Heihå.
Har fått noen strekkmerker på bicepsene, lurer på om det går vekk av seg selv etter en stund, eller om det er noe som går ann og gjøre for å få det vekk?? Er ikke så veldig mye strekkmerker, men de er jo der..Plager litt.
Noen forslag??
Heihå.
Har fått noen strekkmerker på bicepsene, lurer på om det går vekk av seg selv etter en stund, eller om det er noe som går ann og gjøre for å få det vekk?? Er ikke så veldig mye strekkmerker, men de er jo der..Plager litt.
Noen forslag??
Ta sol,vet en kammerat kjøpte en slags krem/salve som hjalp litt også,men kosta litt.sikkert flere med kommentarer her
er det ikke sink som hjelper mot strekkmerker? trur det.. strekkmerkene går vel ikke bort av seg selv.. men de blir lysere med tiden.. sånn strekkmerke krem er bortkasta penger spør du meg.. prøv heller en ekstra bra fuktighetskrem..
I kneel only to God , I don't see him here
Strekkmerker er områder der underhuden har revnet, og disse vil ikke gå bort igjen. Når du er veldig blek er de nesten lilla/blå, og når du er brun blir de mer hvite(sett at du er hvit).
Sink hjelper på hudens elastisitet og legeevne, men det er mer forebyggende enn reparerende. Tar du sink, kan du kanskje forhindre flere strekkmerker, men de du har de har du!![]()
Go hard or go home !
:gull:
Men dei blir litt meir anonyme etterkvart! har nokon eg og![]()
Men dersom du gjer eit søk på forumet finne du nok info om det. Meine å huske at det var nokon som sa dei opererte det vekk...
"Går det så går det. Går det ikke, så går det over."
finnes vel noen form for laser behandlig hvis man har mye penger.
Uteliv, inneliv eller underliv?
Jeg har selv noen kraftige striper på overgang fra brøst til overarmen. Har bare på den ene sida. Det virker som det bare blir større og større. Det er nå ca 8-10 cm langt, 0,5 cm breit, og muligens 1-2 mm dypt. Jeg har levd med det i over et år nå, og trur ikke akkurat det blir bedre med tida. Man må bare lære seg å leve med det. Det er en konsekvens av det å trene så hardt som man faktisk gjør.
hååh.. tøft strekkmerke..bare tøft med strekmerker da.. ta en tattoo over
![]()
x
:)
Jeg nevnte jeg hadde fått et stort strekkmerke ved brøstet.. Her kan dere få se det:
sånne har jeg og, jeg har en teori om at de med lavt kroppsfett ikke får strekkmerker, i samme skala ihvertfall, enn de som buffer seg opp.
RockyRock
Det er fordi når du bulker blir man mye fortere større enn hvis det bare hadde vokst muskler. Huden blir strukket for mye og derfor får man strekkemerker.
$imen

dette er veldig inviduelt vil jeg tro? trener hardt og bulker hardt, øker fort i vekt, alikevel finnes det ikke en eneste strekkmerkeantydning på kroppen min..
jeg har fått masse strekkmerker under overarmen og overgangen fra brystet til overarmen, ser ikke pent ut. og det er heller ikke tøft. jeg fikk de da jeg er på bulk.
strekkmerker KAN man bli kvitt, men det koster. Ta kontakt med en hudpleier , på en hudpleiesalong.
Fruktsyre peeling på disse områdene er et alternativ, men kan også bruke laser. Du vil få ganske tynn hud på området en tid, og bør ikke ta solarium før huden er "tilbake til utgangspunktet".
har selv et relativt synlig et på venstre biceps, og et på både høyre og venstre overgang fra skulder til overarm![]()
irriterende, menmen...
push harder - lift more
jeg har også en del strekk merker, men de kom når jeg er på bulk. mine er ganske store og er ikke pene. litt dårlig bilde med du ser det godt. fått tak i en krem jeg smører på, så får bare vente og se om den hjelper litt...
oj, hadde allerede skrevet et svar her jeg. ops! men ikke med bilde da![]()
Det er vel heller ingen tvil om at de fleste som får strekkmerker bruker AST.

