Viser resultatene 1 til 24 av 24

Tråd: Styrke 2 ganger i uka --> jeg trenger hjelp

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005

Styrke 2 ganger i uka --> jeg trenger hjelp

Nå trenger jeg noen tips og råd fra dere som har peiling.
    Jeg var superfornøyd med programmet mitt (push/pull 3 ganger i uka), men dette ser ikke ut til å funke i praksis.

Jeg MÅ trene hund (poeng: det tar mye tid), og jeg MÅ trene spinning 2 ganger i uka.
    Det jeg vurderer er å legge styrkeøktene til etter spinningen, det blir da minimum styrke f.eks. tirsdag og fredag.

Hva slags resultater kan jeg oppnå med dette? Blir det totalt wasted og pusetrening med bare to økter? Jeg må bli sterkere og også få litt størrelse på musklene, hvis ikke gidder jeg ikke.

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    2 ganger i uken er jo litt lite, og hvertfall når du legger det etter spinningen. wasted blir det vel ikke.. Er planen å dele kroppen i 2 eller hele kroppen vær gang?
    Det som ike funker i praksis, hva er problemet? ikke progresjon?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Å trene styrke 2 ganger i uken kan fint gi avkastning det. Sammen med all den andre fysiske aktiviteten du er i så ville nok ikke jeg anbefalt mer.

Selv ville jeg gitt deg et fullkroppsprogram 2 ganger i uken. Alt ettersom hvor kjent du er med øvelser og slikt så ville jeg foreslått følgende:

Knebøy 3x12
    Leg curl (bakside lår) 3x12 (her kan du ta stivbeint markløft istedet visst du kan den)
    Rygghev 3x12
    Kropphevinger 3x12 (bruk assist maskin eller lignende for å nå repetisjonsmengden)
    Skråbenk 3x12 (manualer, maskin eller stang)
    Sidehev 3x12
    Sit ups 2x12
    Skrå mage 1x12

Begyn med 5-10 minutter oppvarming før dette. Og avslutt gjerne med minst 20 minutter lav intensitet kondisjonstrening.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sadie
    Jeg var superfornøyd med programmet mitt (push/pull 3 ganger i uka), men dette ser ikke ut til å funke i praksis.

Jeg MÅ trene hund (poeng: det tar mye tid), og jeg MÅ trene spinning 2 ganger i uka.
    Det jeg vurderer er å legge styrkeøktene til etter spinningen, det blir da minimum styrke f.eks. tirsdag og fredag.

Hva slags resultater kan jeg oppnå med dette? Blir det totalt wasted og pusetrening med bare to økter? Jeg må bli sterkere og også få litt størrelse på musklene, hvis ikke gidder jeg ikke.
    To ganger i uken kan fungere fint som faen, det. Jeg har trent hver fjerde-femte dag i flere måneder nå, og har hatt bedre framgang enn på lenge.

Jeg ville fulgt MrMuscles råd om å trene hele kroppen, men kan ikke si meg fullstendig i enig i hans anbefalinger vedrørende sett- og repetisjonsantall. Jeg ville også droppet direkte magetrening, som stort sett er bortkastet tid du heller kunne benyttet til å lese det nye nummeret av 'Mag'.

Jeg ville gjort følgende:
    2 sett på en pressøvelser
    2 sett på en draøvelse (roing, nedtrekk, o.l.)
    2 sett på en beinøvelse
    1 sett på en skulderøvelse
    1 sett på en bicepsøvelse
    1 sett på en tricepsøvelse

Tren med såpass tunge vekter at du ikke klarer mer enn 10-11 repetisjoner.
    http://www.dingsekongen.no

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg ville trent et fullkropp med bare de nødvendige øvelsene, og et høyt volum.
    Benkpress, stående roing, (chins/bredt nedtrekk,) markløft, knebøy(, skulderpress).

Gjøre dagen slik feks:
    5x5 benk
    5x3 stående roing
    Nx2 chins
    5x5 mark
    15x3 knebøy
    5x2 skulderpress

(obs! Jeg har ingen problemer med sånne treningsmengder annenhver dag.. nå vet jeg jo ikke hvordan du innhenter deg da)
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG*
    2 ganger i uken er jo litt lite, og hvertfall når du legger det etter spinningen.
    Fordi jeg da allerede er sliten, mener du?

