-
Kliss nytt medlem
Spm. Ang. Jente og treningshyppighet
Jeg er en jente av normal bygging, som bare ønsker å trene vekk litt ekstra og holde meg slank.
Har nylig begynt å trene aktivt, og slik som det er nå er det 1 time mage og rygg og mølleløping, 1 time Squash eller lignende og så avslutter jeg med en time innebandy.
Aktiviteten min er høy, jeg kjører på som best jeg kan.
I det siste har noen kommentert at jeg kanskje trener for mye og vined i muskelmasse. Det ønsker jeg jo ikke, men fettet må gjerne renneav.
Noen som kan fortelle meg noe om dette?
Hva med kosttilskudd, er det noe for meg?
-
Bronse Member
Hvordan er disse timene delt opp?
3 timers økt kan være litt mye, men om du ikke føler deg ør, eller får noen problemer med belastningssmerter burde det vel gå greit.
Eller er disse timene delt utover uken?
Normalt ville jeg ikke hatt mer enn 1 - 1.5 time intensiv økt. Synes 1 time er mer enn nok, og kan føle meg veldig svimmel etter denne timen, om jeg ikke får tatt en pustepause og drikkepause.
Så lenge du går ned i vekt, og blir slankere ved at du "mister" fett. Så vil nok muskelmassen gå ned litt ja. Dette kan du forhindre med styrketrening. Og ved et godt kosthold vil du nok øke i muskelmasse i tillegg.
Hvor lenge, og hvor mange øvelser har du ved magetrening? Og hva med rygg?
Hvordan er kostholdet ditt lagt opp? Om du vil ned i vekt, og opprettholde muskelmasse er det her du bør begynne.
-
Bronse Member
NybegynnertrÅden
Les gjerne denne tråden.
Kosttilskudd er noe generelt begrep. Det finnes mange produkter som hevder å gjøre noe. Det som er lurt er å
få i seg de essentsielle fettsyrene.
Da er det vel Omega 3 som regjerer her. Skaff deg en god kilde på flerumettet fettsyrer også.
Så har man noen produkter som skal hjelpe på fettforbrenning, og skal fremme vektreduksjon.
Sesam olje f.eks og Grønn te.
http://www.norkost.no/product_info.p...roducts_id=385
http://www.norkost.no/product_info.p...roducts_id=435
Om kosttilskudd er noe for deg er noe du må bestemme. Dette avhenger selvfølgelig av økonomien din.
Vitaminer og mineraler er alltid bra, derimot ikke gå i fellen av å pøse på alt for mye C-vitamin.
Multi Vitaminer kan kjøpes i helsekostforretning.
Husk å spise frokost, ettersom dette setter kroppens prosesser i gang.
Ville derimot ikke investert i noe særlig kosttilskudd, FØR jeg fikk orden på kostholdet som består av fast føde.
Sist endret av SkRomt; 15-11-06 kl 22:53
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
-
Forumregler
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.