Hva har AST med strekkmerker å gjøre?Opprinnelig skrevet av karaba
Det er vel heller ingen tvil om at de fleste som får strekkmerker bruker AST.![]()
mener sikkert anabole steroider.. men faktisk strekkmerker er vel no som ligger i genene og ? mener å huske at jeg har hatt strekk merker på ræææva siden jeg var 14-15 år
jeg fikk strekkmerker da jeg kvittet meg med fett.. og trente hardt samtidig.. fikk det nesten rett etter at jeg begynte å trene.. 6 mnd kanskje..
på samme sted som bildet viser.. overgangen mellom bryst og arm..
I kneel only to God , I don't see him here
strekkmerker er individuelt, varierer fra kropp til kropp. man trenger ikke å ha bola for å få strekkmerker...
Hadde for 3 år siden strekkmerker over bryst, nedenfor armhule og oppe på fremside lår. Etter nesten 3 år med pause finner jeg ikke igjen merkene på lårene, og de over bryst er blitt mye lysere, som huden.
Men det er fortsatt "hakk" ned i huden, langs stripene(for den som skjønner..
Konklusjon er at de vil være til å leve med når dere blir gamle og grå.
Jeg har også strekkmerker, men har aldri brukt anabole steroider. Jeg tror det stemmer som noen sier at enkelte kan få det når du er på bulk. Slik var det i alle fall med meg. Det er heilt sinnsykt frustrerende, treningen er jo for å se BEDRE ut. Ser jo forferdelig ut med strekkmerkerNoen som vet hvor mye det ville koste hos en hudpleiesalong o.l å fjerne disse merkene? Er villig til å betale en grei sum for det!
"So act that your principle of action might safely be made a law for the whole world." Immanuel Kant
fant denne jeg:
Strekkmerker
Strekkmerker eller såkalt stria distensae er defekter i lærhuden, og oppstår når huden utsettes for strekkrefter. Strekkmerker oppstår hyppigst rundt graviditet da endringer av figuren inntrer raskt.
Strekkmerkene ser man hyppigst på mage, bryster og hofter. Strekkmerkene er gjerne blårøde, men blekner etter hvert og blir som regel mindre synlige. Likevel sliter mange mennesker med komplekser for sine strekkmerker.
Ulike behandlingsmetoder har vårt prøvd for å redusere strekkmerker, men pr. i dag uten særlig gode resultater. Diverse kremer har gjerne inneholdt for lite aktive stoffer eller de har inneholt så mye at det har oppstått store hudirritasjoner. Man har forsøkt peeling med glycolsyre, noe som har medført stor smerter uten resultat. Peeling med laser eller diamantsliping har gitt store plager og lite resultat.
Zuzana Wahl, grunnlegger av Hud og Hår Klinikken har i lengre tid jobbet med å finne en ny og bedre metode for strekkmerker og kan nå endelig vise til gode resultater med mekanisk og kjemisk peeling.
Det spesielle med denne behandlingen er at den mekaniske slipingen av huden tar vekk alle døde hudceller slik at den kjemiske væsken kan få virke i dybden. Det behandlede området vil etterpå kunne sammenlignes med et skrubbsår. Selve behandlingen tar ca. 1-2 timer, avhengig av hvor stort område som skal behandles. Dagen etter behandlingen kommer man til kontroll hvor det behandlede området blir stelt og et antibakterielt pulver blir lagt på. Pulveret skal ligge på i 24 timer, deretter kan du vaske huden som vanlig.
Det bør gå 4-6 uker mellom hver behandling. Hvor mange behandlinger man trenger vil være individuelt, avhengig av hvor dype og gamle strekkmerkene er. 2-4 behandler er imidlertid vanlig.
2300 pr bhandling...
Hud og Hår Klinikken
Dronning Maudsgate 1-3
0250 Oslo
Telefon 22 83 33 38
funker sikker på gutta også!!!!!

Sinnsykt hvor mye det kostet. Hvis man tar 4 behandlinger så blir det jo nærmere 10000.-Opprinnelig skrevet av Nann-Rosita
fant denne jeg:
Strekkmerker
Strekkmerker eller såkalt stria distensae er defekter i lærhuden, og oppstår når huden utsettes for strekkrefter. Strekkmerker oppstår hyppigst rundt graviditet da endringer av figuren inntrer raskt.
Strekkmerkene ser man hyppigst på mage, bryster og hofter. Strekkmerkene er gjerne blårøde, men blekner etter hvert og blir som regel mindre synlige. Likevel sliter mange mennesker med komplekser for sine strekkmerker.
Ulike behandlingsmetoder har vårt prøvd for å redusere strekkmerker, men pr. i dag uten særlig gode resultater. Diverse kremer har gjerne inneholdt for lite aktive stoffer eller de har inneholt så mye at det har oppstått store hudirritasjoner. Man har forsøkt peeling med glycolsyre, noe som har medført stor smerter uten resultat. Peeling med laser eller diamantsliping har gitt store plager og lite resultat.
Zuzana Wahl, grunnlegger av Hud og Hår Klinikken har i lengre tid jobbet med å finne en ny og bedre metode for strekkmerker og kan nå endelig vise til gode resultater med mekanisk og kjemisk peeling.
Det spesielle med denne behandlingen er at den mekaniske slipingen av huden tar vekk alle døde hudceller slik at den kjemiske væsken kan få virke i dybden. Det behandlede området vil etterpå kunne sammenlignes med et skrubbsår. Selve behandlingen tar ca. 1-2 timer, avhengig av hvor stort område som skal behandles. Dagen etter behandlingen kommer man til kontroll hvor det behandlede området blir stelt og et antibakterielt pulver blir lagt på. Pulveret skal ligge på i 24 timer, deretter kan du vaske huden som vanlig.
Det bør gå 4-6 uker mellom hver behandling. Hvor mange behandlinger man trenger vil være individuelt, avhengig av hvor dype og gamle strekkmerkene er. 2-4 behandler er imidlertid vanlig.
2300 pr bhandling...
Hud og Hår Klinikken
Dronning Maudsgate 1-3
0250 Oslo
Telefon 22 83 33 38
funker sikker på gutta også!!!!!![]()
Glad jeg slipper strekkmerke problemet, selv ikke når jeg har litt for god matlyst heldigvis![]()
joda dyrt er det , men ingenting er gratis.....
har strekkmerker i armhulene jeg..lol![]()