Heisann, hvordan "bør" forholdet mellom dips og chins være?
Selv tar jeg omtrent like mange chins som dips nå, og mistenker at triceps henger mye etter?
Hvilke øvelser er foresten obligatoriske for tricepsstyrke?
Heisann, hvordan "bør" forholdet mellom dips og chins være?
Selv tar jeg omtrent like mange chins som dips nå, og mistenker at triceps henger mye etter?
Hvilke øvelser er foresten obligatoriske for tricepsstyrke?
man bør vel ta dobbelt så mange dips som chins.. spør du meg
Enig med Tommy, men klare vel bare 50% flere dips en chins. Fordi jeg har trent for lite dips.. skal vel rette på det i løpet av året som kommer håper jeg..
edit: drit i franskpress, smalbenk og dips er øvelsene.. evnt med litt pushdown for kosen sin del..
Spørs også om man tar chin-ups eller pull-ups. Her er t-nations definisjon: http://exrx.net/WeightExercises/Lati.../AsPullup.html (bredt overhåndsgrep)
eller chin-ups: http://exrx.net/WeightExercises/Lati.../AsPullup.html (underhåndsgrep, middels/smalt grep)
Teorien passer ca for meg også. ca 43 dips, og 19 pull-ups/23 chin-ups.
Det var dette jeg fryktet.
Høres ut som jeg må prioritere triceps frem mot jul.
Hva de beste øvelsen for tricepsstyre vil være kommer vel strengt att ann på hva du skal bruke det til. Om du skal bli sterkere i triceps for å kjøre dips, ja da skal du gjøre dips. Gjør gjerne dips hvor du går grunnere for å fokusere mer triceps.
For generelt triceps styre er jeg enig i smalbenk, og ja, dips. Ellers kan andre mer isolerende øvelser være fint for noen, i perioder.
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
Jeg ønsker mer tricepsstyrke for å klare mer i benk, dips driter jeg egentlig i, men begynte å stusse på forholdet etter en økt med chins idag.
Satser på litt smalbenk fremover da, og kanskje litt klossbenk?

Bare vær glad du er sterk i chins. Mange som sliter med den inkludert undertegnede
Jeg tar nok 3-4 ganger så mange dips som chins.
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
.