Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: spm??

Eun
    Eun er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    12-2004
    Alder
    27

spm??

Jeg er litt hypp på og sjekke fettprosenten min...høres kanskje dumt ut men hurleis får jeg evt sjekket det??

Egentlig burde jeg ha gjordt det etter fødselen og så sjekket igjen nå....

Benny
    Gjest
    Det er da ikke dumt i det heletatt å lure på hva fettprosent du har.

Det er flere forskjellige måter du kan få sjekket fett prosenten din på. Du har forskjellige elektroniske apparater som f.eks. badevekt som sender signaler gjennom kroppen og fastsetter fett%. Men har hørt at disse til tider er unøyaktige. De klarer ikke helt å skille mellom vann som kroppen holder og fett. Du kan også kjøpe en fettklype på atlethic-city til 198 kroner. Jeg gjorde det for et par måneder siden, føler at den gir resultater som ekke er så langt unna realiteten. Det er nok mange flere metoder du kan måle fett% på, men det er de to metodene jeg vet om.

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    klypa er et bra og billig alternativ til lege (som også bruker klype, men vet nøyaktig hvordan man skal måle) Eneste måte å få NØYAKTIG måling er lege.

Eun
    Eun er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    12-2004
    Alder
    27
    okey,kanskje kjøpe meg en sånn klype jeg da...men hvor ligger det?Eller bstiller man detover nett??

Er veldig nysgjerrig på fett% min jeg...

Vet jo ikke helt hva som er vanleig og ha for å være jente jeg...men tror ikke den er så høy,men kan jo hende jeg tar feil.

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Har du en ok lege så kan du jo spørre han neste gang du er innom han. Så kanskje han gjør det uten å legge til en null på regninga. (ikke at det koster SÅ mye. Var mer ironi. (har funnet ut at det er best å skrive ironi her, når det er ironi, høh, ja.))

Benny
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Xvani
    klypa er et bra og billig alternativ til lege (som også bruker klype, men vet nøyaktig hvordan man skal måle) Eneste måte å få NØYAKTIG måling er lege.
    Du kan få kjøpt klype på http://www.athletic-city.no/shop/ å gå inn på treningsutstyr og måleutstyr/personvekter. Koster 198 kroner. Da får du med et bra brukbart instruksjonshefte for hvordan du kan regne ut og foreta målingene

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Benny
    Du kan få kjøpt klype på http://www.athletic-city.no/shop/ å gå inn på treningsutstyr og måleutstyr/personvekter. Koster 198 kroner. Da får du med et bra brukbart instruksjonshefte for hvordan du kan regne ut og foreta målingene
    Noen spesiell grunn til at du quotet meg der? Jeg sier jo at det gir ganske nøyaktig, og heftet er bra det. Det blir likevel ikke 100% nøyaktig (har målt selv, og mener jeg gjør det på samme måte, men det blir ikke det samme hver gang.. sånn ca blir det da)

Eun
    Eun er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    12-2004
    Alder
    27
    okey,da logger jeg meg inn der og bestiller enn...greit og ha,litt gøy...og jeg er jeg så redd for å legge på meg,men hvis jeg kan se at det jeg går opp ikke er fett men muskler blir det kanskej litt lettere...hehe.

Skal ikke til legen ved det første tror ikke han hadde målt det på meg heller..

Benny
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Xvani
    Noen spesiell grunn til at du quotet meg der? Jeg sier jo at det gir ganske nøyaktig, og heftet er bra det. Det blir likevel ikke 100% nøyaktig (har målt selv, og mener jeg gjør det på samme måte, men det blir ikke det samme hver gang.. sånn ca blir det da)
    Sikkert eg som surret litt du skulle ikke komme inn i en quote der.

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    oki np!

Eun: det er en butikk som selger det til ca samme pris hvis du bor i nærheten av Ryen. Da slipper du porto. Butikken heter Power-up og ligger bak esso (på ryen )

Eun
    Eun er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    12-2004
    Alder
    27
    okey,har bestilt jeg nå...stod at det var fri porto hvis man betaler med kort...så da blir det bare og vente og se...hva er egntlig vanlig å ligge på i fett%for jenter?

Benny
    Gjest
    Det kommer an på hvor gammel du er, men er du mellom 20 - 25 så er gjennomsnittet en fett% på ca. 20 - 24%. Ideal er fra 18 - 20%. Ihvertfall ifølge det heftet jeg fikk med.

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Tittelen på innlegget ditt bør være annerledes, eksempelvis: Hvordan måle fettprosent?

Eun
    Eun er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    12-2004
    Alder
    27
    okey...da får jeg vente i spenning å se hva den er på...hehe

Lignende tråder

1. (Morgen)Kardio spm
    By Omen in forum Trening
    Svar: 3