Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Stress like usunt som røyking

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Stress like usunt som røyking

Personer som stresser, står i like stor fare for å få hjerte- og karsykdommer som røykere

Det skriver den danske avisen Politiken.

Dårlig arbeidsmiljø skal være årsaken til hvert femte tilfelle av hjerte- og karsykdommer, og ifølge Politiken er stress den klart viktigste årsaken til dårlig arbeidsmiljø.

Røyking får ofte skylden for 25 prosent av hjerte- og karsykdommer, men danske forskere mener stress må bli tildelt et like stort ansvar.

Stressede dansker

- Det er snakk om to like viktige årsaker til sykdommene, sier professor Tage Søndergaard Kristensen, som jobber med det danske arbeidsmiljøinstituttet.

Han har deltatt i et internasjonalt team av forskere som har undersøkt forholdet mellom stress og hjerte- og karsykdommer. Resultatet viser at 12 prosent av danskene er kronisk stresset, mener professoren.

- Det virker som jobben alltid vinner når det oppstår konflikter mellom jobben og familien. Når vi spør folk, så sier de at familien er det viktigste, men når vi ser hva de gjør, så skulle man tro at det var omvendt, sier Tage Søndergaard Kristensen.

Ref: VG NETT 16.10.06 kl. 09:03

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    har selv et blodtrykk på 150/90 noe som er for høyt for en på min alder... Jeg er jo også dansk da, kan ha noe med det å gjøre :P

Noen vet om det er noe slags medisiner man kan gå på for å synke det, og hva bivirkninger det er? Det kan godt være det skyldes stress og at jeg tenker for masse, men har hatt det i mange mange år, så jeg tviler på at det er stress det skyldes.

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Ettersom hva jeg har hørt så finnes det medinsiner som vistnok skal kunne senke blodtrykke, men samtidig er det ikke bevist effekt av det.. men det har vistnok fungert i noen tilfeller...
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Stress er dødelig på sin måte. Ingen tvil om det. Men igjen, det finnes mennesker som virker som de lever av stress.

Eksempel: Det er en viss forskjell i holding og energi de stråler ut mellom Bas Rutten og han feite fyren som er på God Morgen Norge på TV2
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Noxius ja det finnes en rekke medisiner som er laget for å redusere blodtrykket. Noen fungerer slik at de tynner ut blodplatene.
    RockyRock

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om dette. Stressete mennesker lever ofte usunt i tillegg, og er ikke rent så sjeldent bælfeite pga lite trening og mye fastfood. Det er derfor, som vanlig, vanskelig å identifisere årsak og virkning.
    http://www.dingsekongen.no

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Det er ikke vanskelig å konkludere med at stress trigger høyt blodtrykk og at det igjen kan gi deg blodpropp i relativt ung alder.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.