Er planen å dele kroppen i 2 eller hele kroppen vær gang?
    Det var det jeg ville ha litt innspill på, jeg vet igrunnen ikke helt. Prøver meg litt frem nå, kan kanskje være lurt å ta hele kroppen, men samtidig blir det da veldig lange økter, som kanskje ikke er optimalt hverken for musklene som gjennomgås sist, eller for motivasjonen...

Det som ike funker i praksis, hva er problemet? ikke progresjon?
    Nei, tid.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    @MrMuscle: Blir ikke 12 reps litt mye?

Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer
    Jeg ville også droppet direkte magetrening, som stort sett er bortkastet tid du heller kunne benyttet til å lese det nye nummeret av 'Mag'.
    Jeg tror en skikkelig mageøkt er mer behagelig enn å lese "Mag". Men, nok om det - jeg er fortsatt støl etter siste mageøkt, som var for en uke siden, så jeg insisterer i all min uvitenhet på å fortsette med det.

Jeg ville gjort følgende:
    2 sett på en pressøvelser
    2 sett på en draøvelse (roing, nedtrekk, o.l.)
    2 sett på en beinøvelse
    1 sett på en skulderøvelse
    1 sett på en bicepsøvelse
    1 sett på en tricepsøvelse
    Kunne De tenke Dem å oversette dette til norsk?

Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Jeg ville trent et fullkropp med bare de nødvendige øvelsene, og et høyt volum.
    Benkpress, stående roing, (chins/bredt nedtrekk,) markløft, knebøy(, skulderpress).

Gjøre dagen slik feks:
    5x5 benk
    5x3 stående roing
    Nx2 chins
    5x5 mark
    15x3 knebøy
    5x2 skulderpress

(obs! Jeg har ingen problemer med sånne treningsmengder annenhver dag.. nå vet jeg jo ikke hvordan du innhenter deg da)
    Jeg innhenter meg tydeligvis på cirka 5 ganger mer tid enn deg. Men det er nå så.

Ang. skulderpress, får jeg trent store deler av skulderen med denne, eller? Jeg vil ha bra skuldre.

Hvis jeg kjører på med flere øvelser for bl.a. rygg, bør jeg ta like få reps og mange sett da også?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg innhenter meg tydeligvis på cirka 5 ganger mer tid enn deg. Men det er nå så.
    Ang. skulderpress, får jeg trent store deler av skulderen med denne, eller? Jeg vil ha bra skuldre.
    Hvis jeg kjører på med flere øvelser for bl.a. rygg, bør jeg ta like få reps og mange sett da også?
    Innhentingen kommer noe an på hvor tungt du løfter om du løfter 100% av 5RM til nesten failure er det klart ting tar tid, men om du holder deg på feks 75% skulle du nok klare et sånt treningsvolum med bare et par-tre dagers pause.
    Når jeg sier at jeg løfter 5 reps her, så er det med en vekt jeg klarer 10 med.
    Skulderpress er fint for forsiden. Stående roing er plenty for bakside og midthodet tenker jeg.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Innhentingen kommer noe an på hvor tungt du løfter om du løfter 100% av 5RM til nesten failure er det klart ting tar tid, men om du holder deg på feks 75% skulle du nok klare et sånt treningsvolum med bare et par-tre dagers pause.
    Jeg bytter på å trene slik at jeg ikke klarer å løfte mer på slutten av hvert sett, vs. å ikke klare den siste etter siste sett. Men tror neppe jeg løfter mer enn 75%, tatt i betraktning at jeg er en pingle mtp smertegrense. Tar kanskje kortere tid når jeg kommer mer "inn i" øvelsene.

Når jeg sier at jeg løfter 5 reps her, så er det med en vekt jeg klarer 10 med.
    Åh, gådd. Såpass.

Ja vel. Men når begynner jeg å gå ned til færre reps?

