Hvordan er det med styrken i de ulike vektklassene i styrkeløft? Hva er ''vanlige'' løft for en person på 70 kg, f.eks.? Er det ulike klasse mtp nybegynner/erfaren, eller konkurrerer man kun ut ifra vekt?
Hvordan er det med styrken i de ulike vektklassene i styrkeløft? Hva er ''vanlige'' løft for en person på 70 kg, f.eks.? Er det ulike klasse mtp nybegynner/erfaren, eller konkurrerer man kun ut ifra vekt?
Ungdom, yngre/eldre junior, senior + gamlinger.Opprinnelig skrevet av Sadie
Husker ikke helt vektklassene se på www.styrkeloft.no
Der ligger det også hva de enkelte løfter, under resultatlister.
Er det menn du prater om så er det veldig forskjellig, i de lave aldersklassene ungdom + yngre junior er det mye "prøve seg 1 gang folk". Kanskje noen spesialbenkere som veier 70 kilo, benker 170 men tar nesten ingenting i de 2 andre øvelsene. Alle klasser under 75 kilo er nesten uten deltakelse.. Er du over 80 og vil vinne, så må du være STERK70 kilo og mann, da bør du ta Bøy; 200-280med utstyr .Benk; 120-180 Uten skjorte .Mark; 200-290 om du ønsker å hevde deg i toppen.. Men det er lenge siden jeg gjorde det der, så det kan hende det har forandret seg. Tipper vektklassen din da blir 75..
Fair trade?
Det skal være nordisk mesterskap i styrkeløft her på skolen min neste helg faktisk![]()
Incline, har du noen tips om hvor jeg kan få kjøpt drakter? Skal begynne med styrkeløft selv nå![]()
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Det er 2,gang det arrangeres nordisk på idrettsskolen i Aalborg, et flott stevne og en fin mulighet til å se gode norske utøvere! Feks meg...Opprinnelig skrevet av Ida Eline
![]()
Inzer hadde mye bra i "gamledager"Opprinnelig skrevet av Reaper
Tipper de har bra utvalg fortsatt. Husk å få målene riktig, må sitte som et skudd.. Og det brukes vel benkskjorte i styrkeløft også nå om jeg ikke tar feil? Det har jeg ikke peiling på for å være ærlig, aldri brukt benkskjorte ser du... Skriv mail til noen på styrkeloft.no, de er behjelpelige når det gjelder slikt...
Hvilken alder,vektklasse, og hvor høy er du? Løft? Bare nyskjerrig jeg=)
Fair trade?
Ja de bruker benkskjorteOpprinnelig skrevet av Incline
![]()
Jeg er 18år, veier rundt84-85kg. Så lurer på hvilken vektklasse jeg er i selv faktisk, vurderer å deffe ned så jeg havner i 82.5kgs klassen, men vi får se. Jeg har trent i 8måneder seriøst nå før det litt av og på.
Løftene mine er dog ikke noe å skryte av, men det har aldri vært satt fokus på å løfte tungt før nå, så det blir vel en ordning. Alle mine løft er uten drakter og slikt, kun bruk av styrkeløftbelte
Mine beste løft is:
Benkpress:100kg
Knebøy:140kg
Markløft:175kg
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Takk for bra svar!Opprinnelig skrevet av Incline
Bare lurte, siden jeg kjenner en fyr som er rundt 70 kg, og løfter minst 130 i benk og 180 i mark, bøy vet jeg ikke - jeg ble litt imponert. Tenkte å sjekke litt hva nivået ligger på. Såvidt jeg vet har han endel å gå på mtp trening, kost og innsats også, så kanskje det kunne være noe for ham. Skal nevne det.
Vi skal hjelpe til litt på stevnet, så blir å henge rundt hele dagenOpprinnelig skrevet av Zalo
Skal dere spise her også..?
Er du 84-85 så kommer det an på hvor lenge det er til stevnet. Jeg hadde tatt av 5 kilo ca, og så bygget meg opp overskudd mot stevnet. Må aldri slanke deg rett før stevnet, er ikke no moro=) Har selv prøvd trikset med å sitte i badstu og sykkle som faen 1 time før innveiing, blir ikke rare løftene av et slikt underskuddOpprinnelig skrevet av Reaper
![]()
Løftene dine er helt fine de med tanke på treningsmengde osv. Med utstyr er du nok rundt 200 på både mark og knebøy skal du se,.. Benkskjorter kan jeg minimalt om, men du får vel 20 kilo eller noe på det også..
Er veldig individuelt hvor mye du tjener på utstyr i knebøy osv, da jeg var på første stevnet mitt, var vel forskjellen ca 120-170 uten/med knebøydrakten, så ca 45-50 kilo med drakt, det er mye da.... mark fikk jeg vel ca 10 kilo.
Fair trade?
OkOpprinnelig skrevet av Incline
SKal melde meg inn i Forbundet iløpet av en uke, og du må væl være meldt inn i 2-3 måneder før du får være med på konk. Til jul skal jeg ligge mye bedre ann enn jeg gjør nå
vurderer å ta av noen kg og droppe ned en klasse
regner med å nærme meg 200i mark raw til jul, 110 i benk, 160 i bøy, muligens mere i bøy
men vi får se
Morro å høre fra en som har peiling. Blir fortløpende oppdateringer om dette i treningsdagboken min framover
![]()
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Sjekk ut http://www.kappi.no/Opprinnelig skrevet av Reaper
Der er mykje utstyr innan styrkeløft![]()
Jo, det er min bil du ser i avataren :)
TakkerOpprinnelig skrevet av Mercedes
kikket litt rundt og fant en del, må bare forhøre meg litt rundt når jeg får svar fra Fræna AK om hvilken prisklasse og hvilke drakter jeg bør ha
![]()
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
I dag har jeg blitt meldt inn i klubb..!
Hehe her går det unna i svingene![]()
Masse lykke til i den nye klubben dinOpprinnelig skrevet av Ida Eline
![]()
Opprinnelig skrevet av vicus
Det er bare i TILFELLE jeg skulle få lyst til å konkurrere da........ hihi. Men takk..![]()