Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Strikt og kontakt

Sid
    Sid er ikke aktiv
    Rødvinsflekken Sid sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26

Talking Strikt og kontakt

Har fått for meg at i stedet for å ha litt mer vekter på å "jukse" litt, at det ville være bra for meg å kjøre strikt med maks kontakt med musklene. Dette medfører selvsagt at man må ta av litt vekter, men at pumpen blir bedre. Noen som har synspunkt på dette?
    Tenker i retning av at "variasjon er det beste for fremgang". Dessuten har det lett for å bli ganske "jalla" om man absolutt skal lesse på.
    Takker for synspunkt!

Varg
    Gjest
    Meget bra!!! Virker som du har kjønt det!!! Kjør strikt og du vil raskt se resultatene av dette

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2003
    Ikke no å si på det. Kjør alltid strikt, til enver tid. Strikt i matveien også...

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    jeg føler igrunnen at en mellomting er best.. faktisk

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2003
    Finnes det noen mellomting for den som vil bygge en imponerende fysikk?=)

Bronse Member Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    I benken blir det fort ein mellomting for meg. Iallefall når det blir litt tungt. Altså, ikkje at eg løfte på ræva og sånt, men blir litt fort opp og litt fort ned... Men sånn er det vel med dei fleste....?
    "Går det så går det. Går det ikke, så går det over."

Superior newbie FruitDrops sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Opprinnelig skrevet av Diezel
    jeg føler igrunnen at en mellomting er best.. faktisk
    Enig med deg, gjelder og faa vekten opp selv om det ikke er 100% strikt.

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    hehe, kjører maks først og strikt pyramide når jeg trener til failure

x
    :)

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    det viktige er at du har kontakt med muskelen. prøver å kjøre strickt men bruker ikke unødig lang tid, bare for å få sagt det slik!
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Opprinnelig skrevet av FruitDrops
    Enig med deg, gjelder og faa vekten opp selv om det ikke er 100% strikt.
    Forsåvidt enig, men det er jo ikke antall ganger du løfter vekten opp som avgjør om du bygger muskler eller ikke... Hadde det vært det ville alle kunne bygd muskler så "lett" som bare det. Det en må gjøre er å utfordre den allerede eksisterende styrken i kroppen, tvinge kroppen (gjøre tilstrekkelig skade på muskelfibre) til å gjøre en forandring, aktivere GAS (General Adaption Syndrome).

En vil gjøre større skade på kroppen om man tar det roligere på den eksentriske (negative) delen. Man er ca. 40% sterkere til å senke en vekt, enn man er til å løfte den, dette på grunn av at en kjemper mot friksjon og tyngdekraften på vei opp, motsatt på vei ned...

Greit å løfte raskt om man skal bli god til det (les; styrkeløft), for å bedre utnytte den neuromuskulære delen. Men for å bedre bygge muskler mener jeg at en bør løfte i et roligere tempo, og da gjerne alltid roligere eksentrisk (negativt) enn konsentrisk (positivt)...

Har alltid fått mest ut av strikt (langsom bevegelseshastighet) trening selv, det er jo mye tyngre å utføre en øvelse hvis en gjør det saktere...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Pump-A-Holic Viper[o] sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27

Re: Strikt og kontakt

Opprinnelig skrevet av Sid
    Har fått for meg at i stedet for å ha litt mer vekter på å "jukse" litt, at det ville være bra for meg å kjøre strikt med maks kontakt med musklene. Dette medfører selvsagt at man må ta av litt vekter, men at pumpen blir bedre. Noen som har synspunkt på dette?
    Tenker i retning av at "variasjon er det beste for fremgang". Dessuten har det lett for å bli ganske "jalla" om man absolutt skal lesse på.
    Takker for synspunkt!

helt enig der!

medre med litt mindre vekt, og mer strikt!
    myyye bedre kontakt og pump!

dessuten er det mye mer tilfredsstillende når du omsider legger på litt vekt, å kunne kjøre det også 100% strikt!
    push harder - lift more

Sid
    Sid er ikke aktiv
    Rødvinsflekken Sid sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Absolutt en av mine beste treningsuker! Takker for alle svar! Chins og nedtrekk var rett og slett forferdelig (På en god måte)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.