Viser resultatene 1 til 23 av 23

Tråd: Styrke på deff?

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002

Styrke på deff?

Har nylig startet å deffe. Skal holde på mellom 8og12uker. Har aldri deffet før, og er derfor ute etter erfaringer fra folk som har vært gjennom det en eller flere ganger. Hvordan utvikler styrkekurven seg utover i deffen? Klarer man å holde styrken ? Er det mulig å øke styrken noe som helst underveis? Eller må man bare forberede seg på å dale til uante dybder i styrken?

Håper noen med erfaring har anledning til å komme med tilbakemelding på denne !!

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Spørs jo hvordan du har tenkt å kjøre din deff. Hvis du legger ut din plan så er det lettere å se.

Styrken synker vanligvis når man er på hard diett osv
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    jeg har alltid økt styrken min når jeg har deffet.
    Spør meg ikke hvorfor, det er ikke logisk.

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    Styrken gikk rett i dass her
    Veldig rolig og kontrollert nedgang så var overraskende det, men det kommer tilbake på en lett bulk

x
    :)

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27
    jeg har skjært veldig ned på karb og fettinntaket, men øker ennå i styrke

Bronse Member Tessa sin avatar
    Ble medlem
    09-2002
    Alder
    35
    Blog Entries
    1
    Så vel jeg som Janne pleier øke i styrke på deffen, men jeg må innrømme at det generelle overskuddet er RIMELIG fraværende.... det krever mao større disiplin og motivasjon for å orke å gå på trening og "ta i" det som kreves..

Det er først og fremst styrken i øvelser som involverer løfting av egen kroppsvekt, som øker (dips og chins), men også i øvrige øvelser merker jeg positive resultater i!

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Opprinnelig skrevet av Tessa
    Så vel jeg som Janne pleier øke i styrke på deffen, men jeg må innrømme at det generelle overskuddet er RIMELIG fraværende.... det krever mao større disiplin og motivasjon for å orke å gå på trening og "ta i" det som kreves..

Det er først og fremst styrken i øvelser som involverer løfting av egen kroppsvekt, som øker (dips og chins), men også i øvrige øvelser merker jeg positive resultater i!

Hvordan trener du underveis i deffen for å klare å oppnå vektreduksjon samtidig som du øker styrken? Trener du vanlige kardioøkter før frokost? Hvordan er intensiteten på disse?

Så et spørsmål til som egentlig burde vært lagt under kosthold. Hvilken prosentfordeling har du mellom protein,karb og fett under deffen?

Ble medlem
    09-2002
    Alder
    35
    Blog Entries
    1
    Deffen innebærer morgenturer på ca 60 minutter, og siden jeg ikke akkurat er av typen som spretter ut av senga; klar for en intensiv forbrennings økt, blir dette en lavintensitets økt av typen "power walk" (ja- GÅR raskt da...men orker ikke noe høyere intensitet!).
    Suplerer styrketreningen med enten en oppvarmingsøkt på tredemøllen, eller bruker muligheten til å gå/jogge til treningslokalene.
    Avslutter dagen med nok en 40-60min tur...

Fordi jeg må redusere kcal-inntaket betraktelig på mine dietter for i det hele tatt å klare å gå ned i vekt, men samtidig ønsker å holde proteininntaket høyt, blir mine dietter ofte en type lav-karb-diett...men uten det til hensikt egentlig da...
    Fordelingen blir vel noe ala 40%P, 20-35%K og 10-15%F.....

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Starter du deffen med en smell, og peiser på med kardio og lavkarb diett fra dag 1, eller øker du gradvis på karidoen? Startet selv deffen på ca 3000kcal 40P,40K,20F, og begynner nå til uka med 3kardioøkter. 2 av disse før frokost (lav intensitet) og en utpå ettermiddagen (høy intensitet intervall). Tenkte deretter å øke på til max 5før frokostøkter og 1 ettermiddagsøkt. Når det gjeder kcal så er planen å jobbe meg sakte ned til 2300kcal og samtidig holde proteinintaket på rundt 300gram.

