Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Stangcurls, rett stang

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003

Stangcurls, rett stang

Hei

Jeg hadde en ganske kjip økt igår, og siden ejg ikke orket ta noe særli på biceps greia, så bestemte jeg meg for å teste ut div. øvelser...

Det er en øvelse jeg alltid har slitt mye med, bicepscurl med rett stang...Jeg undrer meg stadig over hvordan det i helvete er mulig å utføre tunge curls med rett stang... Håndledda mine, og de fleste andre jeg har snakket med går slik at det blir helt unaturlig å holde stangen på den måten ( flat rett opp, isteden for skjevt som i EZ )...

Så hvordan er det med dere andre på forumet ? Jeg likte heller ikke preacher benken, gidder dere si hvordan det er å curle med rett stang, er det håndledda våres det er noe tull med? Evn. nevne andre bicepsøvelser jeg kan bruke

Har trent en stund med hantler i preacher, men tenker på å kjøre 5x10 ( power programmet ) skråbenk.. konsentrerte curler med hantler, funker dette bra? Arnold kjørte den

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Vi er alle forskjellige..
    Jeg hater EZ-stang og elsker rett stang.
    Det er i motbakke det går oppover.

Superior newbie Flexus sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Rett stang er knall syns jeg, bruker du håndleddsstøtter da?
    It`s time to put some hussle behind this muscle.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    hvor bredt holder du stangen da ? og definer hva tungt er.

Når jeg kjører bredere grep enn skuldrene og i tillegg kjører tungt (10-12reps) så kan jeg ikke se noen annen øvelse som føles særlig mer effektiv.

Dette er om du utfører øvelsen uten å la overarmer vandre fram , prøv heller å møte stanga mikroskopisk foroverbøyd slik at du kobler ut skuldrene. (spidercurl feeling) og knip til i toppen et sekund.

Bronse Member Tyler Durden sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26
    Vi er alle forskjellige..
    Jeg hater rett stang og elsker EZ-stang.
    ...I simply am not there.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Selvsagt er øvelsen effektiv, må vel være den beste øvelsen for biceps.. da du kan kjøre ganske tungt på denne, rekrutere masse fiber..

Å definere tungt er vanskelig fordi jeg har bare prøvd denne øvelsen en gang etter 7mnd... for 7mnd siden brukte jeg 30kg, men nå bruker jeg rundt 50kg på smalt grep EZ... så jeg vet itj helt hva jeg er god for i denne øvelsen. Søndagen da jeg prøvde på dette, var jeg utmattet av energi, men jeg kan fortelle deg dette nk:

- Jeg har jævli vondt i håndledda
    - Jeg har vondt i sener opp igjennom biceps og underarmene

Jeg prøvde utallige metoder på å vri håndleddet slik at den dannet et flatt grep mot stanga, men det blir helt unaturlig, og det gjorde VONDT..armen ville liksom tilbake til det skrå grepet

Så jeg vet ikke jeg, det må være noe med genetikken ?

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Prøv den i noen økter, tilpasning bruker å hjelpe.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hightower
    Bør jeg kjøre 50% av 10RM de 3-4 første øktene med den type bicepstrening ? Jeg er noe med på at tilpasning kan hjelpe, og ser ikke noe i veien med å få prøvd det ut ( bare jeg slipper å måtte oppleve dette helvetes bicepsseneverket )

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hightower
    Bør jeg kjøre 50% av 10RM de 3-4 første øktene med den type bicepstrening ? Jeg er noe med på at tilpasning kan hjelpe, og ser ikke noe i veien med å få prøvd det ut ( bare jeg slipper å måtte oppleve dette helvetes bicepsseneverket )
    Hold ganske bredt på strak stang, når du holder armene ut fra kroppen i naturlig stillingm så blir det ca sånn bare litt mindre vinkel: \I/ Det er mye mer gunstig for håndleddene, i forhold til å holde armene beint fram fra kroppen.
    Du bør bruke håndleddsbeskyttere, det hjelper en del.
    For meg så virker naturlig rørelse best, dvs lene seg bak på den konsentriske delen og lene seg fram på den eksentriske.

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    Jeg vil bare si.. fortsett med Ez, har du økt fra 30 til 50 der... fortsett.. fortsett...

x
    :)

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Selv bruker jeg sjeldent rett stang.For mye belastning på håndledda.Holder meg til ez stang,noe som fører til at jeg kan kjøre ekstremt tungt uten smerter i håndledda.

Medlem Prulle83 sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    jeg bruker ikke strak eller ez, synes dere jeg går glipp av noe ?
    Representerer de småe.From dust too Steel (O")=O F
    Flex Inc.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    JA!!!!

Du kan laste opp den stangen med sinnsykt mye. Og curle i vei! Nesten som benkpress!!

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    Nå må du gi deg Peter, hehe.. *titte ned på din 1rmbenk*

x
    :)

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    altså. det jeg ville si, var at en ved å bruke en øvelse som biceps-curl. enten det er med en rett stang eller en ez stang, så kan en arbeide med en større motsatnd (høyere vekt), enn ved f.eks. en enarms-preacher-cabelcurl dings. Jeg ser på den som en bicepsens benkpress. Og hva er best for å bygge masse på brystet av benkpress og flyes?

Hvor mye, eller i dette tilfellet lite jeg tar i benkpress har vel ikke noe å si?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    altså. det jeg ville si, var at en ved å bruke en øvelse som biceps-curl. enten det er med en rett stang eller en ez stang, så kan en arbeide med en større motsatnd (høyere vekt), enn ved f.eks. en enarms-preacher-cabelcurl dings. Jeg ser på den som en bicepsens benkpress. Og hva er best for å bygge masse på brystet av benkpress og flyes?

Hvor mye, eller i dette tilfellet lite jeg tar i benkpress har vel ikke noe å si?
    ¨
    hva som er mest effektiv å bygge bryst med ,,,,,,,tjaa Dips kanskje spørs hvem man spør

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.