Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Styrkeforskjell på armer

Medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    20

Styrkeforskjell på armer

Hei!

Jeg har et alldri så lite problem.. Det er at når jeg kjører bicepscurl, hatelcurl eller en øvelse der jeg bruker biceps/triceps så klarer jeg å presse høyrearmen mye mer enn venstre.. Tror ikke jeg er mye sterkere i høyre egentlig, men jeg klarer ikke presse venstre på samme måte.. Etter en økt føler jeg at høyrearmen har fått kjørt seg skikkelig, mens venstre var nesten som før trening..:S.. Noen som har en teori om hva som er greia ?

Jesper

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Alle har forskjellig muskelfester og styrke fra side til side, så litt forskjell vil det alltid være. Tren likt på hver side uansett. Og alltid gå etter den svake siken. Dvs kjører du hantel curls, og klarer 12 på den svake, så ikke kjør mer en 12 på den sterke. ellers vil du bare forværre forskjellen.

Medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    20
    ok, men da føler jeg jo at jeg ikke får trent skikkelig da:P hehe.. menmen.. skal høre på rådet ditt en stund =)

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Spotinjects...

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Er vel ganske vanlig at det er ulik styrke på armene, men jeg pleier og ha like bra pump i begge armene.. Men som sagt tidligere; kjør samme antall på begge armene:P evt. kanskje tatt liten pause, så tatt et par ekstra reps på den svake armen?
    <3Fitnessfrøken<3

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    26
    nå er det ikke meningen å hijacke tråden,men jeg har et spørsmål som ligner.
    når jeg var yngre knakk jeg høyre armen og måtte gå med gips i tre måneder eller så.dette førte såklart til en svekkelse i denne armen,men jeg er venstrehendt uansett.
    er det ikke da logisk at venstrearmen skulle vært sterkere enn høyrearmen?
    for høyrearmen er sterkest.

Registered User
    Ble medlem
    02-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av jesper91
    Hei!

Jeg har et alldri så lite problem.. Det er at når jeg kjører bicepscurl, hatelcurl eller en øvelse der jeg bruker biceps/triceps så klarer jeg å presse høyrearmen mye mer enn venstre.. Tror ikke jeg er mye sterkere i høyre egentlig, men jeg klarer ikke presse venstre på samme måte.. Etter en økt føler jeg at høyrearmen har fått kjørt seg skikkelig, mens venstre var nesten som før trening..:S.. Noen som har en teori om hva som er greia ?

Jesper

Hadde samme problemet før jeg også..Men som de andre her har sagt: Det er viktig at du tar like mange repetisjoner med begge armer, ellers vil forkjsllen bare bli større..
    .Før trente jeg fler repetisjoner med høyre enn venstre fordi høyre var mye sterkere. men når jeg begynte å trene begge armene like mye begynte det å gjevne seg ut igjen og nå klarer jeg ikke fler med høyre enn med venstre lengre.
    Lykke til

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av royal_fuck
    Hadde samme problemet før jeg også..Men som de andre her har sagt: Det er viktig at du tar like mange repetisjoner med begge armer, ellers vil forkjsllen bare bli større..
    .Før trente jeg fler repetisjoner med høyre enn venstre fordi høyre var mye sterkere. men når jeg begynte å trene begge armene like mye begynte det å gjevne seg ut igjen og nå klarer jeg ikke fler med høyre enn med venstre lengre.
    Lykke til
    Usaklig for tråden, men må bare spørre; Du er 14år..Hvor lenge har du trent?
    <3Fitnessfrøken<3

Registered User
    Ble medlem
    02-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr
    Usaklig for tråden, men må bare spørre; Du er 14år..Hvor lenge har du trent?
    trent siden jeg spratt ut av mor omtrent, men trent styrke i 1 og et halvt år nå:P

student Dolph sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    24
    Jeg plages med dette når jeg trener triceps, føles ut som jeg bare treffer høyre hvergang, jeg prøver å treffe venstre men ender alltid med mest pump i høyre..

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av royal_fuck
    trent siden jeg spratt ut av mor omtrent, men trent styrke i 1 og et halvt år nå:P
    ok:P du har nesten samme løft som meg. Så lurte bare:P jeg er 7cm lavere og 10kg tyngre enn deg da, men
    <3Fitnessfrøken<3

Medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av jesper91
    Hei!

Jesper
    Hadde dette problemet når jeg begynte å trene, men gjorde slik som MrMuscle sier og det har begynt å utligne seg veldig bra nå! Lykke til!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.