Jeg har i det siste slitt med at spesielt triceps blir stiv som en stokk under trening, noen som vet noe arme råd`?
Jeg har i det siste slitt med at spesielt triceps blir stiv som en stokk under trening, noen som vet noe arme råd`?
Ok, gammel tråd, men siden den finnes allereide, poster eg den her.
Fikk dette problem for en del veker sidan, og gjelder for det meste bryst og biceps. Stiver/surner utrulig raskt, og klarer derfor heller ikkje å trene desse muskelgruppene maksimalt. Har gått en del veker, og har blitt minimalt bedre. Blir rimelig frustert i lengden av dette. Har byttet øvelser nettopp i håp om forbetring, men liten effekt av dette enda.
Usikker på kva som kan gjerast eller kva årsaken kan være. Nokren forslag til problemløysing og/eller årsak?
Ja og jeg får sånn i bryst/skuldre.. hjelp oss noen![]()
-Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-
Blir dere stiv i muskelen som i at "melkesyren" gjør dere stiv?
Eller blir dere bare vonde i muskelen/senefestet?
Man blir fort stiv i muskelen(melkesyre følelsen) om man går på diett osv. Muskelen har rett og slett ikke overskudd til påkjenningen dere utfører den for.
Eller at den er "overtrent".
Er dere bare vonde i muskelen slik at dere ikke klarer mere, så er dere sikkert betent i senesfester el lignende.. Pga for mye trening, lite hvile, lite mat osvosv.
Fair trade?
Gjør som Lee Haney ( http://www.youtube.com/watch?v=JCs4_pIzL2k ) og gå på jakt etter triggerpunkter i musklene på skulderbladet, i brystmusklene og i musklene på siden av halsen.
For øvrig bør prinsippet om å trene under smertegrensa følges, så ta av ett kilo eller to, øk repantallet litt og fokuser på teknikk og enda litt mer teknikk. Tøy brystmusklene godt.
Har dere forresten andre symptomer, eller er det noe annet som har endret seg i den siste tiden som dere mistenker har noen sammenheng med plagene?
Jeg bruker å drikke masse vann og ta kreatin.. dette hjelper litt mot melkesyre\ekstrem pump for meg. Får pump på en annen måte, syk pump men ikke slik at det stopper opp for meg
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Takker for svar hittil.
Sjølv er eg redd dette kommer av overtrening da progresjonen har våre minimal, men har igrunn ikkje trent hardcore heller i sommar. Husker eg hadde noke lignandes under deffen i vår, men er jo ikkje på deff no. Blir ikkje klok på dette asso.
Surner i muskelen, og om eg trener med 5RM eller 12RM hjelper lite. Skal snart begynne på eit kreatin produkt, så får sjå om det hjelper. Viss ikkje, kanskje det hadde våre en idê å tatt fri frå trening ( kun bryst og biceps treninga?) nokren veker?
prøv å tren litt utholdenhet noen uker, da mer enn 15rep på set, kanskje dette kan hjelpe deg..![]()
Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups
- Pricilla Queen of the Dessert -