Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Sure oppstøt og markløft?

Medlem
    Ble medlem
    12-2008
    Alder
    20

Sure oppstøt og markløft?

Har problemer med sure oppstøt når jeg trener mark. Oppstøtene kommer når jeg trener tungt.

I dag når jeg trente mark, gikk greit helt til jeg løft 120 kg. Da kom oppstøta. Det er ikke spesielt behagelig. Trener med 5 reps så løfter tungt (for meg).

Noen som har samma problemer eller en god løsning?

Å trene lett mark er ikke en god løsning føler jeg.
    Medlem i klubben for gutter som trener med jentevekter

ORD DELING er skam

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg har opplevd å få halsbrann etter bøy og markløft.

Vil være forsiktig med å trekke konklusjoner, men tror ofte dette var hvis jeg spiste en del mat før trening.

Eksperimenter med å ikke spis tungt før trening og pass på at du gir kroppen litt tid mellom måltidet før trening og selve treningen.

Jeg mener altså ikke at du nødvendigvis skal spise lite kalorier før trening, men heller at du spiser mat som er lett fordøyelig slik at du er fin i kroppen når du er klar til å trene.

Hva tror du om det?

EDIT: Litt sure oppstøt er ingen pris å betale. Lette markløft er ikke noe alternativ nei Vil forøvrig tro at du kommer til å merke det med høyere reps også, da det går mye på bevegelsen.

Medlem
    Ble medlem
    12-2008
    Alder
    20
    Sikkert ikke dumt. Har slutta å drikke så mye vann mens jeg trener mark. Hjalp endel når jeg gjorde det. Kan jo være at jeg har spiste for mye/tungt før trening.

ORD DELING er skam

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bongo Star Vis post
    Sikkert ikke dumt. Har slutta å drikke så mye vann mens jeg trener mark. Hjalp endel når jeg gjorde det. Kan jo være at jeg har spiste for mye/tungt før trening.
    Det glemte jeg å nevne. Mye vann er også en medvirkende årsak.

Prøv det og fortell hvordan det går!

Det kan jo også være at det er noe generelt galt med dietten din der markløft bare blir en katalysator som belyser det egentlige problemet.

Når jeg var 17-18 og skulle bli schwæær, så peise jeg i meg uante mengder med mat og væske, noe som gjorde at jeg faktisk hadde jevn halsbrann en periode. Jepp, ble ganske feit av hele greia.

Medlem
    Ble medlem
    12-2008
    Alder
    20
    Jeg går ned i vekt nå, så derfor syntes jeg det med maten virker litt feil. Selv om jeg spise en stor skål havregryn før trenings i dag. Men skal prøve spise lenge får treninga og se åssen marken går da.

ORD DELING er skam

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bongo Star Vis post
    Har problemer med sure oppstøt når jeg trener mark. Oppstøtene kommer når jeg trener tungt.

I dag når jeg trente mark, gikk greit helt til jeg løft 120 kg. Da kom oppstøta. Det er ikke spesielt behagelig. Trener med 5 reps så løfter tungt (for meg).

Noen som har samma problemer eller en god løsning?

Å trene lett mark er ikke en god løsning føler jeg.
    kjøp deg pepcid duo på apoteket ( syrenøytraliserende ). Funker veldig for meg hvertfall
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

El Guapo Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp Vis post
    kjøp deg pepcid duo på apoteket ( syrenøytraliserende ). Funker veldig for meg hvertfall
    Ditto, et must for BMI-tjukkaser
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    som mange andre sa - vann!
    prøv å reduser vanninntaket rett før trening, og drikk heller lite og ofte gjennom hele dagen.

Dersom du drikker mye kaffi, saft, brus eller juice kan det også påvirke saken, pga syre.

Fettholdig mat i tiden rundt trening kan også gi sure oppstøt, da det er tyngre for kroppen å fordøye, og tar lengre tid å bryte ned.. Om jeg spiser "feil" i kort tid i forkant av intensiv sykkeløkt opplver jeg også sure oppstøt, nesten i form av gulping
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Medlem
    Ble medlem
    12-2008
    Alder
    20
    Ser det har blitt noen gode svar.

Funnet ut at jeg skal prøve litt ut hva som fungerer for meg. Mindre måltider og lenger tid mellom mat og trening. Så skriver jeg en liten oppdatering om åssen dette funker

Men gulpinga er litt hardcore, og å trene så hardt at du blår neseblod og spyr er jo definisjonen på tøffing.

ORD DELING er skam

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Det kurerer nok symptomene.

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    dersom du trener med belte kan det være en medvirkende årsak. du kan evt. prøve uten.
    Min treningslogg

Hundre eiti kilås!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Den er fin altså? Jeg må ha noe dagen etter oppkarbing da jeg får litt voldsomt med sure oppstøt da.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    kan også bruke Link, det gjør jeg. og du vil vel helst gjøre som meg

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Den er fin altså? Jeg må ha noe dagen etter oppkarbing da jeg får litt voldsomt med sure oppstøt da.
    Ja det er nesten utroligt så raskt den funker også.. redder meg vel litt lenger en halve dagen så må jeg ta en til hvis jeg har vedvarende sure oppstøt slik som nå.. Har liggende både på jobb og hjemme nå og de er geniale.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Pepciduo fungerer veldig bra, men som Tom sier kurerer det bare symptomene

Jeg brukte dette nesten daglig en periode, men når jeg fikk eliminert stress, tok meg tid til å spise maten min, drakk mindre og spiste mindre mat totalt, så forsvant årsaken

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av BOB Vis post
    Pepciduo fungerer veldig bra, men som Tom sier kurerer det bare symptomene

Jeg brukte dette nesten daglig en periode, men når jeg fikk eliminert stress, tok meg tid til å spise maten min, drakk mindre og spiste mindre mat totalt, så forsvant årsaken
    sure oppstøt er alltid forbigående hos meg og de fleste andre, så å bruke pepcid duo vil nok løse problemet for de aller fleste. Her det jo snakk om kun til enkelte trenings økter også vel =)

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    sure oppstøt er alltid forbigående hos meg og de fleste andre, så å bruke pepcid duo vil nok løse problemet for de aller fleste. Her det jo snakk om kun til enkelte trenings økter også vel =)
    Så lenge det er et forbigående problem så er jeg enig. Bruker det selv en sjelden gang fortsatt

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    prøv Link, billigere enn PD og funker fjell.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.