-
Kliss nytt medlem
Styrke og kardio
Jeg har nylig begynt å trene styrke. Har trent litt ymse frem til nå, og tenkte jeg skulle følge et treningsprogram. Jeg er rimelig utrent fra før, og planlegger også å forbrenne en del av fettet som har samlet seg på kroppen min gjennom mine 20 treningsfrie år.
Siden jeg er lat av natur og virkelig hater å jogge langt tenkte jeg å kjøre Gerilja Kardio tre ganger i uken, og kanskje en langkjøring om jeg gidder det. Det jeg lurer på er når på dagen jeg burde jogge, om jeg burde jogge på styrketreningsdagene eller om jeg kan gjøre unna kondisjonetreningen de dagene jeg restituerer fra styrketrening. Jeg er fanget i førstegangstjeneste i skjold leir og kan derfor ikke ta sprinten om morgenen slik enkelte anbefaler.
Jeg var lat og fant et ferdig treningsprogram, og kunne tenkt meg innspill på øvelser, om noe er nødvendig eller unødvendig, og antallet repetisjoner og set av hver øvelse. Er det noen kosttilskudd jeg burde ta?
Mandag: Restitusjon/evt. langkjøring (skjoldløpet
)
Tirsdag: Restitusjon
Onsdag: Markløft 5x5
Nedtrekk 2x10
Foroverbøyd roing med stang 3x10
Stangcurls 5x10
Mage
Torsdag: Benkpress 5x5
Brede dips 2x10
Skrå flyes 2x10
Smal benkpress 5x10
Fredag: Restitusjon
Lørdag: Knebøy 5x5
Beinpress 2x10
Utfall i Smithmaskin 2x10
Strake mark 5x10
Lårcurls 2x10
Mage
Søndag: Militærpress 5x5
Sidehevninger 3x10
Stående tåhev 3x10-15
Sittende tåhev 3x10-15
Gerilja Kardio: Onsdag, Torsdag og Lørdag
Gerilja Kardio: 4 minutter oppvarming, 4 minutter med 20 sek sprint og 10 sek hvile, 4 minutter nedtrapping
-
ser vel greit ut det styrkeprogrammet, muligens litt mye med all kardiotreningen i tillegg dersom du ikke har trent så mye før (pass på så du ikke blir overtrent).
Skal du ned i fett% må du få kostholdet i orden (bra med proteiner (proteintilskudd er greit) og sunt fett (husk omega 3) som hjelper på å bygge muskler) - tillegg er det vel relativt vanskelig å bygge muskler samtidig som du skal ned i fett% (har vært noen diskusjoner rundt omkring det temaet en del ganger på forumet, og meningene er muligens delte ang det, men jeg tror det er lurt å ligge på +kalorier).
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
-
Forumregler
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.