Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Spinning

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    26

Spinning

Jeg går på spinning 3 ganger i uka, 50 min hver gang. Men hvilke muskler er det som blir mest brukt under dette? Har egentlig ikke lyst til å miste så veldig vekt, men bare stramme opp litt. Mest låra, rumpa, og magen. En rumpe som ikke er så flat som min hadde vært ønskelig:P Men jeg har hørt at når man sykler mye, får man flatere rumpe. Er dette sant? Gjerne fortell litt om hva som er best for å få de tinga jeg ønsker meg =)

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Vel, når man vil "stramme opp" så må man skjønne hva som ligger i dette. Kan man stramme opp fett? Nei, kan man stramme muskler? Ja. Så stramme opp betyr fjerne fett og opprettholde og bygge litt muskler. Så for å få vekk fett må man bedrive en kaloriforbrennende aktivitet, som f.eks spinning ja. Men man må og passe på at man forbrenner mer kalorier en man inntar. Så spinning i seg selv vil ikke gi denne effekten visst kostholdet er dårlig.

Husk også at spinning som alle andre fettforbrenningsmetoder ikke er selektiv. Dvs du vil redusere muskelmengden visst du spinner mye på høy puls og ikke bedriver styrketrening for å beholde muskelaturen.

Og ang det med rumpe så tror jeg Yvonne her på forumet er et godt eksempel på at spinning kan gi fin sprettrumpe.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Jeg må nesten få se bilder av nevnte jentestump for å kunne evaluere problemstillingen og presentere en effektiv slagplan
    http://www.dingsekongen.no

Silver Member Trallala sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    28
    Spinning kan være en utmerket del av en plan som involverer å stramme opp rompe, lår og mage... Men som MrM er inne på er det mange faktorer inne i bildet, f.eks alt som har med mat å gjøre. Nøyaktig hva som gir sprettrompe vet jeg ikke med sikkerhet, men på generelt grunnlag vil jeg anbefale deg å supplere spinningen med litt styrketrening (inkl. øvelser som knebøy, utfall og beinpress). Hvis du er veldig glad i å trene sammen med folk i gruppe slik man gjør i en spinningtime, og ikke er så fristet av tanken på å pumpe jern på egenhånd, kan bodypump-timer være et godt alternativ (har jeg hørt).

Ellers står det generelt mye nyttig i Hall of Fame-delen av forumet

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    man former ikke rumpa av å sitte på sykkelen nei. Det er et samarbeid mellom fett og muskler og ikke minst genetikk som bestemmer formen på rumpa.

Når du ser på syklere pleier ikke de akkurat å ha flate rumper.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.