Viser resultatene 1 til 29 av 29

Tråd: Sunt å spy?

El Guapo Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38

Sunt å spy?

Litt merkelig tråd skal jeg innrømme, men jeg har i den siste tiden begynt å kompansere min elendige form, særlig beina, med knalharde knebøyøkter. Dvs, øktene er ikke værre enn at jeg presser meg sykt for å klare en vekt 3x10 reps f.eks.

Har latt beina forfalle en stund og er svak og har dårlig kondis. Vel, uansett når jeg presser meg skikkelig blir jeg skikkelig ør og kvalm og holder på å spy. Har egentlig aldri spydd etter treningsøkter før.

Spørsmålet er som følger: har det noe å si om du spyr etter treningsøkta? Bør du unngå det? Eller er det et fett? Vet jo at mange presser seg til de spyr. Bare lurer på om det er sundt eller ei.
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Er nok ikke så veldig usunt annet enn at det kan være skadelig for tenner og hals? + at du mister jo mye mat da
    Det er i motbakke det går oppover.

Doc
    Doc er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2006
    Å spy regnes vel for å være rimelig katabolt.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Kan umulig tenke meg at det er særlig gunstig for restitusjonsevne, hormonbalanser osv. Kroppen trives vel ikke akkurat i den state'n

Men jeg har ikke peiling, hehe ..
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Nei, jeg har liksom kjempa for å holde igjen, tenker liksom at mye næring kroppen trenger forsvinner ned i dass bokstavlig talt

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Dude...

Hva er det du prøver på? Å drepe deg selv?

Å være hardcore er jo kult det og jeg presser meg ekstremt hardt selv på trening, men jeg er aldri i nærheten av å spy.

Vel, jeg har vært nær flere ganger, men har heldigvis ikke måtte la det gå så langt.

Noe sier meg at du om ikke annet kommer til å bli kjapt overtrent og i tillegg veldig umotivert om du fortsetter slik.

Finn deg et spesifikt program som legger opp en realistisk progresjon over tid.

Jeg kjenner faktisk til noen som fikk ødelagt tennene sine fordi de spydde daglig over lengre tid. Sikkert i større grad enn det du gjør, men allikevel

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Hvis du holder på å slanke deg så kan jo det være lurt

Jeg kjenner flere venninner som har brukt spy-strategien med gode resultater.
    http://www.dingsekongen.no

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Hvis du holder på å slanke deg så kan jo det være lurt

Jeg kjenner flere venninner som har brukt spy-strategien med gode resultater.
    Vanligvis lider jeg av alzheimers-bullemi, dvs. jeg har bullemi men glemmer å spy. Kanskje bullemien er i ferd med å beseire alzheimeren min?

Haha, nei, fælt å tulle med slikt kanskje.

Biatch Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Noen som vet hvorfor man blir kvalm når man kjører hardt?
    "Wow… muscles _and_ curves, my penis is so confused!" Dr. G. House. (se5ep10)

Bildeprofilen min

Treningslogg

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hvor nærme trening spiser du?
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post
    Vanligvis lider jeg av alzheimers-bullemi, dvs. jeg har bullemi men glemmer å spy. Kanskje bullemien er i ferd med å beseire alzheimeren min?

Haha, nei, fælt å tulle med slikt kanskje.
    Spiseforstyrrelser er da gøy å tulle med?

Er det noen som husker Seinfeld-episoden hvor George mistenkte at hun han datet hadde bulimi? Han ble sint - han betalte jo for maten

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Hvor nærme trening spiser du?
    3-4 timer etter en stor middag som regel, og så tar jeg noe lett mat 1-2 timer før trening (knekkebrød/frukt).

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Spiseforstyrrelser er da gøy å tulle med?

Er det noen som husker Seinfeld-episoden hvor George mistenkte at hun han datet hadde bulimi? Han ble sint - han betalte jo for maten
    Joda, er bare litt pinglete med tanke på å erte på meg noen sarte sjeler
    Var bra da George banka opp døra til dametoalettet hvor han trode daten hans dreiv og bullemiet nedi dassen

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    alt er gøy å tulle med, spiseforstyrrelser, voldtekt, selvmord spesielt!

helt til søsteren din dør av organsvikt pga anoreksi og bulemi. eventuelt om noen voldtar henne, eller når du finner kameraten din hengene fra taket... den dagen er det ikke så fantastisk morro lenge. forventer ikke å nå fram til noen, du skjønner det ikke før du sitter der selv
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Den tid, den sorg …

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av adda Vis post
    alt er gøy å tulle med, spiseforstyrrelser, voldtekt, selvmord spesielt!

helt til søsteren din dør av organsvikt pga anoreksi og bulemi. eventuelt om noen voldtar henne, eller når du finner kameraten din hengene fra taket... den dagen er det ikke så fantastisk morro lenge. forventer ikke å nå fram til noen, du skjønner det ikke før du sitter der selv

Hvis man aldri har trent knebøy til man har spydd, eller blødd neseblod, eller svima av, da vet man ikke hva knebøy er. Å spy er et kvalitetsstempel på at man tar seg ut. Man trenger ikke ta seg ut så mye for å få fremgang, men det kan være veldig morro. Man føler at man lever.

