noen som har noen forslag. gjerne 3 splitt eller 4. Takker!
![]()
noen som har noen forslag. gjerne 3 splitt eller 4. Takker!
![]()
Hvorfor vil du ha lang hvile mellom hver gang du trener en muskelgruppe egentlig?
Jeg bruker denna og fungerer ypperlig.
Mandag: Bryst og Biceps
Tirsdag: Bein
Onsdag: Hvile
Torsdag: Rygg
Fredag: Skuldre og Triceps.
Her får jeg den hvila som trengs !
Dessuten er det en litt artig uvant kombinasjon med bryst og biceps synes jeg![]()
![]()
Mandag : Bryst/Triceps
Onsdag : Biceps/rygg
Fredag : Bein/skuldre
denne fungerer for meg med markant økning.
program Max-OT
--Veni Vidi Vici--
meg i rævva, her må det jobbes først !hantelcur
sockets: har prøvd den der. Men siden jeg er i militæret vil jeg ha et program med maksimal hvile. for får ikke sovet mer enn ca. 7 timer hver dag og får ikke spist så mye. så derfor er jeg på jakt etter en splitt med hvile.
Med optimal hvile (7 dager), så må det se slik ut:
Dag 1: Bryst/skuldre/triceps
Dag 2: Bein
Dag 3: Rygg/bakside skuldre/trapezius/biceps
Synes du skal være litt forsiktig med å lære bort det. Hvorfor er det optimalt med 7dagers hvile, når de anabole prosessene som øker etter ei økt varer i max 36 timer?Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Enda en grunn til å velge fullkroppsprogram, og trene dette så ofte du klarer (uten å bli overtrent).
Med det fullkroppsprogrammet går du i en anabol tilstand 6\7dager i uka (om du trener 3 dager\uka), mens med ditt forslag går man med de 2\7dager i uka.
Det er nervesystemet ditt som trenger så mange dager å komme seg på, hvis du kutter ned på ant. sett og ikke kjører til failure så skåner du det.
takker MrMuscle, det blir ganske lange treningsøkter da. Iallafall dag 1 og 3. Trener 9 sett totalt på store muskelgrupper som bryst og rygg og 6-7 på mindre som triceps og biceps. er dette riktig eller bør jeg trene mer sett totalt?
Optimal hvile med en 3 dagers splitt vil bli 7 dager. Fordi riktig oppsatt er 7 dager mellom hver gang du trener hver muskelgruppe den lengste hviletiden du kan få. Det var hva jeg svarte på. Han er i militæret, med masse fysiskt arbeid. Han ville ha et programm der han fikk mest mulig hvile pga lite søvn,lange dager og ikke nok mat. Ergo, 7 dager mellom hver gang han trener samme muskelgruppe.
Du vil fint klare en økt på rundt 50 minutter. Her er et mulig oppsett:Opprinnelig skrevet av malle
Dag 1:
Bryst
Benkpress
Flyes
Brede dips
midtre deltoid (skuldre)
Sidehev
Triceps
Franskpress
Dag 2:
Bein
Beinpress
Knebøy
Stivbeint markløft
Beinpress tåhev
Stående tåhev
Dag 3:
Rygg
Fremoverbøyd roing m/stang (overhåndsgrep)
Sittende nedtrekk (underhåndsgrep)
Bakre deltoid
Fremoverbøyd sidehev
Trapezius
Shrugs m/stang bak rygg
Biceps
Konsentrasjon curl
Øvelsevalget har jeg bare tatt fra min planlagte splitt, pluss at jeg har fjernet et par øvelser. Du kan selvfølgelig bytte og trikse litt. Men det er et fint program å bruke.
vel, er absolutt ikke mye fysisk aktivitet i den type tjeneste jeg har. er på transporten. som betyr at vi må sitte på ræva hele dagen i en bil eller i oppholdsrommet og se på tv eller spille ps2(overdrev der). Jeg er den eneste som trener på transporten....hehe.. lat tjenseste egentlig.
ang. programmet ditt mr.muscle(hvorfor ikke pressøvelse på skulder?), hvis du går ut ifra at jeg sover 7-8 timer hver natt og får spist mer bra mat. slik ser kostholdet mitt ut nå:
frokost: 3-4 knekkebrød med gulost og brunost + 30-40g whey.
lunsj: alt fra spaghetti til lapskaus.
middag: alt fra fisk til lasagne.
Trening
etter trening: karbo 50g + 40g whey
senere på kvelden litt fiberrik og 1 boks tunfisk
Blir rundt 110 gram proteiner fra tunfisken på kvelden og shakene. Maten kommer i tillegg. Men det er fortsatt for lite for en kropp på 100kg (skal prøve å deffe nå)
tenkte også på denne splitten:
mandag:bryst skuldre
tirsdag:rygg
onsdag:hvile
torsdag:ben+legg
fredag:armer
hvordan ser den ut? jeg er ikke ekspert. så hadde vært fint om dere med mer treningsbakgrunn enn meg kommenterte og veilede meg.
takk!
hhmmm trener du på flex? hst inspirert?Opprinnelig skrevet av nit
![]()
"Eat more women!! They are high in protein :) "
Går jo faktisk ann å trene etter den filosofien uten å trene på flex eller ha herr Fagerli som treningsguru vet du![]()
Du vil få problemer med denne spillten om du trener knebøy på beindagen og markløft på ryggdagen..Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Ett alternativ vil da være å bytte dag1 og dag2.
1. bein
2. bryst/skuldre/tri
3. rygg / bi
åhhh sier du d?Opprinnelig skrevet av Platon73
Kanskje det ligger noe mer bak![]()
du er en dyp gutt, ht![]()
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
-![]()
vel, fikk ikke akkurat svar. men men. når gutta er kranlgelete såhehe
mitt program for tiden er :
Mand: Benkpress flat, benkpress skrå, militærpress, dips, bicepscurl, mage.
onsd: knebøy, markløft, hantelroing, nedtrekk rygg, beinpress, mage
fred: samme som mand.
Lørd :knebøy, markløft, mage.
Hva synes dere eksperter om det programmet ?
Har du fremgang pa dette programmet?
Hva med:
Mandag benkpress,skrabenk,militarpress,dips
onsdag:markoft,rows,nedtrekk,bicepscurl og mage
Fredag:Kneboy,fremspark,legcurls,strakemark,legger
synes ikke jeg har nok fremgang nei...føler meg trettere og enn før...har trent styrke aktivt i 1,5 år nå med stor fremgang...men synes faktisk at det nye programmet har gjort at jeg stagnerer litt....tror jeg skal prøve ditt forslag i stedet...du mener at tre ganger i uka er nok altså ? en ting bare..hva er fremspark?
fremspark er legextensions, konsentrasjons øvelse for fremside lår. 3 økter pr uke er nok.