Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Stats siste 2 treninger!

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43

Cool Stats siste 2 treninger!

Mine løft siste 2 treninger:

Skråbenk bryst, 30 kg`s hantler 12 reps + 3 etter 20 sek. (trege neg. ca 3-4 sek.)
    Skuldre; frontpress stang, 42,5 kg 11 reps + 4 etter 20 sek. (trege neg.)
    Franskpress triceps, 35 kg 9 reps + 4 etter 20 sek. (trege neg.)
    Situp-crunches m/bena opp i luften (90 Grader), vekt på bryst 25 kg 22 reps.

Chins parallelt grep, (kroppsvekt 87 kg) 10 reps + 3 reps etter 20 sek. pause.
    Hantelcurl på skråbenk, 15 kg 9 reps + 4 etter 20 sek. (trege neg.)
    Markløft, 35kg`s hantler 11 reps
    Lårcurl i maskin 175 lbs 10 reps + 3 etter 20 sek (trege neg.)
    Legghev i maskin, 140 lbs (7 plater) 13 reps + 7 etter 20 sek pause (trege neg.)

Øker i repsantall eller legger på vekt for hver trening!

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Åssen program trener du? Doggcrap?

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stripie
    Åssen program trener du? Doggcrap?
    Jepp! Helt riktig

Jo1
    Jo1 er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Oracle
    Jepp! Helt riktig
    Åssen funker det? Bra fremgang eller? Åssen gjør du med "stretchina"? jeg regner med jeg begynner med doggcrapp når jeg kan trene igjen

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jo1
    Åssen funker det? Bra fremgang eller? Åssen gjør du med "stretchina"? jeg regner med jeg begynner med doggcrapp når jeg kan trene igjen
    Det funker aldeles utmerket, men det krever at man spiser godt og tar mye proteiner, vitaminer/mineraler og sunne fettsyrer. Øker i reps og/eller vekt for hver trening så langt (6 mnd.) Merker at det er krevende, jeg må ha mye mer søvn/hvile enn tidligere.

Det er viktig at du begynner slik DC sier og ikke går direkte på de tyngste variantene. Start med kun straighte sett uten restpause eller static holds.

Jeg deler kroppen i 2 og trener som du ser de samme musklene på søndag/onsdag og mandag/torsdag. Eventuelt kan du trene annenhver dag. Etterhvert som du merker at du kan takle treningen kan du forsøke deg med å legge til static-holds, eller et restpause sett (pust 15-20 ganger og press ut noen få reps til).

Når jeg stretcher på brystdager gjør jeg ferdig skuldre og triceps også før jeg gjør noe uttøyning. Anbefaler deg å lese tidligere poster angående stretching og hvilke øvelser som er bra å bruke. Det du kan merke deg er at stretchingen skal være "ekstrem". Jeg teller til minimum 30 (DC sier 40-60) mens jeg tøyer, og der det lar seg gjøre bruker jeg vektmotstand. Det skal svi skikkelig! Dette er gjerne mye verre enn selve treningen. Ikke bli flau hvis det spretter noe tårer, he he ...

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Når det gjelder stretchinga så er det viktig å ikke ta i for mye for meg er det ihvertfall en hårfin grense om hva som river bra og hva som er direkte skadelig.

Foresten oracle: merker du smerter i albuene etter biceps og skulder stretching?
    Hos meg går det over rimelig fort men det gjør ganske vondt rett etter...
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    Sitat Opprinnelig skrevet av stor og sterk
    Når det gjelder stretchinga så er det viktig å ikke ta i for mye for meg er det ihvertfall en hårfin grense om hva som river bra og hva som er direkte skadelig.

Foresten oracle: merker du smerter i albuene etter biceps og skulder stretching?
    Hos meg går det over rimelig fort men det gjør ganske vondt rett etter...
    Pussig at du skulle spørre om akkurat det. Har tidligere ikke kjent noe til det når jeg har trent, men nå i dag (treningsfri) har den venstre underarmen og albuen verket ganske jævlig. Det kjennes ut som strøm. Hakke peiling på hva det kommer av, men kjørte rygg, biceps og markløft i går. Må desverre fastslå at jeg har begynt å plages med diverse skader i det siste. Mulig det kommer av steinhard DC-trening?

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Hvor lang tid tok det før de støtene i albuen gikk over? Hos meg tar det ca to min men det er jævlig irriternde. Det med skader av DC trening vet jeg ikke noe særlig om men det er jo godt mulig hvis man har latt teknikken lide pga diverse ting....
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    Neida teknikken er jeg nøye med, så jeg tror ikke det er årsaken. Nå i dag har jeg ikke hatt vondt i albuen. Jeg masserte skikkelig i går kveld med Ice-gel. Trykket skikkelig hardt på noen vonde knuter som jeg fant nederst på tricepsen, like over albueleddet. Fy f... det gjorde vondt! Holdt på i noen minutter mens jeg bannet og svor, he he....

I tillegg tok jeg med meg en varmeflaske til sengs som jeg la på albuen, mens jeg leste i boken Avanserat Bodybuilding av Ove Rytter.

Lignende tråder

1. Yohimbine hcl (lipoderm-y og yohimburn)
    By HITFrank in forum Kosthold
    Svar: 28
    Nyeste innlegg: 15-02-10, 21:48
  2. Ryus sin treningsdagbok
    By Smite in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 306
    Nyeste innlegg: 06-02-05, 11:00
  3. Doggcrap-trening oversatt til norsk!
    By Oracle in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 24-10-04, 15:32
  4. Doggcrapp ,,,ikke hørt om han Hmm