Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: Sure oppstøt

Registered User Lee Priest sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27

Sure oppstøt

Heisan!! noen av dere som har problem med sure oppstøt når dere spiser veldig mye? og føler at det går ut over treningen..? bare lurer får jeg er ganske plaga med det

Bek
    Bek er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    Det har jeg ogsaa til tider! dette er svert iriterende.. Kan ha en sammenheng med store mengder mat som du sa.. Vet det finnst noen tabbeletter som skal hjelpe men har ikke testet d enda..vert artig viss noen hadde noen gode tips? kanskje Biola?

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Kanskje du spiser for mye sur mat. Sjekk tråden om syrebalansen. Kalktabletter ,kamillete hjelper. De har også mye på apoteket som hjelper. Viktig å gjøre litt detektivarbeid så du forstår grunnen til hvorfor du har det. Gravid er du vel ikke ?

Registered User Lee Priest sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    nei... men syntes det var jæævli merkelig at jeg skulle få det, når jeg skulle begynne satse skikkelig på trening.. så spiser som en hest.. så var bare litt irriterende at jeg skulle begynne få det så jæævli hyppig akkurat nå.. men takk skal du ha.. jeg skal sjekke ut trådene

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Hva med fruktsalt (Natriumbukarbonat)? Det er jo laget for å bekjempe sure oppstøt, men for min del får jeg bare mer sure oppstøt av det, noen som vet hvordan det egentlig skal virke (kjemisk sett)?
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Medlem Sander64 sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Etter at jeg begynte og spise en del har en god del folk sagt til meg at jeg er i kjempe humør! Så jeg vet ikke hva som er galt.

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Får sure oppstøt hvis jeg spiser for nærme en økt feks.
    -Dette gjelder spess Cardio.

SCP

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sander64
    Etter at jeg begynte og spise en del har en god del folk sagt til meg at jeg er i kjempe humør! Så jeg vet ikke hva som er galt.
    Høh?

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av AxMataz
    Hva med fruktsalt (Natriumbukarbonat)? Det er jo laget for å bekjempe sure oppstøt, men for min del får jeg bare mer sure oppstøt av det, noen som vet hvordan det egentlig skal virke (kjemisk sett)?
    Natriumkarbonat nøytraliserer magesyren:

Na(2)CO3 (natriumkarbonat) + 2HCl (magesyre=saltsyre) <---> 2NaCl (saltvann) + H2CO3 (karbonsyre, som er en svakere syre enn saltsyre)

Ikke uvanlig med sure oppstøt under trening som øker buktrykket, særlig hvis man har en litt svak lukkemuskel mellom magesekk og spiserør. Er også vanlig med slike problemer på bulk, eller hvis du har en høy fettprosent. Røyking disponerer også.

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Superior newbie onakosano sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    25
    spis zantac! det er for sure oppstøt, slet med det selv i en peroide, starta med zantac, fuka som fjell!!!
    kjøpes på¨apoteket

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Tok en zantac i går, funka ikke på meg. Føltes ut som om det var lufta som kom opp hele tiden som var sur, våknet et par ganger i natt av at jeg måtte sette meg opp og nesten hive etter pusten, eller, det føltes som om jeg måtte hive etter pusten for å puste den ut igjen, behaget var ved å puste ut tungt.

HITman, er det stor forskjell på natriumkarbonat og natriumbikarbonat? Sistnevnte er det man finner i nyco fruktsalt i hvert fall.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Unngå:
    -øl (øl er verst i følge tyske forskere, utskillelsen av magesyre ble fordoblet på 1 time ved inntak av øl)
    -vin
    -melk
    -kaffe
    -te med koffein
    -cola (brus)
    -appelsin/grapejuice (i følge tannlegen)

du kan forsøke å spise mer ris, som er et komplekst karbohydrat som binder overflødig magesyre, og det er spesielt skånsom mot magen.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Silver Member Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    bakepulver funker fint det
    You are hotter than 92% of men on this site!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.