Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Stor styrkeforskjell :(

Benny
    Gjest

Stor styrkeforskjell :(

På bryst øktene og delvis skulder så sliter jeg skikkelig. Øvelser som skråbenk med hantler, cablecross og arnoldpress er der jeg sliter mest.

Problemet er at jeg har ujevn styrke på brystet, og kanskje litt på triceps. Det er ikke snakk om små forskjeller heller faktisk. På skråbenk f.eks. så føler jeg at jeg knapt kjører oppvarmings sett på venstre arm mens på høyre arm så sliter jeg som bare pokker med å presse opp vekta, trenger hjelp etter et par repps bare på den ene armen. jeg testa i dag hvor store forskjeller det var.

På venstre tok jeg 21 reps, mens på høyre støppa det opp etter 8. samme vekt på begge armene. Dette var på skråbenk.

Samme gjelder på Arnoldpress, på cablecross er det ikke så dramatisk forskjell av en eller annen merkelig grunn. Noen som har samme problemet? Og eventuelle tips til hvordan jeg kan jevne ut forskjellen? Lurte litt på å gå over til å trene med stang, men liker ikke det så godt, så hadde vert fint med andre alternativer.

Forresten så er jeg venstrhendt viss det er nyttig informasjon

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Tren med lik vekt på begge armene problemet vil gå over.
    Dette er vel kanskje en myte men jeg hadde ungått å trent noen form for press øvelse i smith maskin der musklene du nevner er involvert.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Du må i hvert fall slutte å ta mange flere reps på den sterke siden.

Benny
    Gjest
    Jaja, det var bare for å teste hvor galt det egentlig var, har slitt med det lenge og synes det var unormal stor forskjell derfor testa jeg. Har håpa på at det jevner seg ut i minst en måned nå. Men har nesten ingen fremgang det er akkurat som høyre siden er helt tappet for krefter. Ubeskrivelig følelse, men irriterende. Men får bare fortsette slik jeg har gjort med å føle at jeg ikke får trent venstre men knuser høyre siden og spise proteinene mine.

Men lurte på om andre har opplevd dette. fordi det kom etter at jeg skifta treningsprogram.

Medlem er1k sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27

..

Runkemuskelen er vel skylda i dette? :-p

Er overtrøtt, derfor den kommentaren kom.. Har også merket forskjell i styrke, men ikke i denne graden. Men etter at jeg byttet ut kabeløvelser med frivekter og stang, så har dette stabilisert seg. OG, jeg har fått mye større fremskritt - både i styrke og masse - enn da jeg drev og lekte med kablene :-p
    It's never too late to become what you might have been

Superior newbie TheGame sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    30
    Det her er eit klassisk tilfelle blant min treningskrets. Er vel ikkje så ekstremt som du beskriver, men å klare 3-4 fleire reps. på den andre armen er ikkje unormalt. Er ein kompis som får dette heilt vanvitti når han bruker kreatin.
    Har hatt litt problemer sjølv, men det har jevnet seg ut. Eg løyste dette ved å køyre samme repitisjon på begge armene+å få hjelp til 1-2 ekstra på slutten. Køyrt altså likt antall repitisjoner med lik belastning.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Det anbefales å trene med stang når du har dette problemet, regner med du ikke har trent så mange år. Etterhvert jevner dette seg ut når det gjelder biceps etc også.

Det verste du gjør er å kjøre den sterkeste musklen enda mere..

Benny
    Gjest
    Desverre TheHitman så er det faktisk så ekstremt, selv om det ikke er målbar forskjell på muskelstørrelsen i cm.

Skal prøve å kutte ut kabel øvelser og gå over til stang istedenfor.

Har vel trent fast 3 dager i uken siden oktober, men på et program basert på trening i apparater. Kjørte grunnprogrammet til RYP og hadde bra fremgang på det. Men droppa å kjøre videre på det og skiftet treningsprogram til det jeg har nå.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Prøv å ikke la deg irritere av det.. kjør på med stang.. som normalt.. så vill det somsakt jevne seg ut etterhvert, hadde samme problemet selv. Bryst har det jevna seg ut.. biceps er har jeg litt igjen..

Superior newbie TheGame sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    30
    Benny, eg skreiv litt klønete. Meinte att du hadde en ekstrem forskjell, men blant min treningskrets var forskjellen mindre. Det kunne kanskje oppfattast som eg ikkje trudde deg.
    Du må skrive nokren ord om korleis det går etterkvart. Sjå om tipsa funker.

Benny
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av TheHitman
    Benny, eg skreiv litt klønete. Meinte att du hadde en ekstrem forskjell, men blant min treningskrets var forskjellen mindre. Det kunne kanskje oppfattast som eg ikkje trudde deg.
    Du må skrive nokren ord om korleis det går etterkvart. Sjå om tipsa funker.
    Ingen problem har tatt til meg de tipsa jeg har fått, og lagt de inn i treningsprogrammet, så får vi se hva som skjer. Skal skrike ut når jeg har blitt jevna ut.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.