Viser resultatene 1 til 26 av 26

Tråd: STORT treningssenter i Oslo?

Medlem
    Ble medlem
    04-2002

STORT treningssenter i Oslo?

Hei!

Når jeg er i USA trener jeg på STORE gym som har type 5 benkpressbenker, 5 skråbenker, 3 smithmaskiner, 3-4 knebøy/markløftstativer etc., slik at uansett når på døgnet man trener kan man stort sett gå fra øvelse til øvelse uten å vente i kø.

Fins det noe sånt gym i Oslo? Jeg HATER å stå i kø når jeg trener!!!
    -Tummen

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Better Bodies gym'et på Grorud er DIGERT men har normale åpningstider.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Det kommer jo ann på hvor mange som trener på det aktuelle senteret om det er kø eller ei (rimelig logisk ja). Personlig så har jeg vel merke minst kø på litt små avsidesliggende sentre.

Men til poenget mitt, sentre i Norge burde være flinkere med å ha "døgnåpent", slik at medlemmene får et kort der de kan låse seg inn når de vil. Lifestyle i Stavanger har et slikt opplegg...

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Det kommer jo helt ann på når du trener også. Hvis du trener på litt "spesielle" tider så er det skjelden mye folk på sentra. Hvis du har anledning til det da..
    Jeg trener alltid tidlig på dagen eller rundt middagstider, da er det som regel veldig få folk på senteret. Men drar jeg ned i 1800 tia så er det stappa fult...

Medlem
    Ble medlem
    04-2002
    Poenget mitt er at når de fleste treningssentre har EN benkpressbenk og ETT knebøystativ blir det kø nesten uansett når man trener. Og når f.eks. to stykker skal kjøre gjennom 6 sett hver inkl. oppvarming blir det lang ventetid. Har man minst 3 av hver skal det veldig mye folk til før det blir kø.

Normale åpningstider går greit, da jeg stort sett trener på dagtid, men det hadde vært greit å slippe å utsette økta til sent på kvelden (er litt slapp da) eller neste dag for å slippe å stå 5-10 min i kø for hver eneste øvelse dersom jeg ikke rekker å få trent før 17.

Better Bodies på Grorud høres bra ut, ikke alt for langt unna heller. Får stikke oppom der og sjekke. Er det langt unna T-banen? Har de webside med info? Prøvde www.betterbodies.no , men fant bare info om klær...

Noen andre digre treningssentre i Oslo?
    -Tummen

Ble medlem
    04-2003
    De fleste sentrene jeg har trent på i landet har hatt et par benkpresstativ, og et par regulerbare benker, men det er sjelden mer enn ett knebøystativ +en smith

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av tummen
    Poenget mitt er at når de fleste treningssentre har EN benkpressbenk og ETT knebøystativ blir det kø nesten uansett når man trener. Og når f.eks. to stykker skal kjøre gjennom 6 sett hver inkl. oppvarming blir det lang ventetid. Har man minst 3 av hver skal det veldig mye folk til før det blir kø.

Normale åpningstider går greit, da jeg stort sett trener på dagtid, men det hadde vært greit å slippe å utsette økta til sent på kvelden (er litt slapp da) eller neste dag for å slippe å stå 5-10 min i kø for hver eneste øvelse dersom jeg ikke rekker å få trent før 17.

Better Bodies på Grorud høres bra ut, ikke alt for langt unna heller. Får stikke oppom der og sjekke. Er det langt unna T-banen? Har de webside med info? Prøvde www.betterbodies.no , men fant bare info om klær...

Noen andre digre treningssentre i Oslo?
    Du blir aldri fornøyd uansett du Tummen! Tenk hvis du hadde brukt all den energien du bruker på å tenke på begrensningene og heller tenkt positivt! Da hadde det kanskje skjedd noe...

Dette sier jeg ikke for å kverulere, men jeg kjenner deg litt nå! Vær så snill å ikke heng deg opp i detaljer og heller bruk energien din på noe positivt!

Jeg likte meg IKKE i lagerlokalet på Grorud! Må si til BB's sitt forsvar at jeg kun har vært der en gang!

Kan du ikke bare trene Tummen og ikke henge deg opp i detaljer + øk kaloriintaket ditt til 3500! Da kanskje det begynner å skje noe! Husk du blir ikke yngre!

Rant fra HIT!

Medlem
    Ble medlem
    04-2002
    Hehe, joa, er positiv og motivert jeg, prøver bare å finne ut om det fins noen skikkelig store gym i Oslo som jeg kan dra og sjekke ut. Er det noe galt i det da? Koster meg ikke mange kaloriene å skrive innlegg her!
    -Tummen

TED
    TED er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2002
    Du har jo Colosseum Park Treningssenter (Elixia) på Majorstua. Med sine 5500kvm så er vel det et av de største treningssentrene i norge. Såvidt jeg husker er det 4 smith maskiner der, 3 benkpressbenker, 2 skråbenkbenker + mange fribenker og declinebenk. I tillegg til en stor mengde apparater (hovedsaklig Nautilus) er det også 4 eller 5 knebøystativer, 3 kabelmaskiner. Det er dessverre ikke noe hardcoregym så hantlene går kun opp til 50-55kg. Er vel åpent til 22.30 på kvelden. Ulempen er at senteret har en såpass stor medlemsmasse at man faktisk av og til må stå i kø, til tross for at senteret er så stort.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    HIT.. det innlegget ditt luktet kverulering lang vei.. vaffal et tåpelig innlegg! KØ er noe helvete.. slik var det på sats da jeg trente der.. stapp fullt på kveldene og køer i fleng... nå skiftet jeg til et avsidsliggende gym som ikke er fullt så kjent.. ligger i asker langs motorveien mot oslo.. du kan jo prøve det også tummen.. et hardcore gym

Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    HIT.. det innlegget ditt luktet kverulering lang vei.. vaffal et tåpelig innlegg!
    Bør være rom for slike innlegg på forumet, og jeg finner det ikke tåpelig...

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    HIT.. det innlegget ditt luktet kverulering lang vei.. vaffal et tåpelig innlegg! KØ er noe helvete.. slik var det på sats da jeg trente der.. stapp fullt på kveldene og køer i fleng... nå skiftet jeg til et avsidsliggende gym som ikke er fullt så kjent.. ligger i asker langs motorveien mot oslo.. du kan jo prøve det også tummen.. et hardcore gym
    Får da lov å kverulere med kompisen min, eller? Fikk svar på tiltale fra tummen, han kalte meg mr negativ *ler*!

Medlem
    Ble medlem
    04-2002
    Var og sjekket ut Elixia Colosseum Park her om dagen. Veldig bra, nok av benker og smithmaskiner/knebøystativer og selv 17.15 var det ikke stappfullt med folk heller. Men prisen var litt stiv - 499/mnd med årskontrakt. Noen her som jobber der og kan skaffe rabatt ?
    -Tummen

Ble medlem
    03-2002
    Tror Xena jobber der,....

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    men det finnes ikke atmosfære på mange av de store gymmene, var på elixia på lambertseter og det blir aldri helt det samme som et hardcore gym der du blir venner med de som trener der og før du vet om det så kjenner du alle sammen omtrent. vis du synes det er kult at 10stykker stirrer på deg hver gang du skal gjøre en liten øvelse og alle skal ha en mening om det er greit at en kroppsbygger trener på samme sted som dem er det vel ok, men et gym som er midt i mellom hardcore og helt normalt er sport og mosjon.
    RockyRock

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock
    men det finnes ikke atmosfære på mange av de store gymmene, var på elixia på lambertseter og det blir aldri helt det samme som et hardcore gym der du blir venner med de som trener der og før du vet om det så kjenner du alle sammen omtrent. vis du synes det er kult at 10stykker stirrer på deg hver gang du skal gjøre en liten øvelse og alle skal ha en mening om det er greit at en kroppsbygger trener på samme sted som dem er det vel ok, men et gym som er midt i mellom hardcore og helt normalt er sport og mosjon.
    Er vel ingen som stirrer på deg hvis man ikke kler seg som en "boler" eller en sinnsykt sterk?

