Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Styrketrening på ungdomsskole

Superior newbie Hard Økt sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24

Styrketrening på ungdomsskole

Som de fleste kjenner til så er ofte styrketreningen eller sirkeltrening som det også heter på ungdomsskoler ofte i det dårligste laget. Prøvde idag å forandre litt på litt på postene, for å gjøre det litt mer effektivt. Hadde for eksempel chins, der de var to og to, og den ene støtte under knærne på den som trente, for at det skulle bli litt lettere. Jeg sa også til de at de ikke skulle ta mer enn 8 reps før de byttet.

Standarden jeg merker hos de fleste lærere, er at når det er sirkeltrening skal man ta så mange repetisjoner man klarer før fløyten blåser. En ting jeg merker hos 9 klassingene, er at når f.eks de skal ha chins vil de heller ta det med undertak så de får trene bicepsen. "Det er den jeg må trene" sier de.. hehe.
    Hvordan ville den optimale sirkeltreingen vært? Burde de heller trene ferdig settene på de forskjellige postene før de byttet til ny, eller tror dere det er bra med at de tar neste sett i neste runde? Er vekttrening virkelig så skadelig som alle skal ha det til, før man er utvokst? Skal man bare trene ueffektivt før da istedenfor da?

Litt mye tanker og spørsmål her på en gang, men men..

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24
    Ingen forslag?

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Ta så mange reps de klarer på tiden og gå i sirkel mellom hvert sett ville jeg gjort, så får musklene litt hvile mellom slagene

tja, f.eks liggende hangups 2 og 2 personer, pushups, situps, knebøy med egen kroppsvekt: hopp og med statisk hold i 90 grader posisjon i 10sek er jo greie øvelser som styrkeøvelser.

og ja, en omgang stiv heks er jo vel obligatorisk!
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24
    Den knebøydelen tenkte jeg faktisk litt på. Håndballjenter pleier visst å ta knebøy med en annen liten handballjente oppå skuldrene inntil en vegg. Virker som om man må ta veldig loddrett knebøy da. Men.. knebøy uten noe vekt i det hele tatt mener du?

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hard Økt Vis post
    Den knebøydelen tenkte jeg faktisk litt på. Håndballjenter pleier visst å ta knebøy med en annen liten handballjente oppå skuldrene inntil en vegg. Virker som om man må ta veldig loddrett knebøy da. Men.. knebøy uten noe vekt i det hele tatt mener du?
    jepp, knebøy uten vekter eller andre på ryggen. Når man har sprunget og trent litt først så river det noe så jævlig i låra av å hoppe og så rett ned i 90grader og holde der i 10-15sek. Hadde slik form for "Knebøy" når jeg gikk på taekwondo på dinosaurenes tid, og det var et smertehelvete, hehe
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.