Viser resultatene 1 til 29 av 29

Tråd: Styrke

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22

Styrke

Heisann, jeg er på letings etter et nytt treningsprogram Tingen er at jeg trener kickboxing tirsdag og fredag. Jeg ønsker et styrkeprogram på de andre dagene, har for det meste satt opp program selv og lekt litt med 5x5 i et år ca.

Er litt nyskjerrig på hva dere andre mener kan være moro/bra å gjøre

Jeg er ute etter masse, styrke og eksplosivitet (som alle andre som trener duh!).

Er 1.77 og 82,5 kg, Favoritt øvelser er Markløft, frontbøy, skråbenk, chin/pull ups og militær press Er åpen for andre øvelser også!

Takk på forhånd for svar !

Edit: Har trent styrke i 3 og et halvt år nå.

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av jnaz Vis post
    Heisann, jeg er på letings etter et nytt treningsprogram Tingen er at jeg trener kickboxing tirsdag og fredag. Jeg ønsker et styrkeprogram på de andre dagene, har for det meste satt opp program selv og lekt litt med 5x5 i et år ca.

Er litt nyskjerrig på hva dere andre mener kan være moro/bra å gjøre

Jeg er ute etter masse, styrke og eksplosivitet (som alle andre som trener duh!).

Er 1.77 og 82,5 kg, Favoritt øvelser er Markløft, frontbøy, skråbenk, chin/pull ups og militær press Er åpen for andre øvelser også!

Takk på forhånd for svar !

Edit: Har trent styrke i 3 og et halvt år nå.
    Jeg har det perfekte program for deg!

Artikkel her:

http://www.tmuscle.com/free_online_a..._pure_strength

Og nettbok her:

http://www.flexcart.com/members/elit...d=370&pid=2976

Da har du en hver dag dedikert til 4 løft, knebøy ( jeg tar frontbøy), benkpress, Markløft og skulderpress.

Du følger en kjempe grei periodisering, og følger veldig enkle støtteøvelser som chin / pull ups osv.

For eksplosivitet legger du på litt bokshopp, knebøy hopp eller vendinger på beindagene før løftet. Det er gull og veldig motiverende.

Kan trenes 3 eller 4 dager per uke. 3 dager rulerer du bare mellom de fire øktene! les det og fortell meg hva du syns Jeg har bare kjørt det i fire uke, men digger det, og kommer til å kjøre det leeenge merker jeg.

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Haha, satt nettopp å leste igjennom profilen din, så sjekka ut det du posta der (5,3,1) virka midt i blinken! Så sku jeg sjekke profiln min og der hadde du faen meg posta det her ;D Skal ordne nettboka nu!

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Coool. Ja nettboken er veldig grei å lese igjennom. Programmet er konge, du kommer ikke til å angre. Jeg syns egentlig alle burde trene 5/3/1 !

HØRER DERE!!!

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post
    Coool. Ja nettboken er veldig grei å lese igjennom. Programmet er konge, du kommer ikke til å angre. Jeg syns egentlig alle burde trene 5/3/1 !

HØRER DERE!!!

Faen ta deg, har nettop satt meg inn i stronglifts 5x5 og bestemt meg for det så blar du frem det programmet her slik at jeg begynner å få tvil.
    FAEN
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Superior newbie thegreatone sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Går det ikke ann å finne 5/3/1 programmet gratis på nettet?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Er dere virkelig så blakke at dere ikke kan peise ut 40kr for en 20+siders ebok om et treningsprogram som virkelig funker?
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Superior newbie thegreatone sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Hadde ikke sjekka prisen, men hvis du sier 40 spenn, så er jo det seff overkommelig..

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Slik blir visst mennesker som er oppvokst med statens røde puter under armene. Man skal ha alt gratis / betalt av andre.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Er dere virkelig så blakke at dere ikke kan peise ut 40kr for en 20+siders ebok om et treningsprogram som virkelig funker?
    mer som 122 kr. *pirk pirk*

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Grei pris å betale det, wendler må jo få litt cash så han fortsetter å skrive ting til oss andre trenings amøber

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Faen ta deg, har nettop satt meg inn i stronglifts 5x5 og bestemt meg for det så blar du frem det programmet her slik at jeg begynner å få tvil.
    FAEN
    hehe. begge er veldig fine da. Jeg vurderte frem og tilbake selv faktisk mellom de. Har kjørt den 5x5 der tidligere med gooood fremgang!

Det finnes jo ingen magiske programmer, men dette er det nærmeste jeg har vært hittil hehe.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post
    hehe. begge er veldig fine da. Jeg vurderte frem og tilbake selv faktisk mellom de. Har kjørt den 5x5 der tidligere med gooood fremgang!

Det finnes jo ingen magiske programmer, men dette er det nærmeste jeg har vært hittil hehe.
    Hehe, ok.
    Da kjører jeg 5x5 for nå, så får jeg heller prøve ut din anbefaling ved en senere anledning.
    Har lest og gått med tanken på å prøve det ut i snart et halvt år, så må nesten går for det

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Syntes også 5x5 var veldig bra. Bare du spiser nok så vil økningene dine være fantastisk

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Til dere som trener 5/3/1: Hvilken templat bruker dere på assistance work?