Perfekt å trene på et stort gym eller husmorgym så lenge de har det utstyret som trengs! Jeg ha f.eks null behov av å være sosial når jeg trener, og jeg trenger ikke være sosial når jeg er ferdig heller! Inn, tren og stikk!

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Var og sjekket ut Elixia Colosseum Park her om dagen. Veldig bra, nok av benker og smithmaskiner/knebøystativer og selv 17.15 var det ikke stappfullt med folk heller. Men prisen var litt stiv - 499/mnd med årskontrakt. Noen her som jobber der og kan skaffe rabatt ?
    Det var stivt ja, jeg betaler 360 på samme sted, men har vært med siden begynnelsen.

Ellers har jo Therese jobbet der.

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av HIT
    Tror Xena jobber der,....
    hun jobber vel i Asker???

Ble medlem
    03-2002
    Jeg tok feil, det var vel som nevnt ovenfor at det var Therese som jobber/jobbet der! My fault..!

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    jepp, var nok det!

Medlem
    Ble medlem
    04-2002
    Rock, det at det ikke er noe hardcore gym er ikke så viktig, det som teller er at det var 2 ledige benkpressbenker, 2 ledige knebøystativer og 2 ledige smithmaskiner klokka 17.15 på ettermiddagen. + at de har 2-3 av hver av en haug med Nautilusmaskiner

360 ja - det var en mer godtagbar pris! så hvis det er noen som kan årnne meg en deal så skrik ut
    -Tummen

Kliss nytt medlem small sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    36

Talking

jobbet (sorry) Men langhus champion gym er suverent NO kø..... !pumping:

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    HT bruker stirre på meg. Tipper det er av misunnelse! Nå tenker vel alle "hvorfor?".. Jobber med en god begrunnelse. Kanskje han ikke liker muskler ???
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Medlem Bingokongen sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    Alder
    35
    Store gym contra små gym er helt relativt egentlig spør du meg...
    Sats på OsloSpectrum feks, middels stort gym. Masse masse mennesker. Du blir som regel sliten av å prøve å navigere deg imellom menneskene der. De tapper energien din fort.
    Sats på Manglerud derimot er et mini lokale med de viktigste maskinene du trenger, og der er det akkuratt passe med mennesker til de fleste tider.
    Men nå ble jeg lei av å betale 500 kr for sats medlemskap jeg da, og meldte meg inn i nautilus på furuset for 300kr mnd istedet. Synes sats tar seg mektig overbetalt, og er relativt ufine på betaling/inkassodelen.

Back to topic:
    Ble ikke treningslokalet på Økern bygget kraftig om i fjor da? Mener det ble relativ størrelse på den. Correct me if im wrong.

Bingo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Miss-Tricky
    Hjelper ikke ha fin kropp når man har 0 sjarm!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2004
    Er det noen som har trent i Harald's Gym? Hvor mye utstyr er det der da?

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Trenignssenteret på Moldehallen i Molde by, har et jævlig bra senter. Det er delt i 2 rom, et rom som blir kalt "ape rommet"(Tungvekts rom), og en stor apparat avdeling med 2 apparater av hver sort, manualer og diverse andre ting. Tungvekts rommet har 3 benker og 2 knebøy/markløfts stativer, manualer og diverse andre ting.
    Senteret er nylig pussa opp for 5millioner kroner.
    <3Fitnessfrøken<3

Lignende tråder

1. Svar: 12
    Nyeste innlegg: 02-05-03, 13:53
  2. OSLO OPEN
    By NK in forum Stevner/konkurranser
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 26-04-03, 00:23
  3. Svar: 7
    Nyeste innlegg: 19-03-03, 11:41
  4. Oslo jenter...
    By Rock in forum OT