Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: Spreng i underarmer

Oda
    Oda er ikke aktiv
    Medlem Oda sin avatar
    Ble medlem
    07-2006

Spreng i underarmer

Bare lurte på om noen hadde noen råd om hvordan man kan "unngå" dette. Hver gang jeg enten trener rygg eller biceps så kommer det. Å jeg greier nesten ikke løfte fingra fordi det sprenger og underarmen er like hard hvis ikke hardere enn en stein
    "Treneren" min siser at jeg skal klemme og få igang blodsirkulasjonen, men jeg blir liksom ikke kvitt det for det.

Har lest at man burde klemme knyttneven så hardt man bare kan og spenne til knoklene blir hvite - for når man spenner en muskel går spenningen over til en annen!
    Kan det være noe å jobbe med?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ja det har noe med det å gjøre. Grunnen til at du får denne sprengen er fordi du holder alt for hardt grep på stangen. Prøv å løs det litt opp, da vil blodsirkulasjonen ikke stoppe opp mens du utfører settet, og du vil ikke få dette ubehaget i det hele tatt.

Registered User Lee Priest sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Oda
    Bare lurte på om noen hadde noen råd om hvordan man kan "unngå" dette. Hver gang jeg enten trener rygg eller biceps så kommer det. Å jeg greier nesten ikke løfte fingra fordi det sprenger og underarmen er like hard hvis ikke hardere enn en stein
    "Treneren" min siser at jeg skal klemme og få igang blodsirkulasjonen, men jeg blir liksom ikke kvitt det for det.

Har lest at man burde klemme knyttneven så hardt man bare kan og spenne til knoklene blir hvite - for når man spenner en muskel går spenningen over til en annen!
    Kan det være noe å jobbe med?
    Du kan vell neppe unngå det, fordi sprenging i muskulaturen altså Pump som man liker og kalle det, er en vanlig del av vektrening.

Oda
    Oda er ikke aktiv
    Medlem Oda sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lee Priest
    Du kan vell neppe unngå det, fordi sprenging i muskulaturen altså Pump som man liker og kalle det, er en vanlig del av vektrening.
    Ja, vet det! Men føler bare at det ødelegger resten av treningen. Pluss at de blir bare større og større..

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Pumpet er jo digg og få. Jeg får sinnsykt lett små pump/pump. Kan få det av helt ubetydelige ting. Hørt at man kan få slike pump når man bruker bol, men det bruker ikke jeg..:P
    <3Fitnessfrøken<3

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr
    Pumpet er jo digg og få. Jeg får sinnsykt lett små pump/pump. Kan få det av helt ubetydelige ting. Hørt at man kan få slike pump når man bruker bol, men det bruker ikke jeg..:P
    Jeg får pump av og riste shaken min. Og jeg bruker reflex , så jeg rister ikke lenge heller.

Oda
    Oda er ikke aktiv
    Medlem Oda sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Ikke noe galt med pump forsåvid, men det er det når du får det steder du ikke vil ha det!

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Føler med deg, jeg liker heller ikke å få altfor syk pump.
    Foreløpig har jeg fått såpass trykk i underarmene atjeghar vurdert å grine.

vanskelig å beskrive men under treningen har jeg kjent pumpen og syra komme mer og mer for hver rep.. men når jeg legger fra meg vektene har det bare blitt verre og verre og verre..akkurat som noen skulle drevet og pumpa no drit inn i armene mine...prøvd å masere og helle kaldt vann på osv til liten nytte.. har vart noen minutter med smerte før det har roet seg ned.. noen med erfaring med dette?
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen^
    Jeg får pump av og riste shaken min. Og jeg bruker reflex , så jeg rister ikke lenge heller.
    hehe:P høres igrunn kjent ut:P
    <3Fitnessfrøken<3

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Bra at folk st&#229;r p&#229; og kommer med um&#229;telige m&#248;kkainnlegg her.

Baliba og MrM derimot var saklige.
    Du kan pr&#248;ve &#229; gj&#248;re som de foresl&#229;r. Og/eller du kan pr&#248;ve &#229; bruke drareimer og andre ting som gj&#248;r at du ikke m&#229; knipe til for harde livet rundt stanga eller hva det n&#229; er du holder.
    may the wind always be at your back,
    and the sun always upon your face,
    and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Oda
    Oda er ikke aktiv
    Medlem Oda sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baliba

vanskelig å beskrive men under treningen har jeg kjent pumpen og syra komme mer og mer for hver rep.. men når jeg legger fra meg vektene har det bare blitt verre og verre og verre..akkurat som noen skulle drevet og pumpa no drit inn i armene mine...prøvd å masere og helle kaldt vann på osv til liten nytte.. har vart noen minutter med smerte før det har roet seg ned.. noen med erfaring med dette?
    Tror jeg kanskje har hatt noe av det samme, det gjør veldig vondt. Men det er ikke smerten som er problemet, men at jeg faktisk ikke får trent fordi det sprenger så mye at hele armen blir til stein. Jaja. ¨får vel bare prøve meg frem