Skulderpress er fint for forsiden. Stående roing er plenty for bakside og midthodet tenker jeg.
    Er stående roing den saken hvor du står mellom to tau, og krysser dem foran deg?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Stående roing:
    http://www.exrx.net/WeightExercises/...ntOverRow.html

Man trenger strengt tatt ikke mer enn benkpress, stående roing og markløft for å ta hele kroppen. Legg til chins, knebøy, tidvis skulderpress og biceps, så skulle det holde i bøtter og spann.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Stående roing:
    http://www.exrx.net/WeightExercises/...ntOverRow.html

Man trenger strengt tatt ikke mer enn benkpress, stående roing og markløft for å ta hele kroppen. Legg til chins, knebøy, tidvis skulderpress og biceps, så skulle det holde i bøtter og spann.
    Takk.

Men dersom jeg bare tar disse øvelsene - kan det gi et jævlig bra resultat, eller bare et OK?

Er det forresten en øvelse jeg kan bytte ut benkpress med?

Er strake markløft OK?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Takk.

Men dersom jeg bare tar disse øvelsene - kan det gi et jævlig bra resultat, eller bare et OK?

Er det forresten en øvelse jeg kan bytte ut benkpress med?

Er strake markløft OK?
    Strake markløft er forsåvidt bedre til å isolere hamstrings, om det er det du ønsker. Tar du knebøy i tillegg skulle ikke det være noe problem.
    Og du kan få et jævlig bra resultat ja. Bedre enn ved småøvelser vil jeg si. Hvis du skal bygge massevis av prima kjøtt altså. Du kan ta foroverlent dips i stedet for benkpress.

Petra Pan
    Gjest

Jeg trener fire dager i uka, har tre hunder (ok, fire hvis jeg regner med Kimes, han trenger jo å luftes/trenes han også ), tre hester som er på stall nå og full jobb. Alle må ha sitt, men jeg har klart på et mirakuløst vis å skvise inn treninga Kansje du bør legge opp en dagsplan for deg selv? Luke ut all unødvendig dødtid? Det har jeg måttet gjøre, og nå går det på håret

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Strake markløft er forsåvidt bedre til å isolere hamstrings, om det er det du ønsker. Tar du knebøy i tillegg skulle ikke det være noe problem.
    Og du kan få et jævlig bra resultat ja. Bedre enn ved småøvelser vil jeg si. Hvis du skal bygge massevis av prima kjøtt altså. Du kan ta foroverlent dips i stedet for benkpress.
    Kult!

Tusen takk for hjelp.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Petra Pan
    Jeg trener fire dager i uka, har tre hunder (ok, fire hvis jeg regner med Kimes, han trenger jo å luftes/trenes han også ), tre hester som er på stall nå og full jobb. Alle må ha sitt, men jeg har klart på et mirakuløst vis å skvise inn treninga Kansje du bør legge opp en dagsplan for deg selv? Luke ut all unødvendig dødtid? Det har jeg måttet gjøre, og nå går det på håret
    Jeg tar gjerne imot tips! Hvordan gjør du det? Jeg er sikkert ganske lite strukturert, og utrolig dårlig til å gå og legge meg når jeg skal.

Hvordan legger du opp dagene?

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Feilpost.

Petra Pan
    Gjest
    Holder på å prøve ut et nytt "program" nå for å se om det funker
    Ikke le!

kl. 05.30-06.00 Stå opp, dusje, frokost, niste og div. mellommåltid lages, lufte hunder. Hvis jeg er heldig så blir det morran kardio også hvis ikke så forventes dette å bli fordelt utover dagen

kl. 07.00 kjører til jobb

kl. 16.10 hjemme fra jobb, rett i stallen.

kl. 18.00 middag, lese lekser (som jeg ikke er så flink til )

kl. 19.30 ture/trene hundene

kl. 20.30 trene på studio

kl. 21.30-22.00 God natt!!

Innimellom dette prøver jeg å få spist litt
    Helgene blir jo prioritert til avslapping...

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Holder på å prøve ut et nytt "program" nå for å se om det funker
    Ikke le!
    Jeg ler ikke, jeg bukker og neier.
    Men du står jo sykelig tidlig opp! Jeg har et soveproblem. Å legge seg kl 22 er utenkelig i min verden, men det er verdt et forsøk.

kl. 05.30-06.00 Stå opp, dusje, frokost, niste og div. mellommåltid lages, lufte hunder. Hvis jeg er heldig så blir det morran kardio også hvis ikke så forventes dette å bli fordelt utover dagen
    Du er kjapp! Hvordan i all videste rekker du det? Jeg har èn hund, og bruker den halvtimen på å lufte ham, cirka.