Det eneste er vel at magesyre ikke er det beste for tennene. Selv har jeg spydd veldig mye, men tenna henger ennå på plass.

Her er et eksempel på spyinnsats:

Så fortsett å tren hardt, og spy med god samvittighet. Dersom du er redd for tannemaljen, kan du putte noe i munnen som får ned syrenivået, evt. pusse tenna etter du har spydd. Men selv har jeg spydd hundrevis av ganger de siste 10 åra, og føler meg frisk og rask. Stå på. Ikke mange som er så tøff som deg som presser seg så hardt på bena!

PS: Før alle forståsegpåerene kommer og skal fortelle at det ikke er nødvendig å spy, så kan jeg tilføye: "Nei, du trenger ikke å spy for å bli sterk i knebøy." Jevnlig innsats, og progresjon over tid, er det viktigste for å bli sterkere. Verre er det ikke. Selv å trene bena på moderate vekter 1 gang i uka vil gi fremgang. Men er man seriøs, bør man få til minst 2-3 ganger i uka med bentrening, kommer selvsagt igjen ann på intensitetsnivået.

Det finnes en rekke programmer man kan følge, men der 99% feiler, det er å ha kontinuitet i treninga. Får du til det, kommer du til å bli blant de 1% beste.
    Min treningslogg

Hundre eiti kilås!

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Søk på anoreksia på google, så sunt er det å kaste opp regelmessigt.

http://4.bp.blogspot.com/_wotR9VoX7q..._anoreksia.jpg
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp Vis post
    Søk på anoreksia på google, så sunt er det å kaste opp regelmessigt.

http://4.bp.blogspot.com/_wotR9VoX7q..._anoreksia.jpg
    Altså, jeg er nok ikke i nærheten der for å si det mildt. Drit nå i den spisefortyrrelsen. Er nå kvalme pga. trening til utmattelse som var cluet

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post
    Altså, jeg er nok ikke i nærheten der for å si det mildt. Drit nå i den spisefortyrrelsen. Er nå kvalme pga. trening til utmattelse som var cluet
    Hehe =)

ville tenkt litt på hva jeg spiste i forkant av treninger som har øvelser der gir mye press på buken, ( knebøy, markløft, sittende roing osv osv ) så slipper du kansje unna. Treningene blir vel bedre om en slipper å være på randen av å kaste opp og må gå rundt kvalm der.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    å spy en gang i blandt etter å ha tatt seg skikkelig ut er neppe farlig, men om det skjer ofte er det ihvertfall ikke "sunt"! Det meste av karbohydratene i maten blir tatt opp reltativt kjapp, så du mister knaskje ikke all verdens av selve kcal opptaket, men alikvell ikke sunt. Om du kaste opp ofte vil du ikke bare risikere tannskader og sure oppstøt, men også å få mngler på div. næringsstoffer som f.eks kalium (som er livsnødvendig!!). I tillegg vil jeg jo tro du bli lettere dehydrert om du spyr ofte..?

så nei, spying er ikke sunt..
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Når du produserer magesyre, så får man mer bikarbonat i blodet som gjør det mer basisk. Normalt vil magesyren bli reabsorbert lenger nede i tarmene (dog er det tilført baser som nøytraliserer magesaften slik at du ikke etser opp tarmene) slik at dette balanseres tilbake. Ved lett oppkast klarer kroppen fint å vedlikeholde syrebalansen i blodet via nyrene eller lungene, men ved vedvarende oppkast kan det føre til kramper og stiv muskulatur eller at man besvimer.

Oppkast er bare sunt dersom du har fått i deg noe giftig i magesekken eller om den er overfylt i ekstreme proposjoner.

Silver Member miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Synes det er litt deilig å spy jeg.. litt som å ha latterkrampe, på en måte? Ja, også blir man mye bedre etterpå. Fyllesyk no more! Men jeg stemmer for nei, det er ikke sunt å trene så hardt at man spyr.
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Synes det er mye tull i tråden her. Men slik er det alltid på internettforum.

Skal man bekymre seg for alt, kan man ikke gå ut døra en gang.

Tenk mindre, tren mer.
    Min treningslogg

Hundre eiti kilås!

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Eventuelt tenk mer, tren mindre
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Det er mitt profesjonelle ståsted, i kraft av å være helsefaglig utdannet, at å spy fremmer vitalitet.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av stallion Vis post
    Synes det er mye tull i tråden her. Men slik er det alltid på internettforum.

Skal man bekymre seg for alt, kan man ikke gå ut døra en gang.

Tenk mindre, tren mer.
    akkurat dette virker det som du har gjort til ditt livsmotto
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Det er mitt profesjonelle ståsted, i kraft av å være helsefaglig utdannet, at å spy fremmer vitalitet.
    Er ikke spy bra for tennene også? Ser for meg at det herder dem!

Ble medlem
    06-2005
    Er ikke spy bra for tennene også? Ser for meg at det herder dem!
    ødelegger emaljen og tenna for livet.. mulig du var ironisk, men jeg er så dårlig på å skjønne sånt

-Phil Baroni

Ble medlem
    11-2003
    Hehe

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •