Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: styrke og kondisjontrenging

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2006

styrke og kondisjontrenging

Hola!

Er det mange som trener kondisjon (løper litt ved siden av treningen) ?

Hva har det å si for muskelveksten?? altså når man blander kondisjon og styrke?

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Jeg løper mye i tillegg til styrketrening. Tidligere har ikke det vært et problem, når jeg var sprinter hjalp det faktisk. Men nå har jeg det i tillegg til boksing, og da har jeg ufrivillig gått ned 6kg i løpet av et par måneder.
    Men det har jo også med den skakkjørte, überhøye metabolismen min.

Sålenge du eter nok og holder deg i kcaloverskudd så går det bra, det spørs også på hvor mye du gjør. Det største problemet er og blir overtrening i så fall.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Medlem Memento sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Enig med Ingar; det største problemet ser ut til å være det punktet hvor total treningsmengde/for dårlig restitusjon gjør at det går på bekostning av muskelmasse.

For hva det er verdt: en studie indikerte at moderat løpetrening gikk noe på bekostning av muskelmasse i beina, men ikke for overkroppen. Andre studier har ikke påvist noen klar sammenheng. Fleck et al, 2004 konkluderte med at den totale treningsmengden/restitusjon var avgjørende.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Kommer an på hva type kondisjonstrening du bedriver.
    Selv har jeg 5 økter med rolig kondisjonstrening i uken i tillegg til mine 3 styrkeøkter. Og det har ikke gått utover vektøkning eller styrkeøkning. Mine kondisjonsøkter er primært rettet mot fettap, så visst målet er forbedring av Vo2max eller lignende så ville jeg nok ikke bedrevet det på samme dager som jeg trente styrke.

Medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    20

Kondisjon og styrketrening

Hei !

Du burde trene kondisjon ved siden av. Det hjelper jo ikke på muskler i armene og sånn, men når du jogger trener du jo hoftene, lårene, leggene etc. Så hvis du er ute etter en veltrent kropp, ikke bare bli en muskelbunt, så anbefaler jeg deg å trene litt kondisjon. Men selve joggingen hjelper ikke musklene å bli større hvis det var det du lurte på, bortsett fra musklene i beina/hofta.

mvh
    Jesper D. Sørlie

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.