Driver selv og leser gjennom programmet nå og synst det virker spennende.

Det er ikke akkurat noe revolusjonerende konsept, som Wendler selv poengterer, men det håndterer fint et stort problem jeg selv har hatt, nemlig at jeg tar meg altfor hardt ut på hver trening.

Dette programmet gir forhåndskalkulerte sett og reps, noe som tar seg av det problemet, i tillegg til deload hver 4. uke.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Slik jeg har satt opp på she-ra og turboterje, og begge har perset ganske fint i denne perioden, så har jeg brukt støtteøvelsene til å veksle mellom 4-ukers-faser av mengde og oppkjøring. Dvs i første 4-ukers-sløyfe fikk de 5x10rep + superdroppsett til lett pumping med sterkeste agonist el. synergist. Neste 4 ukene ble det mer weak-spot-spesifikt og ned i 3x6 feks.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Jeg kjører 4-5 x 10 på støtteøvelser første mnd, går ned på reps neste mnd. Får se, tar det litt ettersom. Har hovedfokus på baseøvelsene.

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    forrige fase fulgte jeg dave tates periodeiserings bibel, nå blir det noe av det samme igjenn. Roer litt ned på beina bare. Hopper så mye

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Nice

3 eller 4 dager i uken?

Jeg liker egentlig best å trene 3 dager i uken pga restitusjon og timeplan, men har også lyst til å trene gjennom hele kroppen i løpet av en uke.

I såfall tenker jeg at den ene dagen må bli veldig kort. F.eks dagen med millitærpress.

Hva gjør dere?

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    week 1 Week 2 week3 week 4

set 1 65% x 5 70% x 3 75% x 5 40% x 5

set 2 75% x 5 80% x 3 85% x 3 50% x 5

set 3 85% x 5+ 90% x 3+ 95% x 1+ 60% x 5

Jim Wendler 5/3/1

cycle 1
    Benk 90 kg set1 67,5 | set2 76,5 | set3 85,5 (max)| Assistanse hantel 4x10 cable rows 4x10

Frontbøy 65 kg |set1 45 | set2 52 | set3 58,5 (max)| 3 reps denne uka Assistanse 4x10 beinpress 2x10 utfall

Mark 110 kg |set1 77| set2 88| set3 99 (max)| 3 denne uka roll outs 3x max rygghev 5x10

Militær press 55 kg| set1 5| 3| 1(max)| Assistanse 5x 10 dips 4x10 pull ups

Sånn ser mitt ut for øyeblikket, har økt veldig mye på reps disse ukene (fra 6 reps til 12 reps på 80 i benk f.eks)

Grunnen til at frontbøy er så latterlig lav er for at jeg har hatt begge knærne ut av ledd og har kunnet begynt å trene vekter på låra nå, men volum har kommet myyye fortere enn styrken der.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Har du hatt knærne ute av ledd bør du kanskje vurdere å kjøre bakbøy der du setter deg mer bak så du får mindre belastning på kneet eller hur?
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av BOB Vis post
    Nice

3 eller 4 dager i uken?

Jeg liker egentlig best å trene 3 dager i uken pga restitusjon og timeplan, men har også lyst til å trene gjennom hele kroppen i løpet av en uke.

I såfall tenker jeg at den ene dagen må bli veldig kort. F.eks dagen med millitærpress.

Hva gjør dere?

da kan du jo feks ta skulderpress også super sette dips og pullups. Da er du ferdig på 30 min sikkert. Og bare ta skulderpress når du har veldig dårlig tid.

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Har du hatt knærne ute av ledd bør du kanskje vurdere å kjøre bakbøy der du setter deg mer bak så du får mindre belastning på kneet eller hur?
    Litt ening egentlig. boksbøy feks

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Får vondt i ryggen av bak bøy :/ Vet ikke hva jeg gjør feil, men hyler rett over ene skinka etter jeg har gjort et set eller to med litt vekter på.

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    hvordan i alle dager har du klart å få begge knærne ut av ledd???
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Lekeslåsst med søskenbarnet mitt Så ble jeg pusha bakover til jeg fikk leggen låst under en seng og da var kneet mitt låst fast også, men resten av kroppen gikk rundt. Kneskåla på høyre kne lå på siden av kneet. På venstre side fikk jeg det i lås under et vektstativ osv..

Frontbøy funker for meg det, styrken øker sakte, men sikkert. Tho det går fort som faen på 5/3/1. Det programmet har gjort underverker for styrken(volum messig merker jeg en liten økning) min allerede etter tredje uke i første syklus-

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    fett...har begynt 5/3/1 selv nå og håper det gjør underverker!

Supsup jnaz sin avatar
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    22
    Bare stapp trynet med rett og mye mat så går det der ingen annen vei enn opp mans !

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    kjørte i meg en grandis rett etter trening så jeg er på gang med det også

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine