Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Styrke/kondisjon....?

Kliss nytt medlem Suuperior sin avatar
    Ble medlem
    03-2004

Question Styrke/kondisjon....?

Hei.
    Lurer på en ting,skal gå ned 7-8kg,hva er best: Kjøre vanelig styrke program som jeg gjør (4splitt),og jogge en halv time etterpå?
    Eller bare trene kondisjon 4ganger i uka en måneds tid...?
    Eller noen andre gode forslag??
    -*Hardcore Vibez*-

Ungdommelig
    Gjest
    Nr 1.
    Bare kondis uten styrke, tar noe av muskelmassen din også. Det gir igjen dårligere forbrenning.

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Husk at det du putter i munnen er alfa omega. Klart det hjelper å kjøre kardio, men for å få full gass må du spise ordentlig, om du ikke gjør det.

Kliss nytt medlem Suuperior sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Men hvor lang kardio økt er nødvendig da?
    -*Hardcore Vibez*-

Medlem panzhar sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    33
    Etter det min far hørte fra en kollega av han som var elite sykelist så brukte kroppen første timen omtrent bare til oppvarming. Så alt etter det brenner mye fett..

Benny
    Gjest
    Jeg har hørt at viss man jogger i moderat tempo så bruker kroppen de 20 - 30 første minuttene på oppvarming før den starter på fettforbrenningen.

Men det er jeg ikke sikker på om stemmer helt heller da, fordi Gerilja kardio har relativt mye kortere økter enn en halvtime, og når jeg kjører det så renner fettet av meg iallefall

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Poenget er vel at fettforbrenningen starter med en gang hvis du kjører kardioen etter trening, eller før frokost (etter en lang natt uten mat).
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Medlem KillHim.no sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    La oss si du reiser deg opp fra data'n NÅ, og spurter så raskt du kan i en eller annen retning. Kroppen vil forbruke mer energi, og den energien må komme fra et sted. Dess større kraftanstrengelsen er, dess raskere trenger kroppen energi.

Det som er lettest for kroppen å forbrenne er karbohydrater. Det er vanlig å si ting som "du brenner ikke fett før etter 30 minutter", og da sikter man til at kroppen har svidd av tilgjengelige karbohydrater, og ser seg om etter noe annet å fore musklene med.

Når du akkurat har stått opp, er karbohydratene brukt opp, så eventuell mosjon da hadde basert seg på annen energi enn karbohydrater.

Hadde ting bare vært så vel, at kroppen brant ENTEN karbohydrater ELLER fett. Problemet er at den brenner muskler også.

Uansett, det er så innihelsike mye teori bak dette temaet, så det får man lese seg til selv etterhvert.

Tren styrke først (så du brenner opp karbs), ta en proteinshake med lite karbohydrater, og tren kondisjon etterpå. Pass på at ikke pulsen blir for høy, siden du vil brenne fett.

Vanlig slanking uten styrketrening resulterer i 50/50 vekttap av fett/muskler.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.