Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Svak i bunnen?

Superior newbie -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27

Svak i bunnen?

Sliter litt i bunnen på benkpress og militærpress, altså første halvdelen av løftet. Hva er det svake leddet her og hvordan skal jeg forbedre det?
    Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av -Makaveli- Vis post
    Sliter litt i bunnen på benkpress og militærpress, altså første halvdelen av løftet. Hva er det svake leddet her og hvordan skal jeg forbedre det?
    hvor langt ned går du i militærpress, til ørene,under haka eller helt ned til kassa?
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Superior newbie -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Helt ned til øvredel av kassa.
    Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Dersom du er svak "nede" i benk, tipper jeg pectoralis, samt liten eksplosivitet er problemet. Legg inn en "dynamisk" benkøkt hver uke. Der trener du med 60% av 1RM. 8x3 reps. Målet er å løfte vekten så eksplosivt som mulig.
    På den måten vil du bli mer eksplosiv.
    Husk også at dersom du skal benke mye, må du få albuene litt inn mot kroppen (ikke helt inn som i smalbenk). På den måten kan du få aktivert latissimus dorsi, noe som vil gi bedre stabilitet og et bedre fundament å presse fra.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Husk også at dersom du skal benke mye, må du få albuene litt inn mot kroppen (ikke helt inn som i smalbenk). På den måten kan du få aktivert latissimus dorsi, noe som vil gi bedre stabilitet og et bedre fundament å presse fra.
    Hvilken effekt vil dette ha på rekruttering av pectoralis (visst noen)? Jeg ser for meg at det vil redusere den litt. Noe som selvfølgelig ikke er noe problem for en styrkeløfter. Men vil en kroppsbygger kunne dra nytte av denne teknikken? Eller vil det ikke gi samme effekt på volum bygging av bryst? Har selv alltid vært religiøs følger av albuene så bra ut fra kroppen som er mulig uten at man skader seg.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Du har rett. Pectoralis-rekrutteringen vil reduseres, ettersom pectoralis bl.a. sørger for humerus adduksjon.
    Trådstarter sa han er svak i bunn, noe jeg ikke ser på som noe problem dersom han kun ønsker å bygge masse. Gikk derfor ut i fra at han ville løfte tunge vekter.
    Å benke med albuene langt ut fra kroppen er fint for å bygge pectoralis, men husk at i denne posisjonen er humerus også nærmest maksimalt innoverrotert, noe som kombinert reduserer det subakromiale rom, og kan gi impingement. Først og fremst i supraspinatus.
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Hvilken effekt vil dette ha på rekruttering av pectoralis (visst noen)? Jeg ser for meg at det vil redusere den litt. Noe som selvfølgelig ikke er noe problem for en styrkeløfter. Men vil en kroppsbygger kunne dra nytte av denne teknikken? Eller vil det ikke gi samme effekt på volum bygging av bryst? Har selv alltid vært religiøs følger av albuene så bra ut fra kroppen som er mulig uten at man skader seg.

Medlem
    Ble medlem
    04-2005
    Alder
    25
    Du har rett. Pectoralis-rekrutteringen vil reduseres, ettersom pectoralis bl.a. sørger for humerus adduksjon.
    Trådstarter sa han er svak i bunn, noe jeg ikke ser på som noe problem dersom han kun ønsker å bygge masse. Gikk derfor ut i fra at han ville løfte tunge vekter.
    Å benke med albuene langt ut fra kroppen er fint for å bygge pectoralis, men husk at i denne posisjonen er humerus også nærmest maksimalt innoverrotert, noe som kombinert reduserer det subakromiale rom, og kan gi impingement. Først og fremst i supraspinatus.

Haha, M ÅTTE bara si at jeg ikke forsto EN DRITT av den posten der! Du kunne ikke forklart litt enklere vel? Slik at "vanlige" folk kunne forstå litt?

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Da ville jeg trent den "sonen" du er svak i spesifikt, gjøre 1/3 rep (ROM) eller 1/2 rep (ROM) i tillegg til hele ROM!

Registered User
    Ble medlem
    07-2006
    Da jeg så tittelen på denne tråden trodde jeg du mente at du var svak i bekkenBUNNEN.... coffee ( Men dersom du nå skulle være svak i bekkenbunnen er det nå bare å knipe i vei (8-D)

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jepp, jeg er helt enig med deg. Er vel mer slike skader blant kroppsbyggere en styrkeløftere akkurat av den grunnen.

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Sliter du i bunnen av benkpresset, så er det jo brystmusculaturen din, eller pectoralis
    som "proffene" sier det, som ligger etter triceps. Du trener jo hovedsaklig benkpress for å trene brystet, så det er vel bare å gå ned på vekter som du faktisk klarer å løfte i bunnen av løftet.

Ang militærpresset, så vil du kople inn fremsiden av skuldrene om du fører stangen lengre ned enn nesetippen. Prøv å stopp ved nesetippen.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

FV
    FV er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiz87 Vis post
    Haha, M ÅTTE bara si at jeg ikke forsto EN DRITT av den posten der! Du kunne ikke forklart litt enklere vel? Slik at "vanlige" folk kunne forstå litt?
    Nå må vi slutte å poste etter vi har vært på fylla Vegar!
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Ang militærpresset, så vil du kople inn fremsiden av skuldrene om du fører stangen lengre ned enn nesetippen. Prøv å stopp ved nesetippen.
    Hæ? Hovedbevegeren i militærpress er vel fremre deltoideus? Så den er vel koblet inn hele tiden. Og ved å stoppe på nesetippen så jobber man vel ikke i fullstending bevegelsesbane? Haketipp kan jeg være med på. Men selv as liker jeg å gå helt ned til kassen. Så lenge jeg klarer det uten å få fremover rotering i skulderen.

FV
    FV er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2006
    Leste en artikkel på gymmet om en diger bygger (husker ikke navnet, men han er norsk og bor i sverige), der han sa at om du fører stangen lengre ned enn til nesetippen, så vil du kople inn fremsiden av skuldrene såpass mye, å dette ville ikke han siden han valgte å isolere øvelsen på midtre deltoidene (den største muskelen).

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Leste en artikkel på gymmet om en diger bygger (husker ikke navnet, men han er norsk og bor i sverige), der han sa at om du fører stangen lengre ned enn til nesetippen, så vil du kople inn fremsiden av skuldrene såpass mye, å dette ville ikke han siden han valgte å isolere øvelsen på midtre deltoidene (den største muskelen).
    Man kan ikke isolere en muskel (kanskje når du blunker), og iallefall ikke et bestemt hode i en gitt muskel. Å snakke om isolasjon i en øvelse som militærpress er bare tull. Kroppen fungerer som en enhet, ikke som seperate muskler som opererer uavhengig av hverandre. Prøver man å isolere muskler, kan man skape dysfunksjon gjennom å lage seg unaturlige bevegelsesmønstre. Maskinene der jenter sitter og skræver, er et fint eksempel på det.
    Når det er sagt; Jeg vet at veldig få her på FP bryr seg om dette, ettersom de fleste, meg inkludert, tenker først og fremst på å se bra ut nakne - estetikk over funksjon. Likevel synes jeg det er greit å ha slike ting i bakhodet.

Dersom du vil trene det mediale deltoid-hodet, må humerus (overarm) abduseres mest mulig. M.a.o. skal albuen peke rett ut til siden i starten av bevegelsen. Press bak nakken er derfor en bedre øvelse for det mediale deltoid-hodet. Prøv hantelpress med albuene mest mulig bak (tr. abd.), og lillefingeren opp (inn. rot.) Disse øvelsene er også kjent for å ha ødelagt en god del skuldre gjennom tidene (bl.a. min venstre), så vær forsiktig.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Strekk brystmuskulaturen litt se om det hjelper på om du får litt annerledes grep på stangen.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.