Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Spørsmål om utførelse

Bronse Member Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26

Spørsmål om utførelse

Jeg bare lurte litt...

1. Jeg utfører alle øvelser med like lange negativer er det rett? tenker da på markløft/knebøy og varianter mest.

2. Jeg kjører jo ikke RP på markløft, burde jeg gjøre det når jeg kjører strake markløft for glutes/ham's da? hvis ikke, skal jeg kjøre 2 sett: ett på 8rep og ett på 4rep som for vanlig markløft?

3. Jeg kjører widowmaker sett på alle quad øvelsene mine, burde jeg det eller er det bare på knebøy man skal det engentlig? jeg liker å gjøre det på alle så blir sikkert å gjøre det uansett

4. Hvordan vet du egentlig om beina dine henger etter? altså når slutte med widowmaker sett liksom? er vell snakk om for de skikkelig gudelig grove gutta som bruker veeldig mye kg her?

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    1. Nei, bare kontrolert på mark/bøy/sldl etc

2. Nei, 15 repper eller 6repper * x antall sett (til du ikke klarer 6'er) hiv på vekter konstant (2,5-5kg hvergang)(eneste pause er den du får når en eller annen hiver på vekter)

3. Kjør på

4. Du kutter ikke widowmaker, men om du absoult får FOR STORE lår så kutter du det tunge settet.

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    tusen takk for svar, gjorde jo litt feil jeg da og det var det jeg trodde

Vil bare forsikre meg at jeg forstår riktig...
    Du mener at på markløft skal jeg starte med en vekt jeg klarer opp mot 15 ganger og så kaste på 2,5-5kg til jeg ikke klarer 6?

Medlem
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    På stivbente markløft gjør du så her:

Gjør 6 reps.
    Add 5 kg på hver side, gjør 6 reps til.
    osv til du ikke klarer 6 reps.

La oss si du akkurat klarte 6 reps med 140 kg siste settet, da starter du på 120 kg neste gang.

(Nå skrev BB at det skulle være 2.5-5 kg, noe som er en del mindre enn det jeg pleier gjøre [5kg på hver side = 10kg], så jeg må lese over det der senere.. Ha'kke tid n&#229

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Vil det ikke gå ut over form og teknikk når du øker så mye hver gang?
    Ser for meg at man enten stagnerer eller løfter med dårligere form når man skal øke så mye hver gang.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Det virker jo litt merkelig å gjøre sånn... det blir jo liksom litt motsatt av det man gjør på alle andre øvelser... hvor står det egentlig at man ska gjøre sånn?

Å starte på det man klarer 15reps på og så legge på til man ikke klarer 6 er jo mere i stil med resten av DC treninga hvis du skjønner hva jeg mener.

mener du jeg burde starte ca. 20kg under det jeg klarer 6RM? åsså øke med 2,5-5kg skiver på hver side til jeg ikke klarer 6 reps lenger? Hvor mange sett på 6reps burde jeg klare i så fall?

Medlem
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av diste
    Vil det ikke gå ut over form og teknikk når du øker så mye hver gang?
    Ser for meg at man enten stagnerer eller løfter med dårligere form når man skal øke så mye hver gang.
    Vel, jeg har klart det fint i noen måneder nå, men så er jo jeg en pyse når det kommer til markløft, så jeg tror fremgangen delvis er så god pga psyken min.
    Men helt ærlig tror jeg at jeg har lest add 10lbs på hver side.. Du vil jo også trenge mindre sett for å slå forrige terskel.

Medlem
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Royb
    Det virker jo litt merkelig å gjøre sånn... det blir jo liksom litt motsatt av det man gjør på alle andre øvelser... hvor står det egentlig at man ska gjøre sånn?

Å starte på det man klarer 15reps på og så legge på til man ikke klarer 6 er jo mere i stil med resten av DC treninga hvis du skjønner hva jeg mener.

mener du jeg burde starte ca. 20kg under det jeg klarer 6RM? åsså øke med 2,5-5kg skiver på hver side til jeg ikke klarer 6 reps lenger? Hvor mange sett på 6reps burde jeg klare i så fall?
    At du skal gjøre det sånn er vi enige om; ta et søk på SLDL på google, så finner du nok ut hvor han har skrevet det
    Alle øvelser er jo uansett ganske forskjellige da, f eks legger, widowmakersett til lår og ham-sumo presser, høy reprange på scullcrushers+benk osv osv.

Du burde hvertfall klare så mange sett at du slår forrige rekord
    Noen ganger har man jo bedre økning enn andre..

Lignende tråder

1. Psykisk behandling
    By Satriani in forum OT
    Svar: 24
    Nyeste innlegg: 08-04-05, 09:07
  2. Spørsmål om slanking
    By Haggis in forum Kosttilskudd
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 24-09-04, 19:03
  3. Spørsmål om kornsorter
    By Gr in forum Kosthold
    Svar: 8