
    Ta noen sett av hver da?

Og hallo quiz, trene hardt gj&#248;r vi vel uansett

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Man kan ikke unngå og "hite" alle deler av beina om man kjører de riktige øvelsene...og ettersom beina er en såpass stor muskelgruppe tar den også lang tid og restituere. så og splitte opp quads og hams virker teit....

man kan jo kjøre f eks quads på formiddagen og hams på ettermiddagen men dette vil vel bare være og kopiere Cutler uten noe særlig bra grunnlag for det...
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Medlem mr.x sin avatar
    Ble medlem
    07-2004

Thumbs up

spørst på hvor lenge du har trent. er du nybeggyner eller trent noen år er det greit å trene begge sider, da du ikke har så mange kilo på vær øvelse. men vi som har trent i over 10+20 år har jo veldig mye vekter på og jeg for min del splitter nesten altid bena inn i bak en dag, og front en dag + en liten muskel gruppe.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    ja ja ja ja ja ja.

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av mr.x
    spørst på hvor lenge du har trent. er du nybeggyner eller trent noen år er det greit å trene begge sider, da du ikke har så mange kilo på vær øvelse. men vi som har trent i over 10+20 år har jo veldig mye vekter på og jeg for min del splitter nesten altid bena inn i bak en dag, og front en dag + en liten muskel gruppe.
    Hva slags øvelser har du har du på de forskjellige dagene da?

Medlem mr.x sin avatar
    Ble medlem
    07-2004

Thumbs up

framside ben-legg knebøy, beinpress, beincurl. stående tå hev.sitt tå hev. bakside ben-arm stående beincurl bak, liggende beincurl, og rette markløft. varierer litt på bein treninga, så det er ikke alltid det samme men sånn ser det ut nå.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.