Imorra skal jeg trene nedtrekk front og sittende roing. Skal jeg da ta rygg-stretchinga etter sittende roing da? Altså når jeg er ferdig med begge de to øvelsene?
Og en annen ting - skal man stretche på hver trening?
Imorra skal jeg trene nedtrekk front og sittende roing. Skal jeg da ta rygg-stretchinga etter sittende roing da? Altså når jeg er ferdig med begge de to øvelsene?
Og en annen ting - skal man stretche på hver trening?
"Ekstrem stretching: Det må bli gjort, det er nødvendig. Det forandrer fascia og hjelper enormt på restitueringstiden. Det vil føre til dramatiske endringer i din psyke på kort tid, om du gjør det riktig - Tro meg"
DCs word! Hadde nettopp oversatt det =)
Allright, begynner med det fredag.. Har fått ordna noen bilder jeg har i treningsloggen..
Forandringer i psyken? Hvorfor det?Opprinnelig skrevet av HST
Vet ikke hva DC sier om det, men jeg vil tro at så store smertepåkjenninger over tid vil øke din smerteterskel (Ekstrem stretching skal gjøre vondt).
Spent på hvor lenge jeg greier å henge i chinsstanga med 50kg hengende... Når Dante greide 2.27.. hehe
Hehe, jeg klarer bare 30 sekunder i trappa (uten vekter), men da er det fordi fingrene sklir av taket jeg har i trappetrinnet.Du kan jo prøve å stretche med Rack chins, eller nedtrekk bak hodet med bredt grep (synes den tar veldig bra).
Det skal være sikkert at det gjør. Men må si en ting det hender at jeg skipper rygg strekken pga dårlig tid, men kan ikke si at jeg har "liten" ryggtavle for om jeg skulker littOpprinnelig skrevet av HST
(ikke ta det som en oppfordring til å skulke jeg presser nesten alltid tid inn til den og holder den som de andre til jeg har tårer i øyene)
Min oppfatning var at man skulle ta stretchingen etter hver øvelse. Skal man ikke da ta en etter "tykkelse" øvelsen og en etter "bredde" øvelsen?
Ja ser i stretching tråden at det bare er en ryggstrekkøvelse.
Pr0ndog skrev om denne metoden når vi ikke hadde chins stang på Exhale i en periode, denne metoden er nesten bedre om ikke så komplimerer den den andre stretche metoden:
"Bruker den andre DC ryggstrekk metoden: Spenner fra med beina og drar som faen i noe som ikke kan rokkes ved.
Bruk den største kabelro maskinen (inntil veggen der chins stanga hang). Bruk hele stacken (da klarer vel ingen å få den til å røre seg...), spenn fra med beina (liten knekk i kneet) or dra så arma løsner fra skulderne. Hold deg i bunn posisjon hele tiden, tilsvarende posisjon som ved SLDLs bunn posisjon, med krum rygg. Er ikke farlig iflg DC. Bruk stang eller håndtak å holde i etter som det passer deg. Konsentrer deg om å la latsene få trøkken. Dette gjør drit vondt!
Når chins stanga kommer opp i gjen blir det begge strekkene på meg."
Uteliv, inneliv eller underliv?
Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Det er feil, det er egentlig to. En for hamstrings/rumpe/nedre rygg og en for latsene.
Min feil, se pm.![]()
streching er utrolig godt egentlig, nytelse i hvert sekund, god smerte, må få inn rykkstrekken jeg også, men er redd det ikke strekker i latsa når jeg henger sånn, men det får jeg prøve, har pleid å strekke en-arms, river godt langs hele siden, trur det kan være greit å strekke litt normalt, før man går for extrem-versjonen, om man er u-strekt*bable*
når jeg kjørte flyes strekk før fikk jeg noen sinnsyke strekkmerker på ene siden, og det bare på 1-2 uker, men strekkmerker har man slutta å bry seg om vel..
:)