Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Styrke vs volum..??

Medlem
    Ble medlem
    07-2006

Styrke vs volum..??

Om to månder har jeg et veddemål om å slå en kamerat i benkpress. Så jeg tenkte jeg skulle legge om treningsprogrammet så jeg fokuserer litt mer på styrke. Men hvis jeg nå legger om treningen til å øke i 1RM vil jeg da få mindre volum igjen?

Noen som har bare treningsprogram til å øke i 1RM i benkpress?

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av hulken.....-..- Vis post
    Om to månder har jeg et veddemål om å slå en kamerat i benkpress. Så jeg tenkte jeg skulle legge om treningsprogrammet så jeg fokuserer litt mer på styrke. Men hvis jeg nå legger om treningen til å øke i 1RM vil jeg da få mindre volum igjen?

Noen som har bare treningsprogram til å øke i 1RM i benkpress?
    Tren benk da vel!

Benk,benk og benk!

Hvorfor skulle du få mindre volum!?

Medlem
    Ble medlem
    07-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Tren benk da vel!

Benk,benk og benk!

Hvorfor skulle du få mindre volum!?

Trener benk som bare det jeg. Men man øker vel miundre i volum av å trene med lav reps program?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Det kan være, men du kommer nok ikke til å miste nevneverdig. Jeg trener benk med mellom 1 og 5 rep, og er 128cm rundt brystet på 94kg kroppsvekt .
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Anders: Ro deg litt ned. Du er 15 år, og tar 80 i benk. Du skjønner at en styrkeløfter trener annerledes enn en kroppsbygger.

Ja, du vil øke mindre i masse, men tror ikke det vil gå særlig utover massen akkurat. Program kan desverre ikke jeg hjelpe deg med, men Reaper, vio og styrkeløftgutta her har mye peiling.

Medlem
    Ble medlem
    07-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Det kan være, men du kommer nok ikke til å miste nevneverdig. Jeg trener benk med mellom 1 og 5 rep, og er 128cm rundt brystet på 94kg kroppsvekt .
    OKei Har du økt mye i volum av å trene med 1-5 reps?

Medlem
    Ble medlem
    07-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    Anders: Ro deg litt ned. Du er 15 år, og tar 80 i benk. Du skjønner at en styrkeløfter trener annerledes enn en kroppsbygger.

Ja, du vil øke mindre i masse, men tror ikke det vil gå særlig utover massen akkurat. Program kan desverre ikke jeg hjelpe deg med, men Reaper, vio og styrkeløftgutta her har mye peiling.
    Så jeg vil ikke gå ned i muskel masse hvis jeg har trent for volum fra før av, og skifter til styrkeprogram en 2-3 månders tid?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    OKei Har du økt mye i volum av å trene med 1-5 reps?
    Vil vel påstå det. Er vanskelig å fastslå bestemt, siden jeg ikke hadde for vane å måle brystet mitt for 2-3 år siden. Men da jeg gikk over til styrkeløfting veide jeg 81-82kg, og nå er jeg 95 sånn ca, med mer eller mindre samme fettprosent. Skuldre, lats og bryst har nok blitt en del større, og triceps vokser godt. Husk at du trener ikke utelukkende 1-5 reps.. du har også støtteøvelser for å sikre deg høyere treningsvolum, eller for å rette opp i svakheter.

Så jeg vil ikke gå ned i muskel masse hvis jeg har trent for volum fra før av, og skifter til styrkeprogram en 2-3 månders tid?
    Tvilsomt. Er du riktig heldig vil du aktivere mer av type 2b fibre, som er de som vokser raskest. Samtlige 2b kontraherer ved en vekt på 85% av 1RM, om jeg ikke husker feil.

Medlem
    Ble medlem
    07-2006
    Okei Noen som kan gi meg en kort eksempel på hvordan jeg bør bygge opp et treningsprogram for å øke stykre i benkpress?

Takk for alle svar forresten

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Okei Noen som kan gi meg en kort eksempel på hvordan jeg bør bygge opp et treningsprogram for å øke stykre i benkpress?

Takk for alle svar forresten
    5x5 er et enkelt og greit grunnleggende program. Det burde gi en del effekt tatt i betraktning utgangspunktet ditt. Ville nok tilrettelagt det litt etter hvor svakhetene dine er. T-nation sitt benkpressprogram er steget for hardcore synes jeg. Det kan du kanskje vente med til du har melket et 5rm-program tom .

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post

Er enig med deg på alle de punktene bortsett fra ett Jeg tar 90kg i benk.

Men jeg trodde at når man trente få reps fikk man masse volum!? :S har jeg et kunnskapshull her?

Hvordan skal jeg trene for mest mulig masse da?

Medlem
    Ble medlem
    07-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Er enig med deg på alle de punktene bortsett fra ett Jeg tar 90kg i benk.

Men jeg trodde at når man trente få reps fikk man masse volum!? :S har jeg et kunnskapshull her?

Hvordan skal jeg trene for mest mulig masse da?
    8-12 reps?

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Er ikke akkurat noe fasitsvar på dette da. Det er ikke sånn at man øker noe sinnsykt i styrke med 1-5 reps uten å øke noe i masse og omvendt med 8-12 reps. Bare se på styrkeløftere vs. kroppsbyggere. Begge er både store og sterke. Det er jo selvfølgelig litt forskjell på antall reps, sett osv med tanke på styrke og masse, men det viktigste er helt klart total belastning over tid, kosthold, restitusjon og progresjon.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Styrke økes best ved å holde seg under 5 reps, da påvirkes muskeltverrsnittet minimalt. Det går mer på aktivisering av motoriske enheter og det neuromuskulære.
    Muskeltverrsnittet økes minimalt ved å trene under 5 reps.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.