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    2 ganger har det skjedd at det har tatt helt av...smerten har blitt jævlig og jeg setter meg ned og masserer underarmene uten noe som helst virkning.. sitter og kjenner det blir værre og værre iflere minutter før det går over...som sagt pleier det bare være veldig pump men 2 ganger har dette skjedd at det virkelig kjennes ut som noe fortsetter å pumpe i armene mine selvom jeg har sluttet å trene :|
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Oda
    Oda er ikke aktiv
    Medlem Oda sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    2 ganger har det skjedd at det har tatt helt av...smerten har blitt jævlig og jeg setter meg ned og masserer underarmene uten noe som helst virkning.. sitter og kjenner det blir værre og værre iflere minutter før det går over...som sagt pleier det bare være veldig pump men 2 ganger har dette skjedd at det virkelig kjennes ut som noe fortsetter å pumpe i armene mine selvom jeg har sluttet å trene :|
    Hmmm, det høres jo litt uten om det vanlige ut!? På meg hjelper det veldig å masere så hardt at armen er helt rød etter på, men får andre enn meg selv til å gjøre det ellers får jeg bare enda vondere i armen jeg "maserer" med :P

Registered User
    Ble medlem
    07-2006

Hmm.. Kan være mange årsaker til disse plagene... Men folk som trener mye styrke kan ha såpass stive muskler at musklene begynner å klemme på nerver og blodårer og dermed gi symptomer som er blitt beskrevet her. En mulig "diagnose" KAN være thoracic outlet syndrome. Dette kjennetegnes av bl.a

- prikking/stikking/nummenhet langs innsiden av underarmen.
    - nedsatt fin motorikk i hånda, klossethet
    - muskelkramper i underarmen
    - Smerter i arm og hånd
    - Følelse av tunge armer/hender
    - arm/hender blir slitne av den minste ting ( Prøv å sitt som han karen på dette bildet og knytt neven hardt og slipp opp raskt og repetitivt i 3 minutter: http://www.nismat.org/ptcor/thoracic...t/handsup2.jpg )

jeg tror at fokus på følgende ting KAN hjelpe
    1.holdningstrening
    2.uttøyning av skulderbue/arm-muskler
    3. evt selvmassasje av scalenemuskulaturen , brystmusklene (spes pec minor) og underarmsmusklene

For øvrig så legger jeg ved denne linken for mer utfyllende informasjon + evt. selvmestringsstrategier.

http://www.nismat.org/ptcor/thoracic_outlet/

Anbefaler at dere oppsøker hjelp mot dette dersom dette fortsetter å plage dere såpass mye, da det skal være mulig å bli bedre av disse plagene.

Medlem Avean sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    29
    Hmm dette høres ut som det jeg opplevde da jeg først startet med Wakeboarding. Jeg vet hvordan en pump føles men det her var bare ekstremt. Jeg hadde ekstreme smerter i over 1 time etterpå i overarmen. Vet ikke om det er det samme men. Jeg hadde det slik 4-5 første gangene på brettet men nå opplever jeg det ikke lenger. Aldri opplevd noe lignende når jeg trener for dette her var sykt sykt vondt. Jeg ble nesten slått i bakken av smertene.

Medlem Flako sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    32
    Kjenner også igjen dette. I bicepscurl kan det på 6. settet være pump i underarmen som stopper meg, og ikke biceps! Dette gjelder spes. når jeg er på kreatin. Jeg prøver å trene grepet litt på benkdager, og øver meg også på å ikke gripe hardere enn jeg må i bicepscurl. Det er veldig vanskelig når det blir tungt =]

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    49
    En av grunnene til at jeg har kutta kreatin, jeg får så sinnsykt pump/spreng i underarmene at treninga blir skadelidende. Uten kreatin så går det kjempefint.

Oda
    Oda er ikke aktiv
    Medlem Oda sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av ROCK1
    En av grunnene til at jeg har kutta kreatin, jeg får så sinnsykt pump/spreng i underarmene at treninga blir skadelidende. Uten kreatin så går det kjempefint.
    Hvorfor tror du det er slik?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Mye overanalysering her sp&#248;r du meg. Pump kommer av samling av vann og blod i muskelen. N&#229;r man strammer en muskel over lang tid s&#229; vil ikke blodet komme seg ut av muskelen, p&#229; denne m&#229;ten s&#229; vil pumpen bli s&#229; kraftig at det kan forhindre bruken av den.

Veldig mange klemmer for hardt rundt stangen p&#229; curls og nedtrekk, dermed f&#229;r man veldig blodsamling i underarmen og pumpen blir s&#229; kraftig at man ikke klarer &#229; rette ut fingrene etterp&#229;. Slapper man litt av i grepet s&#229; l&#248;ser man dette problemet p&#229; 1-2-3.

Registered User
    Ble medlem
    07-2006
    Tipper det skyldes økt trykk i losjene i underarmene pga økt mengde væske i kroppen. Blir fort litt trangt i underarmene når man får en skikkelig go'pump og drar rundt med noen liter væske ekstra i kroppen. Dette kalles compartment syndrome (losjesyndrom)

Medlem Flako sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    32
    Jeg har nylig byttet kreatintype fra monohydrate til kre-alkalyn. Anbefaler alle som har hatt dette problemet å prøve det samme. Jeg føler meg mye seigere på trening nå, får presset meg mye hardere, og det uten at det er fare for at underarmene plutselig revner =]

Medlem Skinny Pete sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    30
    Når jeg slutta på skole og begynte i "fysisk" jobb igjen så merket jeg veldig til melkesyre / plagsom pump i underarmer som hindret meg å ta meg ut i de muskelgruppene jeg skulle. Men etterhvert som kroppen har gått seg til igjen sliter jeg nesten ikke med noe slik lenger. Kan kjøre tung markløft for så chins, men det begynner jo å halte litt når det går over til roing .... Ikke bruk reimer om det ikke er fare for "helsemessige" problemer, sterkt grep / underarmer er jo kjekt å ha, kjører omtrent alltid overarmsgrep i mark også

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.