På bryst øktene og delvis skulder så sliter jeg skikkelig. Øvelser som skråbenk med hantler, cablecross og arnoldpress er der jeg sliter mest.
Problemet er at jeg har ujevn styrke på brystet, og kanskje litt på triceps. Det er ikke snakk om små forskjeller heller faktisk. På skråbenk f.eks. så føler jeg at jeg knapt kjører oppvarmings sett på venstre arm mens på høyre arm så sliter jeg som bare pokker med å presse opp vekta, trenger hjelp etter et par repps bare på den ene armen. jeg testa i dag hvor store forskjeller det var.
På venstre tok jeg 21 reps, mens på høyre støppa det opp etter 8. samme vekt på begge armene. Dette var på skråbenk.
Samme gjelder på Arnoldpress, på cablecross er det ikke så dramatisk forskjell av en eller annen merkelig grunn. Noen som har samme problemet? Og eventuelle tips til hvordan jeg kan jevne ut forskjellen? Lurte litt på å gå over til å trene med stang, men liker ikke det så godt, så hadde vert fint med andre alternativer.
Forresten så er jeg venstrhendt viss det er nyttig informasjon![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
det er akkurat som høyre siden er helt tappet for krefter. Ubeskrivelig følelse, men irriterende. Men får bare fortsette slik jeg har gjort med å føle at jeg ikke får trent venstre men knuser høyre siden og spise proteinene mine.