Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: strake markløft, dybde

Medlem
    Ble medlem
    05-2003

strake markløft, dybde

når jeg trener strake markløft er jeg litt usikker på om jeg skal gå så dypt at jeg er nedi gulvet med vektskivene eller skal jeg stoppe når stanga er rett under kneet?

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    jo mer bevegelse, jo .... bedre?!

Bronse Member Tessa sin avatar
    Ble medlem
    09-2002
    Alder
    35
    Blog Entries
    1
    Om du virkelig skal få strekk på hamstrings og "glutene" må du dypt ned, MEN det hele avhenger av bevegeligheten din.
    Du skal ikke la bevegelsesbanen gå utover ryggen din.
    Mao; om du er kort i benmusklaturen på baksiden kommer du neppe til å klare å så dypt ned, uten at det medfører at du krummer (kors-)ryggen. Dette vil igjen utøve en stor belastning på leddhvirvler og tilhørende strukturer. Ikke bra!
    Om du ikke har speil å sjekke deg i: få noen andre til å si ifra hvor langt ned du kan gå før du starter å krumme ryggen!
    ...så får du heller strekke litt ut, og øke bevegeligheten, og slik til slutt få maks ut av denne øvelsen!

Illustrert:
    http://www.exrx.net/WeightExercises/...gDeadlift.html
    Sist endret av Tessa; 07-03-04 kl 07:28

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002

Re: strake markløft, dybde

Opprinnelig skrevet av bjarnebanan
    når jeg trener strake markløft er jeg litt usikker på om jeg skal gå så dypt at jeg er nedi gulvet med vektskivene eller skal jeg stoppe når stanga er rett under kneet?
    Når det gjelder strake mark er forskjellig hvor dypt folk går. Noen står på halvmeterhøye bokser å kjører superdype, mens andre derimot går kunn ned til knehøyde.

Etter min mening skal strake mark kjøres tungt som f... og man kan dermed ikke gå alt for dypt. En god standard vil være å gå ned til midt på leggen. Man trenger heller ikke ha beina helt strake, men en liten knekk i kneleddet vil være gunstig for å unngå skader.
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Som Tessa sier, så dypt du kan, uten at korsryggen blir buet.

Medlem
    Ble medlem
    05-2003
    takker for bra forklaringer!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.