Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Squash som kardio?

Bronse Member Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26

Squash som kardio?

Jeg lider av "kan (vill) ikke jogge eller sykle" syndromet... har funnet ut at squash er konge gøy og at hvis man spiller seriøst så blir man temmelig sliten... noen som har noen meninger/erfaring om dette?

Hvor bra en fartfyllt squash time er kontra en 45min spinning time?

Sjønner jo at det ikke er like bra men håper å kunne kutte drastisk på jogging/spinning hvis jeg spiller mye squash

Det er jo for det meste snakk om når jeg skal deffe til våren...

Bronse Member Wannabe sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Spiller endel squash selv. Funker bra det. Særlig før frokost:-)

Det med at enkelte sier at man kun skal sykle eller gå rolig(helst før frokost) kan du ta med en klype salt(med mindre du skal stille i konk).

Skal man deffe, så er kardio et nødvendig onde. Om man kan finne kardiotrening man trives med(sånn som squash), så er ingenting bedre enn det.

Ift deff, så er kostholdet ditt aller viktigst. Få orden på det først og kjør et par squash-økter i uka. Etterhvert kan du legge inn en gåtur om morgenen i tillegg. Da skal du se fettet renner av;-)

Bronse Member Wannabe sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Spinning:

Drevet endel med det ogå. Finner vel knapt bedre trening ift rask fettforbrenning. Men intensiteten vil avgjøre hvorvidt du mister muskelmasse også. Mitt tips er å gjøre akkurat det du føler for ift kardio, bare pass på at du får i deg nok proteiner og mat:-)

Mvh Wannabe

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Wannabe
    Spiller endel squash selv. Funker bra det. Særlig før frokost:-)

Det med at enkelte sier at man kun skal sykle eller gå rolig(helst før frokost) kan du ta med en klype salt(med mindre du skal stille i konk).

Skal man deffe, så er kardio et nødvendig onde. Om man kan finne kardiotrening man trives med(sånn som squash), så er ingenting bedre enn det.

Ift deff, så er kostholdet ditt aller viktigst. Få orden på det først og kjør et par squash-økter i uka. Etterhvert kan du legge inn en gåtur om morgenen i tillegg. Da skal du se fettet renner av;-)

Dette var bra å høre. men squash før frokost... den blir vrien du

Silver Member korny sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Squash squash squash.. Alt som setter kroppen i bevegelse over en halvtime har en viss effekt på forbrenninga di. Men ikke spinn til trusa blir våt og jogg til slattersen biter deg i kneskåla.

Silver Member wolter sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    26
    Gå morgen turer.. er kanskje litt kaldt nå da men, om våren sommer'n er jo det fint før frokost.. Gjorde dette litt før og i sommer.. Økte forbrenninga mi veldig da!! mistet mye fett og!
    Litt kaffe ett glass vann så ut på en 40 min gåtur, høre på fuglene og fin soloppgang :P møtte alltid på noen hyggelige mennesker på veien..
    Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umulige
    Min Treningslogg

Min Profil

http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av wolter
    Gå morgen turer.. er kanskje litt kaldt nå da men, om våren sommer'n er jo det fint før frokost.. Gjorde dette litt før og i sommer.. Økte forbrenninga mi veldig da!! mistet mye fett og!
    Litt kaffe ett glass vann så ut på en 40 min gåtur, høre på fuglene og fin soloppgang :P møtte alltid på noen hyggelige mennesker på veien..

Jeg blir SÅ nødt til å prøve det der med morgen _gå_ turer... fatter ikke at en gåtur før frokosten skal hjelpe så jevlig

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av wolter

Faktisk ett meget godt innlegg.
    men en rettelse det at det er kaldt er nødvendigvis ikke dårlig. vis han skal ta sommerdeffen så spørs det om det er så kaldt da men skal han nå vil kroppen bruke energi på og holde kroppstemperaturen oppe ettersom det kaldde klimaet og da forbrenne enda mer kcal.

glad kardio er det beste. synes du squash er gøy så er det å annbefale.

jeg vurderer og kjøpe ett skateboard igjen til sommerdeffen, hadde vel egentlig lagt det på hylla men
    husker det ikke fantes ting som var kjekkere enn og rulle rundt på street'en eller minirampen i bar over og steikende sol, kunne holde på i flere timer. og liker du det er det lett og holde intensiteten oppe, bare ikke glem næring i slike øyeblikk
    det er mye psykisk vet du. så kjør på.

spørs bare om brettet tåler vekta lenger...surt å kjøpe ei plate til 900 kroner annen hver dag..
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Lignende tråder

1. Dumt å stenge en viktig diskusjon!
    By Einherjer in forum OT
    Svar: 93
    Nyeste innlegg: 13-12-04, 13:20
  2. Doggcrap-trening oversatt til norsk!
    By Oracle in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 24-10-04, 15:32
  3. Politikk og FrP
    By haizai in forum OT