Er litt spent på hvordan jeg vil regaere på dette, har til nå ikke gått ned ett gram, men håper kardioen får fart på dette.

Bruker du forresten noen fettforbrenningsprodukter? Pyruvate,CLA,....? Tenkte selv å kjøre disse to etterhvert litt uti deffen??..
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Ble medlem
    09-2002
    Alder
    35
    Blog Entries
    1
    Aktivitetsnivået kjører jeg opp umiddelbart på deffen, ja.

Det med kcal inntak praktiseres forskjellig. Selv starter jeg alltid på 1500kcal, og reduserer etterhvert...regulerer det etter hvordan vektreduksjonen går framover. Ligger som regel på rundt 900-1000kcal i slutten av dietten (Janne feks, går sjeldent under 1500kcal i slutten av dietten!).
    Jeg har liten tro på CLA, og sørger for fettsyreinntaket via laks eller makrell i dietten. Pyruvat har jeg heller aldri prøvd, men...

hehe...tror budskapet nådde fram...

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Det der med at styrken øker i kroppsvektøvelsene chins og dips er vel i grunn et direkte resultat av et en blir letter vil jeg tro.

For min del er det mest merkbart i dipsen, men chinsen blir også lettere slik at jeg må henge på mer vekter enn normalt.

Selv merker jeg ikke noen videre styrkenedgang før fettprosenten begynner å dra seg under 8 eller så. Det er rundt det samme tidspunkt i dietten hvor jeg begynner å føle meg litt "blåst" i hodet........ Nå kan det seff diskuteres om jeg ikke er litt blåst der hele året, men det er en annen sak....
    NORKOST - yammi!!!!

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Det med at chins og dips blir lettere er jo så og si en selvfølge i og med at kroppsvekten går ned. Det jeg er bekymret for, er om jeg vil måtte gota å gå ned flere kilo i markløft,benkpress,knebøy,foroverbøyd roing , skulderpress, bicepscurl, etc. Det vil for meg bli en påkjenning mentalt sett. Men ut fra det som er postet over her burde jeg vel klare meg brukbart, får noe hjelp av gutta på gymmet også slik at jeg ikke roter meg hjelt bort. Målet er forresten ikke konkurranseform,bare jeg kommer ned til rundt 10-12% er jeg fornøyd
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Man spiser jo ren mat til riktig tid og det igjen burde jo riktige vekstforhold for kroppen så lenge man får i seg nok fett og vitaminer og mineraler.
    Jeg økte også under min deff helt frem til de siste ukene før konkurransen.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    så hvorfor deffer vi ikke hele året rundt?

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    så hvorfor deffer vi ikke hele året rundt?
    Dumt spørsmål!! Fordi man ser så puslete ut med klærne på da skjønner du vel!!!!!
    NORKOST - yammi!!!!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg har hatt mine største framganger når jeg har spist for fett tap , dette ser jeg ikke som spesiellt usannsynlig egentlig da jeg i slike perioder spiser 100% på klokka og får i meg akkurat det som er planlagt , når jeg derimot spiser litt mer ute av kontroll så blir det oftere mat som ikke har like store nytte og av slik mat så blir jeg ofte sløvere og mindre opplagt.
    Samtidig så er det slik i mitt tilfelle at når jeg tipper over en viss vektgrense så begynner jeg å puste og pese for den minste ting og da blir naturligvis ikke treningsøktene gjennomført med dødsforakt heller.
    Når jeg spiser mindre så blir jeg lettere i kroppen og yter mer både psykisk og fysisk helt til jeg begynner å kutte kaloriene under 2000kcal ,noe jeg skjelden gjør om det ikke er helt på slutten.

Men slanker man seg så bør man også ha såpass psyke at man tåler og forstår at man ikke bestandig og på slutten av en slankeperiode skal ha samme styrke og "gøts" som man har ellers i året.
    Jeg begynner som regel pent med null kardio de første 3-4 ukene ,så øker jeg kardioen etterhvert som ukene går , karbo og fett står urørt omtrent fra start til mål.
    TIlskudd derimot øser jeg innpå med fra dag 1.

