Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Squat

Medlem
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    28

Squat

Føler vanlige knebøy går mye på korsrygg, da jeg etterhvert bli ganske så framoverbøyd når jeg begynner å bli sliten. Så tenkte å prøve knebøy med stanga på brystet. Dette blir vel en del tyngre? Men effekten må vel være bra i og med at jeg da føler at jeg får presset meg mer rett opp i stedet for opp og litt frem.... synspunkter ønskes. ettersom forklaringen var veldig dårlig, så forstår jeg hvis det kommer spm også

Silver Member
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    22
    Husk at stanga skal ligge på skuldrene og ikke bryste, men var vel kanskje det du tenkte.. Skal selv starte med frontbøy, da jeg føler jeg har samme problem som deg.

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av birdman Vis post
    Føler vanlige knebøy går mye på korsrygg, da jeg etterhvert bli ganske så framoverbøyd når jeg begynner å bli sliten. Så tenkte å prøve knebøy med stanga på brystet. Dette blir vel en del tyngre? Men effekten må vel være bra i og med at jeg da føler at jeg får presset meg mer rett opp i stedet for opp og litt frem.... synspunkter ønskes. ettersom forklaringen var veldig dårlig, så forstår jeg hvis det kommer spm også
    Front Squats tar vel mer på forside lår og mindre på rumpe og rygg enn det knebøy med stanga på nakken gjør. Om du føler at korsryggen er mye svakere enn resten av muskelmassen som er involvert i løftet, bør du vurdere å fokusere på dette svake punktet. Det å "trene rundt" et problemområde vil kanskje ikke gi så alt for god uttelling over tid. Om du greier å styrke resten av musklene som er involvert i knebøy med nye øvelser som ikke belaster ryggen like mye, så vil du vel oppnå at ryggen blir hengende enda mer etter resten av kroppen. Markløft med lav belastning og fokus på teknikk vil være en god start. Kutt ut "opprulling" med ryggen om du gjør dette, og ikke bruk belte når du skal begynne å styrke korsryggen og annen nødvendig støttemuskulatur.

Her finner du en fin instruksjonsvideo for front squats (og flere andre løft):
    http://www.aceathlete.com/hatch/video.htm

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Samme problem jeg alltid har hatt.
    Jeg foreslår å bygge ryggstyrke med markløft, gjerne kjøre litt lett knebøy fritt. Og kjøre tung knebøy i smith maskinen til ryggstyrken har hentet igjen beinstyrken.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.