Som de fleste kjenner til så er ofte styrketreningen eller sirkeltrening som det også heter på ungdomsskoler ofte i det dårligste laget. Prøvde idag å forandre litt på litt på postene, for å gjøre det litt mer effektivt. Hadde for eksempel chins, der de var to og to, og den ene støtte under knærne på den som trente, for at det skulle bli litt lettere. Jeg sa også til de at de ikke skulle ta mer enn 8 reps før de byttet.
Standarden jeg merker hos de fleste lærere, er at når det er sirkeltrening skal man ta så mange repetisjoner man klarer før fløyten blåser. En ting jeg merker hos 9 klassingene, er at når f.eks de skal ha chins vil de heller ta det med undertak så de får trene bicepsen. "Det er den jeg må trene" sier de.. hehe.
Hvordan ville den optimale sirkeltreingen vært? Burde de heller trene ferdig settene på de forskjellige postene før de byttet til ny, eller tror dere det er bra med at de tar neste sett i neste runde? Er vekttrening virkelig så skadelig som alle skal ha det til, før man er utvokst? Skal man bare trene ueffektivt før da istedenfor da?
Litt mye tanker og spørsmål her på en gang, men men..

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat