Har ikke tilgang til gym i en god stund fremover nå.
Noen som vet om nettsider med oversikt over øvelser man kan gjøre uten å ha tilgang til annet enn naturen? pluss noen stativ i parken.
Har ikke tilgang til gym i en god stund fremover nå.
Noen som vet om nettsider med oversikt over øvelser man kan gjøre uten å ha tilgang til annet enn naturen? pluss noen stativ i parken.
http://www.kroppsvekttrening.no/
En som kaller seg Vektarm her på forumet som står bak siden.
Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
Ekte menn bygger seg et fullverdig gym ut fra ting som er i nærområdet!!1
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Laget 4 25 kg skiver av et tre jeg bror.
bare mitt bidrag.
- brede push-ups
- smale push-ups
- hand-stående push-ups
- dips
- burpees
- sit-ups
- kne-bøy
- Slå hjul til hver side
- Hang-ups / chins fra hva enn du finner i naturen/parken
- planken og sit-outs
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
Nei desverre ikke enda. Akkurat kommet meg tilbake til trening etter sykdom, pluss at det har vært ett sinnsykt kjør på skolen den siste tiden. Siste eksamen om 1 måned, så da satser jeg på å få trent litt oftere. Skal prøve å få kjørt 2 økter i uken nå i eksamens perioden.
Har du noen eksempler på treningsprogram for nybegynnere?
ah ok. alltids noe som kommer i veien, så det er bedre at du trener litt/mindre enn optimalt enn absolutt ingenting.
du kan jo trene så enkelt som dette:
Dag 1,
Front lever
En-arms chin-up
Ab-wheel rollout
Dag 2,
Handstand push-up
En-arms push-up
Back lever
Dag 3,
Et-bens knebøy
Glute-ham raise
100 meter sprint
hva er målet med treningen? øke i styrke bare, eller/og størrelse?
kommer ann på det totale volumet, det vil antallet totale repetisjoner. for rene styrkeøkninger slipper man unna med mindre volum, men trening for hypertrofi/muskelvekst krever mer volum.
jeg anbefaler rundt 10-15 totale repetisjoner for ren styrke, rundt 30 for styrke og hypertrofi og 50+ for maksimal hypertrofi. belastningen jeg anbefaler er rundt 80% av 1RM, eller enklere sagt; tung belastning for å aktivitere flest mulig av type 2-fibre, men jeg anbefaler ikke tyngre belastninger enn rundt 80% når utført med over 20 totale repetisjoner på grunn av for stor påkjenning nevralt og strukturelt.
som sagt, volumet avhenger av hva du ønsker å oppnå.
Mye bra bidrag her. Stå på videre. Du kan jo kjøpe deg en vektvest. Da har du litt mer muligheter med dips og hang-ups. Push-ups med en tung sekk på ryggen er jo også en mulighet, men hvor sunt det er for ryggen er jeg litt usikker på, he-heee.![]()
-Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
-Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
-Trener HARDT, annen hver dag.
-Lar blodet BLØ på trening.
-1 kg kylling, HVER dag.
-Har janteloven i PWO-shaken.
-37% ren.
The list!
Big Boy
Mitt bidrag.
Basic øvelser som push-up, dips etc. blir lett etter få uker, så hva er vitsen? Langtidsøkningen blir minimal. At man f.eks. klarer 30 chin-ups, vil ikke kunne overføres i noen særlig grad til f.eks. Front lever uansett. Sats heller på skikkelige øvelser, og kjør nødvendige progresjonsmetoder for disse.
Vil man oppnå skikkelige resultater, så må det tungre skyts til
Men jeg er enig at det er fordel med litt variasjon, for motivasjonen sin skyld. Desverre er ikke variasjon nøkkelen til suksess, men repetering. Jo mer man gjør noe, jo bedre blir man til det med andre ord. Man burde ihvertfall ha de grunnleggende øvelsene på plass, som f.eks. programmet jeg satte opp i innlegget ovenfor, og SÅ kan man heller variere med noen andre øvelser for "moroskyld".