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Ø? Minsker du protein mengden etterhvert i dietten Byggern?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    som regel så minsker jeg ikke noe som helst fra start til mål.
    Hender jeg øker proteinet og minsker fettet helt på slutten.

Ble medlem
    03-2003
    Opprinnelig skrevet av NK
    , karbo og fett står urørt omtrent fra start til mål.
    Tolka dette som at det var protein du kutta, om nødvendig.

Du kjører lav karb hele tiden du ikke sant?

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Opprinnelig skrevet av NK
    Jeg har hatt mine største framganger når jeg har spist for fett tap , dette ser jeg ikke som spesiellt usannsynlig egentlig da jeg i slike perioder spiser 100% på klokka og får i meg akkurat det som er planlagt , når jeg derimot spiser litt mer ute av kontroll så blir det oftere mat som ikke har like store nytte og av slik mat så blir jeg ofte sløvere og mindre opplagt.
    Samtidig så er det slik i mitt tilfelle at når jeg tipper over en viss vektgrense så begynner jeg å puste og pese for den minste ting og da blir naturligvis ikke treningsøktene gjennomført med dødsforakt heller.
    Når jeg spiser mindre så blir jeg lettere i kroppen og yter mer både psykisk og fysisk helt til jeg begynner å kutte kaloriene under 2000kcal ,noe jeg skjelden gjør om det ikke er helt på slutten.

Men slanker man seg så bør man også ha såpass psyke at man tåler og forstår at man ikke bestandig og på slutten av en slankeperiode skal ha samme styrke og "gøts" som man har ellers i året.
    Jeg begynner som regel pent med null kardio de første 3-4 ukene ,så øker jeg kardioen etterhvert som ukene går , karbo og fett står urørt omtrent fra start til mål.
    TIlskudd derimot øser jeg innpå med fra dag 1.

Kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen av det å gaine best på deff.

Har min egen tanke om hvorfor. Det å se positive forandringer gjør at man blir mer motivert og kommer i et positivt sig! Det å bulke seg opp når man allerede er ganske bulka gjør at jeg føler meg som søppel og mister motivasjonen!

Ble medlem
    03-2003
    Opprinnelig skrevet av HIT
    Kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen av det å gaine best på deff.

Har min egen tanke om hvorfor. Det å se positive forandringer gjør at man blir mer motivert og kommer i et positivt sig! Det å bulke seg opp når man allerede er ganske bulka gjør at jeg føler meg som søppel og mister motivasjonen!
    Samma her. Føles bedre nå med en lang deff frem mot våren enn bulken i høst.
    Joda, fremgangen var bra i høst, men etterhvert tillot jeg meg mer og mer skrapmat slik at jeg ble feit og tungpustet som Byggern sier samt at det ble kjipt å se så feit ut...

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Vet ikke om jeg øker noe videre på deff, men jeg går i allefall ikke ned noe før fettprosenten begynner å bli lav.
    Akkurat det er nok begrunnet i at jeg da pleier å være såpass lavt på karben at en blir litt "kraftløs" av det i seg selv. Etter spisedagen er det jo ganske bra trykk, og da er styrken OK igjen...
    NORKOST - yammi!!!!

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Apropo spisedag. Har til nå ikke hatt noen, men jeg planlegger å legge den på fredag eller lørdag. Spiser da alt jeg kommer over, i tillegg til den vanlige kraftkosten. Blir digg!! Hvordan er det med lavkarbdag dagen etter spisedagen? Leste et sted at man altid måtte legge inn en lavkarbdag dagen etter en spisedag. For dem som altid går superlavt på karbs, er jo dette en smal sak. Men hvordan blir dette for en som priser moderate mengder karb? Filosoferte litt over emnet, og kom frem til at jeg kunne kutte karben ned til rundt 100-150gram dagen etter, og dermed oppnå en brukbar effekt ?? Er jeg helt på jordet her eller? Hva pleier folket å gjøre? Innbiller meg at om man ikke kjører en lavkarbdag, vil man ha vanskelig for å klare å miste kiloet i uka??

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.