Mitt lille tankeeksperiment:

06.00: Stå opp, lufte hund, dusje, spise, lage melloml-måltider etc.

07.00: Dra på skolen.

16.00: Hjemme fra skolen, spise.

16.30: Trene hund.

17.30: Dra på trening.

Senest 23.00: Sove.

Det kjipe er at det tar ganske lang tid å dra til treningsstudioet herifra, så det er tiltak å reise ned til byen 2 ganger på èn dag. Kan jo løse det med å være halve tiden på skolen, trene resten av tiden frem til kl 16, og så lese hjemme fra 17.30 og litt utover kvelden.

Jepp-jepp.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Eventuelt:

06.00: Stå opp, lufte hund, dusje, spise, lage melloml-måltider etc.

07.00: Dra på skolen.

12-13.00: Trene.

16.00: Hjemme igjen, spise.

16.30: Trene hund.

17.30: Lese.

Senest 23.00: Sove.

(Jeg skjønner at dette er utrolig uinteressant for alle andre enn meg altså, men det hjelper for hodet mitt å systematisere slikt svart på hvitt.)

Petra Pan
    Gjest
    Gjøre alt det på en halvtime..hæ hæ hæ..nei rettere sagt 1 til 1,5 timer
    Når jeg skrev 05.30-06.00 så mente jeg sånn ca når jeg står opp. Jeg drar jo ikke før kl.07.00

Høres lurt ut å lese halv parten på kvelden og trene den andre halvparten på dagen, hvis du har overskudd til det Skolen er jo viktig! Hvis du begynner å slurve fordi du blir trett i hue på kvelden/finner på så mye annet som er mere spennende, så er det nesten bedre å bare trene 2 ganger i uka
    Syns jeg da..

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Gjøre alt det på en halvtime..hæ hæ hæ..nei rettere sagt 1 til 1,5 timer
    Når jeg skrev 05.30-06.00 så mente jeg sånn ca når jeg står opp. Jeg drar jo ikke før kl.07.00
    *ler* Av og til skulle jeg hatt diplom. Øh.

Hvor lenge mosjonerer du bikkjene dine før du drar bort en hel dag, forresten? Litt nysgjerrig på hvordan andre gjør det.

Høres lurt ut å lese halv parten på kvelden og trene den andre halvparten på dagen, hvis du har overskudd til det Skolen er jo viktig! Hvis du begynner å slurve fordi du blir trett i hue på kvelden/finner på så mye annet som er mere spennende, så er det nesten bedre å bare trene 2 ganger i uka
    Syns jeg da..
    Jeg har vanligvis mest overskudd på kvelden, men det kan jo endre seg hvis jeg klarer å stå opp så tidlig.

Ja, skolen er superviktig, så det prioriteres. Hvis jeg klarer å ta skikkelig i de 2 gangene jeg trener kan det jo hende det holder også - får prøve meg litt frem.

Skal ihvertfall gjøre et forsøk på å endre dagene.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Hm. Jeg bruker 6 timer om dagen på å spise og lage mat.

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Hm. Jeg bruker 6 timer om dagen på å spise og lage mat.
    Si meg vio: Med all den tiden du bruker på trening, spising/matlaging, fitnessprating osv osv... Når får du egentlig tid til å gjøre lekser/skolearbeid? Studerte du ikke medisin (legestudiet)? Er det ikke svært mye hjemmearbeid på dette studiet? Sover du 3 timer hver natt for å få tid til alt?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sorin
    Si meg vio: Med all den tiden du bruker på trening, spising/matlaging, fitnessprating osv osv... Når får du egentlig tid til å gjøre lekser/skolearbeid? Studerte du ikke medisin (legestudiet)? Er det ikke svært mye hjemmearbeid på dette studiet? Sover du 3 timer hver natt for å få tid til alt?
    Gjør minimalt av alt, aldri mer enn jeg trenger å gjøre. Og absolutt ikke noe fjas som å gå på byn eller være med perifere venner. Holder meg til den kvalitative harde kjernen, og driter i alle disse som bare sier hei på gaten. De kan gå og tygge drøv for min del, tar kun opp tid.
    Legger meg normalt kl. 4.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.